tisdag, augusti 31, 2021

Trees on Tuesdays 🌳

God morgon, vĂ€rlden 🌏 

Även idag kommer ett inlĂ€gg frĂ„n mobilen. 

TyvĂ€rr gick inte min sĂ„ gott som nya laptop att laga. Den tog jag tydligen död pĂ„ i söndags kvĂ€ll med en dricka bredvid pĂ„ bordet. DĂ€r min arm viftade till och drickan rann ut under laptopen. 

Moderkortet och slutligen hĂ„rddisken tĂ„lde inte vĂ€tska. Det blev dyrtđŸ˜Ș

Jag har bestĂ€llt en liknande ny HP som jag ska hĂ€mta idag. 


Flera timmar gick till spillo i det vackra vĂ€dret igĂ„r och jag har svĂ„rt att fatta hur dumt det kunde bli. Har anmĂ€lt till försĂ€kringbolaget, det finns vĂ€l nĂ„got som heter drulleförsĂ€kring😊

Det hĂ€r var i söndags nĂ€r jag hade jobbat fĂ€rdigt med kĂ€llarförrĂ„det och vilade min trötta rygg i bersĂ„n. Innan jag drullputtade mig. 

Ljus och KĂ€rlek 🙏 

9 kommentarer:

  1. Vilken otur med din laptop men jag hoppas du kan fÄ nÄgot via din försÀkring. Det har hÀnt samma sak hÀr men Husse har löst det. StÀnga av snabbt Àr det som gÀller och sedan blÄste han torrt med tryckluft. Nu har man ju inte det tillgÀngligt sÄ ofta dock...

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  2. Otur med laptopen! Jag hoppas verkligen att försÀkringen trÀder in...

    Ha en fin dag :-)

    SvaraRadera
  3. SÄ lÀtt hÀnt, drullar gör vi lite till mans, sÄn otur att din laptop inge gÄr att fixa. Hoppas du fÄr ut pÄ drulleförsÀkringen! Det Àr precis sÄnt som den Àr till för! HÄller tummen, fint att du hÀmtar ut en ny. Ha det gott KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Vilken otur! Jag hoppas det löser sig med en försÀkring av nÄgot slag. Kram

    SvaraRadera
  5. Himlars otur 😞
    Förhoppningsvis har Du en försÀkring som tÀcker lite av kostnaden av en ny dator, det Àr ju dÀrför vi tecknat försÀkring för att fÄ hjÀlp nÀr olyckan Àr framme.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men Ähhh .... sÄ himla trist! Hoppas din försÀkring kan hjÀlpa till lite ...
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du ocksÄ Àr med i Trees on Tuesdays ibland.
    Tisdagskram!

    SvaraRadera
  8. NÀr man tabbar sig sÄ som du gjorde sÄ brukar jag sÀga "det drabbar ju ingen fattig". Du lÀr inte var den första och inte den sista heller att behöv utnyttja din drulleförsÀkring. Vi har ocksÄ en sÄdan eller rÀttare sagt tvÄ.
    Det dÀr med att hastigt slÄ ut med armen/handen och slÄ omkull ett glas Àr ocksÄ helt normalt för vÄr Älder. Har klantat mig precis som du gjort och tackat min lyckliga ande att det inte var rödvin som spilldes. Men jag hade tur att glaset stod lÄngt frÄn datorn. Dessutom har jag en sÄdan "kylmatta" under laptoppen, sÄ den stÄr inte direkt pÄ bordet - en ren försiktighetsÄtgÀrd;-)

    En frÀck selfie! Men idag kunde du vÀl njuta av en hÀrlig solig dag, eller!?

    SvaraRadera
  9. SÀger som de andra, sÄ trist med denna olycka med laptopen! Men men, de tÀr sÄnt som hÀnder! Hoppas du fÄr ut nÄt pÄ din försÀkring. Och att du hade sol idag ocksÄ?
    MÄ sÄ gott!
    Kram

    SvaraRadera