tisdag, november 09, 2021

Trees on Tuesdays 9 november

Min tyske vän fotografen Dieter, skickade en bild till mig på ett träd (eller om det var två) i förra veckan. Jag tog det som att jag fick ett bidrag till Trees on Tuesdays. Men när jag skulle ladda ner bilden från Instagram till mitt personliga, så hamnade jag i Instagrams videochat 😂 Det var ju bara att snattra på, så impulsivt kul! 
Då och då tvingar jag mig att hålla språket vid liv både genom text och tal, har ju  några tyska vänner.

Ja, vad fick jag då? En bild till! Nu är dessa bilder copyright Dieter Osterodt, naturligtvis. Och jag är glad över att förevisa dem!

Bilden kan påminna mig om att ett av mina barn som har skänkt mig tre barnbarn.

Vi övar för fullt i gospelkören inför en konsert med Musikkåren 21 november i Missionskyrkan - numera Equmeniakyrkan - där vi får sjunga med. Det kommer att bli mäktigt! 

Det var kallt att cykla igår kväll, låg på nollan, men dagen var solig och fin. Idag är det mulet, mer eller mindre regn och hittills 6 plus. Jag får hem ett besök och sen ska jag ut och handla förnödenheter. Ska nog knäcka den här dagen också.

Ljus och Kärlek 🙏

6 kommentarer:

  1. Kul att få bilder/bloggfoder från vänner :-)

    Ha en braig dag!

    SvaraRadera
  2. bra när man kan låna bilder. Jag vill också gärna hålla språken igång, för annars blir det så besvärligt när man träffas. Kram

    SvaraRadera
  3. Fina bilder och goa vänner kan man inte för många av 🤩
    Att hålla utländska språk aktuella är viktigt för snabbt glömmer man. Till och ned våra utländska vänner säger att de nästan glömmer sitt hemspråk få de försöker prata svenska jämt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kul med de fina bilderna bilderna och även att det blev en videochat. Att prata och skriva på ett annat språk är ju alltid roligt och ett bra sätt att hålla fart i ett annat språk.
    Roligt med kören och att ha något speciellt också att träna till.
    Önskar dig en fin kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder från din tyske vän så självklart ska de visas upp. Så bra att du håller språket vid liv för språk är som kondition en färskvara.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  6. En väldigt läcker och spännande bild med träden du fick av din tyska kompis! Kul att kunna använda ett främmande språk då och då. Praktiserar man inte språket glömmer man ju bort det, vilket är väldigt synd. Det har hänt mig med franskan...

    Skulpturen - Mamma, pappa och tre barn (min egen tolkning) är enkel och jättefin.

    Japp, igår kväll var det minst sagt svinkallt. 3,5 minusgrader. Idag har det regnat och blåst hela tiden 3,5 plusgrader istället. Japp, det är november...

    SvaraRadera