mÄndag, augusti 30, 2021

Glad mĂ„ndag 😀


Idag vaknade jag till en stor och lysande sol ☀ visst blir man glad 😊 

Solen har tĂ€nkt stanna kvar hela lĂ„nga mĂ„ndagen, tack för det. 
Fika vid sjön en vacker dag i slutet av augusti. Lilla stumpan sĂ€tter fĂ€rg pĂ„ tillvaron 🎹 hemma hos Sarah. 

Jag önskar alla en Glad mĂ„ndag 😀 genom ett tema som bloggvĂ€nnen Carita har uppfunnit. 

Jag Ă€r tyvĂ€rr inte lika glad för min 1,5 Ă„r gamla laptop lade av igĂ„r sĂ„ jag fĂ„r till doktorn med den. Bloggar i mobilen och det Ă€r inte min grej riktigt. 

SĂ„ jag slĂ€nger laptopen i cykelkorgen eller i ryggan och drar ivĂ€g till Elgiganten om en stund. Tocke elĂ€ndeđŸ˜Ș

Men vĂ€rlden gĂ„r inte under sĂ„ jag sprider lite ljus och kĂ€rlek 💕 🙏

10 kommentarer:

  1. HÀrligt att solen skiner! Mindre hÀrligt att laptopen la av - hoppas du fÄr bra hjÀlp och Äterupplivning hos datordoktorn!

    Ha en skön dag i solen :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga bilder att bli glad av!
    DÀremot sÄ var det mindre bra med din dator. Hoppas att du kan fÄ adekvat hjÀlp med den. SjÀlv Àr jag lite misstÀnksam mot det företagets kompetens nÀr det gÀller datorer...

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  3. HĂ€rligt med sol!
    Hoppas du fÄr rÀtsida pÄ din dator!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Och jag blev glad av precis samma anledning!
    Glad mÄndagskram!

    SvaraRadera
  5. Dataproblem gör ingen mÀnniska glad, sÄnna saker ska liksom vara funka.
    SĂ„ fina soligt glada bilder đŸ„°
    Kram

    SvaraRadera
  6. Att vakna till en sol pÄ himmelen Àr ju trevligare Àn att vakna av att regnet smattrar emot fönstret.
    HĂ€rligt!!
    Blogga i mobilen Àr ju ett elÀnde, har aldrig fÄtt det att fungera riktigt, knappt det gÄr att lÀmna kommentarer ibland ju.
    Hoppas de kan fÄ ordning pÄ din laptop snabbt.

    Ha det underbart nu trots datorstrulet.

    SvaraRadera
  7. JÀttetrist att din laptop lagt av och antar att garantin inte lÀngre gÀller. Hoppas du kan fÄ adekvat hjÀlp. Men dessa stora firmor Àr ju inte sÄ kÀnda för att ta hand o kunderna nÀr problem uppstÄr.
    Men en strÄlande dag piggar upp och fina minnen ocksÄ.
    HÀrligt sommarvÀder i huvudstaden idag. SÄ en ljuvlig dag har vi haft med fina upplevelser.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Sarah och lilla tjejen vet precis hur man gör nÀr man ska vara anonym pÄ en blogg. Bra dÀr! En riktig idyll för tjejen att vÀxa upp i. Hoppas hon fÄr stanna sÄ lÀnge hon vill och sÄ lÀnge Sarah och hennes man orkar.
    Otroligt att din laptop efter bara 1 1/2 Är ger upp. Det Àr ju otroligt. Har en kÀnsla av att datorerna nuförtiden har en livslÀngd pÄ max tre och och knappt det. SÄ otroligt dÄligt.

    Minns nÀr jag köpte min laptop i februari i Är att killen frÄgade om jag villa ta en försÀkring pÄ tusen kronor OM laptopen skulle lÀgga av efter tre(!!!) Är. DÄ hade min gamla dator ÀndÄ hÄllit i Ätta Är... SÄ jag tÀnkte först nej, det gör jag inte. Sedan Àndrade jag mig.

    Detsamma gĂ€ller ju mobiler ocksĂ„. Min gamla iPhone 5 höll ocksĂ„ i drygt Ă„tta Ă„r. Åsas iPhone 7 höll i knappt tre Ă„r, sĂ„ hon fick ju ocksĂ„ köpa en ny, precis som jag. Det Ă€r elektronikens verklighet anno 2021.

    PS. VĂ€rlden gĂ„r NÄSTAN under utan fungerande dator. Jag bloggar inte frivilligt med mobilen heller. DS.

    SvaraRadera
  9. MÄndagen försvann snabbt - sÄ jag fÄr önska dig en bra tisdag istÀllet!
    Hoppas du fick hjÀlp med din laptop!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Att grilla och fika vid en sjö, finns det nÄt bÀttre?
    Glad mÄndag till dig, fastÀn den redan gick! Tack för att du Àr med och sprider glÀdje pÄ mÄndagar som har det dÀr oförtjÀnta dÄliga ryktet.

    SvaraRadera