mÄndag, november 08, 2021

Glad mĂ„ndag! đŸ„° 8 november

 God och glad mĂ„ndag!

Denna höstlovsvecka .har gÄtt fort, inklusive Alla Helgonahelgen. Jag har lÀst mycket. Boken "FrÄgar Ät en vÀn" av Sara Molin lÀste/lyssnade jag ut tÀmligen kvickt och nu Àr jag fÀrdig Àven med denna.


Korta fakta om barn som förĂ€ndrat vĂ€rlden. SĂ„ imponerad över alla som Ă€r med i boken! En mĂ€nniskas berĂ€ttelse under ett kapitel av boken. Den Ă€r lĂ€ttlyssnad och intressant för alla.
 
Inte nog med det, nu har  ytterligare en bok passerat genom mina öron. 
"Vuxna mÀnniskor" av Marie Aubert. En bladvÀndare.

Idag börjar Donationsveckan. HĂ€r Ă€r ett bildspel frĂ„n MOD dĂ€r bĂ„de Sarah och jag medverkar. Hoppas lĂ€nken fungerar. Eller testa HÄR!

HÀr Àr nÄgra av det uppvÀxande slÀktet - mina yngsta tre barnbarn.
Kanske nÄgon av dem kommer att förÀndra vÀrlden?

Fotona har jag fÄtt av Thomas, jag har inte varit dÀr sjÀlv nu. SÄg pÄ en video hur Noah, nu tvÄ mÄnader, ler sÄ gott.

Det var mitt idag extralĂ„nga bidrag till Glad mĂ„ndag, ett tema som bloggvĂ€nnen Carita har uppfunnit. Och till kvĂ€llen blir det en cykeltur till Gospel igen ♪♫♪♫
Ljus och KĂ€rlek 🙏

10 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder pÄ dina söta barnbarn! Bilder att verkligen blir glad av <3

    Kram och ha en fin start pÄ den nya veckan!

    SvaraRadera
  2. SÄ fina bilder pÄ dina barnbarn. Dem förstÄr jag mer Àn vÀl att du Àr glad över.
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. HÀrliga bilder pÄ barnbarnen - vem blir vÀl inte glad av sÄ fina bilder? :-)

    Ha en fortsatt glad dag!

    SvaraRadera
  4. De minsta tre av Din uppvĂ€xande barbarnskara đŸ€©
    MĂ„nga böcker blev det 😊
    Kram

    SvaraRadera
  5. HÀrliga bilder pÄ barnbarnen!
    Viktigt med en donationsdag - hörde en hel del om det pÄ radion idag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. HÀrliga bilder som du fÄtt pÄ de tre yngsta fina barnbarnen.
    "Barn som förÀndrat vÀrlden" har jag lÀst liksom "Vuxna mÀnniskor". Blir mycket lÀst just nu och lyssnat pÄ.
    Lyssnar just nu pÄ Frida Boysen "BerÀtta aldrig det hÀr" och rÀknar pÄ att pÄ vÄr bokklubb pÄ onsdag fylla pÄ listan. Finns sÄ mycket spÀnnande och bra.
    Viktigt med donationsveckan. Har hört en del om de idag pÄ radion. Tittade ocksÄ pÄ den lÀnk du hade lagt in.
    Önskar dig en fin kvĂ€ll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. HĂ€rliga barnbarnsbilder.
    Det dÀr med donation, det hör man ju om. Och kÀnner till nÄgon som gett eller tagit emot. Men d et Àr vÀl sÄ med det mesta, det man sjÀlv inte har nÄgon nÀra erfarenhet av, det tar man inte till sig. Imponerad dÄ jag ser dej och din dotter!
    LÀst har jag inte gjort pÄ flera veckor. Fast din "Vuxna mÀnniskor" lÀste jag före tt tag sedan. Gillade den.... Kanske Àr lÀsolusten en omedveten protest till att man kallar höstlovet lÀslov. LÀsa ska man göra av lust, och inte av tvÄng. Fast, förstÄs, i skolan sÄ fÄr man tvinga barnen. Funkar med mÄnga, de lÀser gÀrna i skolan om de fÄr chansen. Sen Àr det vÀrre med att lÀsa hemma, tror jag, det finns för mycket annat som "drar". vÀldigt synd! Ha det gott! Kram! // anna-lena

    SvaraRadera
  8. Vilken proffsig presentation av MOD. SÄ fina bilder pÄ dig och Sarah.
    Å vilka solstrĂ„lar du visar upp - förutom dig och Sarah alltsĂ„. Noah Ă€r hur söt som helst. Lowes frisyr Ă€r sĂ„ cool och Sally Ă€r ju bedĂ„rande. Lite roligt Ă€r att Lowe och Sally inte Ă€r ett dugg lika varandra. Noah Ă€r ju fortfarande en bebis, men just nu liknar han mest Lowe.

    PS. Inget bebisblÄtt pÄ Noah - du hör vÀl min applÄd dÀr ;-) DS.

    SvaraRadera
  9. SÄg er tvÄ i bildspelet, blir fortfarande sÄ rörd av det! ,-)
    SÄ söta barnbarn, fina bilder. Ha det gott KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. SÄ fina smÄ barnbarn du har! En fin glad mÄndag bjuder du pÄ. Ha det gott!
    HÀlsningar frÄn Puerto Rico!
    Kram

    SvaraRadera