söndag, november 07, 2021

Skyltsöndag 7 november

God morgon, säger jag denna Skyltsöndag, som vår trevliga bloggvän BP förvaltar så elegant.

Ja, jag bokade några tomma släp då jag även tränade privat inför BE-körkortet tungt släp, som jag fixade 8 april 2008. Jag har pappren kvar och vad det kostade. Inte så mycket egentligen.

Ett konstverk till från Formakademin. Ser ut som en mussla, tycker jag.

Från nätet. En poster från Fredsdruvor.se

En test på nätet som jag gjorde på skoj😁

Det ser ut att bli en skaplig dag även om det kommer att mulna på och några regndroppar infinner sig.
Ljus och Kärlek 🙏

17 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat igen :-)

    Hoppas det utlovade regnet uteblir. Här skiner solen, men det är bara 11 grader ännu så länge.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Imponerande med körkort för släp. Skulle aldrig klara backtesten.
    Solsken med åska! Tur att åska är en rätt sällsynt väderlek. Ha det fint! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja söndag & jag hoppas du haft en fin helg här är det bra o njuter av mitt kaffe varm kram

    SvaraRadera
  4. Jag kommer ihåg då du tog detta körkort. Bra gjort av dig.
    Vi hade ett sådant fin väder igår, men solsken och blå himmel, men idag är det bara regn, mycket med regn.
    Fina skyltbilder.
    Är det verkligen lite åska i dig?
    Trevlig söndag önskar jag dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  5. Hos mig helgrått och regn, tyvärr. Det ska vara sol på skyltsöndagen!

    SvaraRadera
  6. Inte lätt att backa med släp… behövs träning 😅
    Musslan är så läcker 🤩
    Vädret ja jag vet faktiskt inte 😜 jag har inte varit ut än. Knappt tittat ut genom fönstret…
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härlig skylt mix och det där testet blev jag nyfiken på. Ha nu en fortsatt bra söndag - jag är så nöjd med att jag hann gå en promenad innan det är grå blöta täcket drog in över oss.

    SvaraRadera
  8. Snygg blandning med skyltar!
    Bra jobbat att ha tagit BE-kort! Backa med släp är inte lätt ... ja, inte för mig i alla fall. :)
    Ha en fin fortsättning på denna söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. BE kort starkt :) Men dessa snörade midjor kanske det är svårt att uttrycka sig... Den varningsskylten stämmer in på mig också. Här vaknade jag till snö idag. En fortsatt trevlig söndag och roligt skyltat.

    SvaraRadera
  10. Back med släp ger jag mig inte på men blir imponerad av alla som klarar det.
    Snyggt skyltat hos dig som vanligt även om det ibland är svårt att uttrycka sig fast det klarade du!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  11. Fint skyltat.
    Att köra släp är bra att kunna. Har kört en del jag också, mest i samband med att vi haft båt. Även några hästsläp har jag kört. Men idag skulle jag nog behöva träna först. I alla fall praktiskt att kunna.
    Så vacker konstverket är- Väldigt roligt att ingen ännu kommit på tanken att förstöra det. Tycker också det påminner om en mussla eller snäcka.
    Kul med sista skylten. En bra blandning.
    Trevlig kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Tycker att du utstrålar mer sol än åska, men det är bra att kunna blixtra till ibland.
    Fint konstverk!

    SvaraRadera
  13. Backa med släp är inget jag är nåt bra på, men i slutändan brukar jag ju komma rätt iallafall, många svordomar senare förstås ;)

    Bra skyltat, ha en fin kväll nu.

    SvaraRadera
  14. Snyggt skyltat, så fin musslan var, och din skylt där på slutet 😄. Kul att du tog körkort med släp, det skulle jag inte fixa!
    Ha en fin kväll!
    Kram från ett soligt Gran Canaria, underbart att vara på plats!

    SvaraRadera
  15. Hoppas du fick en skaplig dag vädermässigt. Det fick inte vi. Här har det regnat hela dagen. En himla tur att man kunde lapa lite sol igår.

    Duktig tjej! Att köra släp har jag gjort, men endast rakt fram. Backa och parkera lyckades jag aldrig med. Å i ärlighetens namn är jag inte så duktig på det utan släp heller;-)

    Shells text på släpet är fyndigt. Din mussla ser ut som två moderna cykelhjälmar tycker jag. Trean och fyran - hahaha:-)

    Som vanligt en toppen Skyltsöndag här hos dig. Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  16. Bra text på släpet från Shell och bra gjort av dig att ta BE-körkort.
    Gillar konstverket från Formakademin.

    SvaraRadera
  17. De är fina de gamla postersena och budskapen är alltid så otroligt fyndiga. En del är finurliga hittepåare. Att du är solsken hade jag kunnat tala om utan testet, tihi
    Konstverket var läckert, visst tänker jag också på en mussla, o den blå färgen var så läcker.
    En fin början på veckan önskar jag dig

    SvaraRadera