mÄndag, november 22, 2021

Glad mĂ„ndag 💝 22 november.

IgÄr eftermiddag rÄkade jag lÀsa datumet 21-11-21 pÄ datorn och slogs genast av att det skulle ha varit barnens farfars/min gamle svÀrfars 100-Ärsdag. Han dog för tre Är sedan

Just igĂ„r var jag med och sjöng i Con Brio Gospel i Missionskyrkan, som hade 60-Ă„rsjubileum med deras imponerande Lidköping-KĂ„llands musikkĂ„r. How great is our God och Total Praise passade perfekt att hylla farfar med!

TvÄ unga tjejer ledde konserten pÄ ett lÀttsamt och festligt sÀtt.

Foton, som jag tog i somras, pÄ Missionskyrkan och Gamla vattentornet.

Ni ville ju se min outfit för igĂ„r och sĂ„ hĂ€r blev det. Förutom att jag hade högklackat pĂ„ mig i kyrkan. Jag tog en promenad dit i kylan, men fick skjuts hem. 
 
SĂ„ blev mitt bidrag till Glad mĂ„ndag, ett tema som bloggvĂ€nnen Carita har uppfunnit.  Vovven fĂ„r ni lĂ€sa om i morgon.

Just nu skiner solen i minusgrader och till kvÀllen blir det en cykeltur till Gospel igen, för att fortsÀtta öva julsÄnger till konsert i Otterstads kyrka 29 december.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

11 kommentarer:

  1. Det gamla vattentornet Àr ju bara sÄÄÄ fint!

    Ha en fortsatt glad mÄndag :-)

    SvaraRadera
  2. Mycket musik i din vardag =) Ha en fortsatt glad mÄndag!

    SvaraRadera
  3. Missionskyrkan Àr vÀl mitt eget ursprung inom kyrkan, var ju dÀr jag till och med var med i scouterna som de hade hand om pÄ nÄgot vis, minns den kyrkan som fin.

    Minusgrader hade Àven vi i natt, nu Àr vintern i antÄgande.

    Musik Àr ju en stor del av vÄrt liv hÀr, hÀrligt.

    Ha det fint. :)

    SvaraRadera
  4. SÄ fin du Àr!
    Ha en riktigt glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Rött ÄR din fĂ€rg. Tveklöst! Glad mĂ„ndag!

    SvaraRadera
  6. SÄ fina bilder frÄn din söndag men Àven bilden pÄ dig. Du klÀr och trivs verkligen bra i rött sÄ dÄ blir det rÀtt :D

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  7. Du klÀr i rött! Fin som alltid!
    Det gamla vattentornet Àr verkligen fint!
    Glad fortsÀttning pÄ mÄndagen!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du Ă€r som allra finast i rött, om jag skulle vĂ€lja klĂ€der till Dig sĂ„ vore det i den röda fĂ€rgskalan 😃
    HĂ€rligt med sĂ„ng och musik đŸŽ” đŸŽ¶
    Jag har nyss förstĂ„tt att jag troligtvis inte kan fĂ„ se Elin och hennes klass och deras LuciaframtrĂ€dande i kyrkan… det gör mig vĂ€ldigt ledsen.
    Ha en fortsatt fin mĂ„ndag đŸ€—
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att konserten blev sÄ lyckad! Och din klÀdsel passade ju jÀttefint. Fina bilder pÄ Missionskyrkan och vattentornet.
    Önskar dig en trevlig sĂ„gkvĂ€ll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. HÀr var ocksÄ soligt hela dagen och minusgrader. För nÄgon timme sedan fick vi fÄr första snö den hÀr vintern. Inte mycket men ÀndÄ . Hade hoppats pÄ en grön vinter...

    Du Àr lika aktiv med sjungandet och repandet som min Yvonne. De sjunger bÄde irl, med coach och digitalt. Deras nygrundade kvartett ska ocksÄ delta i julkonserter i december.

    Ser fram emot lite mera om ledarhunden. SpÀnnande!

    PS. Är den 29 december inte lite vĂ€l sent för en julkonsert? DS.

    SvaraRadera
  11. Va trevligt med konserten, och sÄ fin du Àr i rött, fÀrg piggar upp!
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram

    SvaraRadera