onsdag, november 24, 2021

Onsdagsmix

God morgon, disig och dimmig onsdag med ett par plusgrader. 

Bilderna är tagna en mulen 17 novemberdag från Wennerbergsbron, som brukar vara vackert blomstersmyckad.

Igår tog jag mig en promenad ner till stan. Det var lite småhalt, så jag fick tänka på var jag satte fötterna. 

Jag tycker min gula varseljacka har blivit lite för kall att cykla med så jag var ute efter reflexhängslen att sätta utanpå vilken jacka som helst och hittade dessa. Perfekt.

Liten torgvideo som visar julgranen och byggande av isbana.

Ikväll ska jag med ut till Rackeby kyrka för att träna inför Adventgudstjänsten på söndag där, med kören In Chorus. Mysigt.

Jag skrev tidigare om att vi tränade julsånger inför en konsert med gospelkören 29 december, där Jimmy Paulsson är solist (tidigare solist i lidköpingsbandet Scotts). Det är en "Musik i vinterkväll" och julsånger kan man sjunga ända tom Trettondagen. Ja, på Trettondagen sjunger vi julsånger med In Chorus 😁
 
Här kom FHM med nya restriktioner från 1 december, så egentligen vet vi inte. Coronakriget pågår.........

Ljus och Kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Den första bilden trodde jag först hade en balkonglåda i förgrunden och jag tänkte "jösses vad det har regnat!". Sen trillade polletten ned. Haha!

    Perfekt med såna reflexhängslen - bra att du är rädd om dig och vill synas :-)

    Ha en fin dag och en trevlig körövning ikväll!

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder från bron. Blommor och växter året runt.
    Det gäller att vara försiktig nu så man inte halkar omkull!
    Härligt med lite julsånger, vi får hoppas att Covid inte sätter käppar i hjulet igen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sånna reflexhängslen är ju toppen 👍
    Fina blomster 😍
    Coronaviruset släpper icke greppet- vi är fast…
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sådana där reflexhängslen ska jag också skaffa. Inte för att jag är ute så ofta i mörkret, men det händer dock. Tack för tipset!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vackert med blommor nu när det ofta är lite mer grått. De lyser upp så fint.
    Smart med reflexhängslen och kan tänka mig att du har god användning för dem, inte minst när du cyklar. Eftersom jag inte cyklar nu så räcker det med rejäla reflexer att sätta på och jag har ett par rejäla. Fungerar fint för här är det ju så upplyst överallt.
    Trevlig kväll och lycka till med träningen.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Fina höstblommor! Jag har en gul reflexväst när jag cyklar, viktigt att synas i trafiken, hängslena ser ju jättebra ut!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fint det är i blomlådorna=)
    Bra med reflexsele, jag har något liknade.
    Hmm men det verkar ju som om det ska vara tillåtet att gå på konsert om man har ett covidbevis och det tycker jag är bra, det känns lite säkrare då. Men som sagt man måste fortsatt vara försiktig. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Vilka smarta reflexhängslen. Sådana skulle jag också vilja ha.
    Då återstår det att se hur det blir med er konsert. Tyvärr ökar ju smittan igen...

    Kram och god onsdagskväll!

    SvaraRadera
  9. Du vet, jag är ju vetgirig 😜 jag var tvungen att kolla mina steg… från tvättstugan dör jag släpper ut Teddy i inhägnad och upp till sängen och tillbaka ner, alltså den sträcka jag gått tre, fyra gånger varje natt senaste tiden blir det drygt 200 steg så Fu förstår ju att jag fått ihop tiden steg från midnatt till kl halv 7 på morgonen 😅 jag har ju aktivitetsklocka, så varje steg jag tar loggas.
    Det kanske är därför jag får ihop fler steg än Dig ifall Du har mobilen som stegräknare?
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vackra blommor i november!
    Man vet ju inte hur det blir med det man planerat. Men bara att fortsätta till covid sätter nya stopp.... Kram!

    SvaraRadera
  11. Komposition av första bilden är helt underbar. Å vilka fina blommor. Hoppas de inte fryser alltför mycket i kylan;-)
    Vilken bra idé med reflexhängslen. Med dom på syns du lång väg, och det är ju meningen.

    Hahaha! Där fick jag svar på min fråga. Då jag inte är det minsta julig så tycker jag att julsånger bör sjungas på julafton, juldagen och annandagen. I värsta fall börjar man första advent, men det ska helt klart vara "slutjulad" på annandagen. Nu vet jag bättre - hahaha:-)

    Ja, de nya restriktionerna gäller ju vaccinbevis för inomhusaktiviteter om man är fler än 100 personer. Håller tummarna att ni får hålla åtminstone ett par konserter.
    https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/atgarder-mot-covid-19-fran-22-november-och-fran-1-december/

    SvaraRadera
  12. Vilka vackra blommor som smyckar bron ,-)
    Reflexhängslen har jag sett, vilken bra ide!
    Har tänkt köpa, men vilken storlek. Måste man ha mycket större än jackan.
    Smidigt!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera