lördag, juli 24, 2021

Veckans bokmĂ€rke 🔖

Gomorron! Och igÄr norpade jag ett tidsbestÀllningskort hos frissan som fÄr gÄ som fiktivt bokmÀrke. Jag var ju ÀndÄ sÄ dÀr.

Dessutom passade det bra bland bibeltexterna som jag ska lÀsa i morgon, dÄ jag Àr kyrkvÀrd.

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan!

IgÄr hade jag en underskön aktivitet. HÄrtvÀtt, massage och klipp. Inga kemikalier i mitt hÄr pÄ tvÄ Är utan mitt hÄr Àr naturell och mÄr bra. BÀsta salongen.


Idag hade jag klockan pĂ„ ringning och tog en promenad till affĂ€ren. Jag var först pĂ„ plan kl 07.55 sĂ„ nu har jag snabbhandlat och med mig har jag bl.a. fĂ€rskt bröd. SĂ„ nu tar jag itu med frullen och balkonghĂ€nget.  

Annars bestĂ„r min aktivitet i att bĂ€dda rent sĂ€ngen och  köra tvĂ€ttstugan, men jag hinner med en massa annat ocksĂ„. TĂ€nker ta en liten tur.

Orsakullan: Vet hut! Ett gammaldags ord, som jag kÀnner igen. Det betyder att man ska uppföra sig anstÀndigt enligt de regler som gÀller. Att skÀmmas.

Ljus och kĂ€rlek 🙏

9 kommentarer:

  1. fin du blev och alldeles utmÀrkt bokmÀrke!

    SvaraRadera
  2. SÄ snygg du blev i hÄret och att fÄ ett bonusbokmÀrke var ju inte dumt det heller :-)

    SvaraRadera
  3. sÄ fint det blev! SjÀlv har jag inte kommit till skott och klippt mig Àn sÄ det ser allt annat Àr bra ut.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  4. Vad hÀrligt att du Àr tillbaka som kyrkvÀrd. Allt verkar öppnas upp mer och mer i Sverige.
    Vilken fin dag igÄr och vad fin du Àr. Att fÄ lite omvÄrdnad gör susen för kropp och sjÀl.
    Skönt att ha handlingen gjord tidigt, innan rusningen sÀtter igÄng.
    TvÀtt hÀr idag ocksÄ, sedan terrasshÀng pÄ eftermiddagen.
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  5. Visst fungerar det mesta bra som bokmÀrke! Man tager vad man haver.
    Skönt med ett besök hos frissan. Och resultatet blev ju jÀttefint.
    Jag har varit hos frissan var sjÀtte vecka hela pandemiÄret och verkligen uppskattat det.
    Har ju min bÀsta frissa i Spanien och dÀr blev det förstÄs ett besök i juni men jag kan inte vÀnta till september med att bli klippt. SÄ i nÀsta vecka Àr det dags för reservfrissan hÀr hemma. SÄ skönt att bli ompysslad.

    JÀttetrevligt att ditt kyrkvÀrdskap Àr i gÄng igen förstÄr att du saknat det.

    Önskar dig en trevlig lördag
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Vad snygg i hÄret du Àr! Min gubbe sÀger att jag ocksÄ har fint hÄr - vilket kÀnns skönt efter att inte haft nÄgot hÄr alls ett tag. Men det som vÀxt ut nu Àr jÀttetjockt, lite lockigt (vilket det inte var förr, dÄ fick jag permanenta mig) och har fÄtt en riktig snygg grÄ fÀrg. Men det Àr vÀl som man brukar sÀga; "Inget ont som inte har nÄt gott med sig!"
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  7. Snygg đŸ€© Ditt hĂ€r ser vĂ€ldigt vackert och vĂ€lskött ut 😍
    Vet hut 🙄 Joo nog vet jag vad det betyder nog đŸ„ș
    Nu har vi kommit hem… en bra ledig dag och vi har trĂ€ffat Elins farmor - det Ă€r Js styvmor men hon har alltid varit farmor đŸ„°
    Kram

    SvaraRadera
  8. VÀrldens snyggaste frisyr! SÄ du verkar ha övergett Anette eller...
    Älskar ocksĂ„ att gĂ„ till frissan och fĂ„r en "skalpmassage" - sĂ„ otroligt skönt:-)
    Gillar Salongens logotyp. Riktigt tuff!

    SvaraRadera
  9. JÀttefin i hÄret blev du, och ett fint bokmÀrke blev det ju ocksÄ. FortsÀtt njut av sommaren!
    Kram!

    SvaraRadera