söndag, augusti 22, 2021

Skyltsöndag đŸš» 22 augusti med sĂ„ng

Morrn morrn! Riktigt kul att lĂ€gga upp bilder idag till Skyltsöndag, som bloggvĂ€nnen BP hĂ„ller i đŸ˜ För gĂ„rdagen var rejĂ€lt solig och trevlig!

Ytterligare en parkbÀnk som en ungdom med framtidsvisioner i Lidköping har mÄlat. Finns i StadstrÀdgÄrden.

Jag tog ju den absoluta chansen igÄr att bÀnka mig i motljus och lyssna pÄ balkongmusik frÄn Folkets hus! MÄnga hade anslutit.

HÀr Àr dÄ hejarklacken frÄn GrÀstorp med Heja heja friskt humör och "SchlÀtta tösera", ja ni vet, flickorna pÄ slÀtten i Skaraborg, typ.

HÀr Àr ett litet smakprov, som jag filmade!

Ett konstverk som jag sÄg i veckan utanför Resecentrum. Oiva Toikka Àr konstnÀren till stengodset 2012, som jag inte vet tanken bakom.

Pia Törnell Àr konstnÀren till detta stengods 2011. Ingen aning om vad det förestÀller.

Javisst, slĂ€ng skrĂ€pet hĂ€r! Man kan ju vara en jordĂ€ngel đŸ‘Œ

Orsakullan: Åh nej, den gick sönder... jag blir sĂ„ ledsen om saker och ting gĂ„r sönder, men det Ă€r bara vĂ€rldsligt.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

11 kommentarer:

  1. Trevligt med balkongmusik och vilken lÀcker bÀnk :-)

    Snyggt skyltat i solen!

    Ha en fin söndag :-)

    SvaraRadera
  2. Det finns mycket konstig konst och visst Àr det en bagatell om vÀrldsliga saker gÄr sönder. Huvudsaken Àr att ingen mÀnniska blir skadad, varken fysiskt eller psykiskt.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. SĂ„ in i bĂ€nken nice med den mĂ„lade bĂ€nken 😃
    Ännu mer nice med balkongmusik och inte bara hĂ€rligt med sĂ„ng och musik utan dessutom helt coronasĂ€kert 😃
    IgĂ„r hade jag ett anfall 😜 utrensning pĂ„gick under nĂ€stan hela dagen… och nej inte magsjuka Ă€ven om det kanske lĂ€t sĂ„ đŸ€” utan jag slĂ€ngde tvĂ„ papperspĂ„sar - Du vet de större papperskassarna frĂ„n ICA- och dessutom plockades onödiga saker bort Ă„ förpassades till ”vĂ€ntrummet” för de fĂ„r vara tills jag kĂ€nner om jag behöver dem annars lĂ€mna in pĂ„ loppis/ge bort till behövande 😃
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken hÀrlig skyltning hos dig och vilken fin bild pÄ dig som avslutning.
    Visst Àr det retfullt nÀr saker gÄr sönder men det Àr trots allt bara vÀrldsliga saker.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  5. Kul att de fÀrgsÀtter bÀnkar. Lite mÀrkliga skulpturer har du hittat.....Bra att du pÄminde mig, det Àr ju en utstÀllning hÀr i stan som jag mÄste besöka innan den stÀnger ner. GÄr kanske bra att besöka den nu nÀr jag fÄtt mina tvÄ sprutor. Ha en fin söndagskvÀll, jag sitter ute och njuter av sol och ljummen vind.

    SvaraRadera
  6. KonstnÀrliga ungdomar finns det mÄnga av, fint att de fÄr komma fram pÄ detta viset och visa vad de kan Àven om det "bara" Àr en parkbÀnk.
    Musik Àr aldrig fel det heller.

    Ha det jÀttefint nu. :)

    SvaraRadera
  7. Absolut ÄLSKAR bĂ€nken! Hoppas den klarar sig frĂ„n klotter. Även konstverken Ă€r riktigt lĂ€ckra och annorlunda. Synd att Lidköpings kommun inte listar konstverken och konstnĂ€rerna, för det skulle ju vara skoj att veta tanken bakom alstren. Det glĂ€der mig dock att de tvĂ„ konstverken och bĂ€nken har klarat sig frĂ„n vandalisering.

    ÅssĂ„ en himla fin selfie pĂ„ det:-)

    Det tackar jag för:-) Stort tack för lÀnken ocksÄ:-)

    PS. Sol hÀr med, Ätminstone till klockan 15:00. DS.

    SvaraRadera
  8. Fin bild pÄ dig ,-) Vilken vacker parkbÀnk, hÀr hade vi varit glada över vilken parkbÀnk som helst. Finns knappt nÄgra, vacker musik ,-) Och sÄ fina konsverk, kan inte heller gissa vad sista konstverket ska förestÀlla, men kul ÀndÄ! ,-)
    Ha det jÀttefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  9. Vilken fin skyltning! Kul med konstverken men lite trist att man inte bifogat en "skylt" med info om konstverken. Har i mÄnga stÀder sett att man gör det; namn pÄ konstverket, namn konstnÀren och nÀr konstverket kom pÄ plats.
    BÀnken Àr sÄ fin och inbjuder verkligen till att slÄ sig ner. (HÀr verkar det ju finnas info om bÀnken.)
    Fin bild pÄ dig hÀr i solen-
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. "Min Àlskling du Àr som en ros..." ljöd dÀr pÄ balkongen. Det var lÀnge sen jag hörde den, o aldrig frÄn en balkong! Jag gillar skarpt dessa konstnÀrligt mÄlade bÀnkar, att ungdomar fÄr ge utlopp för sin fantasi o skaparglÀdje!

    SvaraRadera
  11. En glad och trevlig skyltsöndag :) Jag tolkar konsten som en termos...

    SvaraRadera