tisdag, december 28, 2021

Trees on Tuesdays 🎄.

Tuesday and trees. Snö och minus 2.
SÄ dÄ fÄr ni en skymt av jultrÀdet igen och lite mer av pianot i Ed. JodÄ, det finns allt de som kan spela pÄ pianot ocksÄ. Elin kan och kanske nÄgon mer.
Tomten kom och knackade pÄ pÄ sin fÀrd mellan Norge och Sverige.

Han delade ut nĂ„gra klappar men fick skynda vidare, sĂ„ lilla My blev den som hantlangade paketen. SjĂ€lv fick hon de  roligaste önskepaketen som hon fĂ„tt i hela sitt liv.  

En kĂ€nd vy i Ed. Ed Ă€r ett ed (landtunga) som Ă€r byggt mellan sjöarna Lilla Lee och Stora Lee. HĂ€r Ă€r vyn Stora Lee som strĂ€cker sig lĂ„ngt upp i Norge och Ă€ven förgrenar sig in i VĂ€rmland. 
PÄ juldagen Äkte ene svÀrsonen lÄngfÀrdsskridskor pÄ den stora sjön.

PÄ hemvÀgen, en vy frÄn bussen över skaraslÀtta.

PÄ agendan idag stÄr tvÀttstugan och till kvÀllen kommer en leverans frÄn Best till dörren. Jag har skickat efter en ny TNS-apparat (transkutan nervstimulering). I natt lÄg jag en stund pÄ spikmattan, det hjÀlpte lite. Ont i ryggen? Ja, sÄnt kommer och gÄr.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

10 kommentarer:

  1. Hoppas att spikmattan hjÀlpte mot det ryggonda!? Har blivit tipsad om det ocksÄ, men har inte köpt nÄn Ànnu.
    Jag har mina misstankar om vem som kan spela piano. Har jag rÀtt?
    GOD FORTSÄTTNING/Susie

    SvaraRadera
  2. TSN...? FĂ„r googla.
    LÄngfÀrdsskridskor lÄter kul. Hade velat testa... men Àr gör tÀdd för dÄliga isar. Kram

    SvaraRadera
  3. SÄg ut som ett vÀldigt mysigt julfirande :-)

    Hoppas ryggen skÀrper till sig nu!

    SvaraRadera
  4. TNS fÄr jag googla pÄ, ont i ryggan kan man ju helst klara sig utan, hoppas det gÄr över snart hos dig.
    Fint julfirande hos er, det kan man ju INTE klara sig utan. ;)

    Ha en fin tisdag nu.

    SvaraRadera
  5. MYsigt ❤️ SĂ„ skönt Lilla My fĂ„tt en bra julafton- ja sjĂ€lvklart Ă€ven roligt att Ni andra hade en fin jul, men sorgebarnet Ă€r verkligen vĂ€rd ett bĂ€ttre liv.
    Minus 18. Jag hade hoppats pÄ mildare vÀder.
    Jobbigt med ont, vÀrk och brÄkig rygg. Kanske bussÄkandet och byte av sÀng har del i det onda.
    Kram

    SvaraRadera
  6. SÄ gott att lilla My var nöjd för sÄ ska det vara, Sedan Àr det bonus om Àven alla vuxna har det bra ;-)

    Kram och god kvÀll!

    SvaraRadera
  7. Ja, inte har man vÀl en piano stÄendes om ingen spelar. Kul att det just Àr Elin som stÄr för spelandet. Gillar namnen pÄ sjöarna. De glömmer man liksom inte i första hand, dÄ man bara behöver tÀnka pÄ jeansmÀrket Lee;-)
    Är sĂ„ glad att lilla My blev nöjd och glad över julklapparna. Julen Ă€r ju till för barn enligt mig, och dĂ„ menar jag inte nödvĂ€ndigtvis vuxna barn utan barn mellan 3 och 10 Ă„r, ungefĂ€r. Å just i hennes fall Ă€r jag ju extra glad sĂ„klart.
    SÄ synd att du inte sa nÄt om TNSen. Har ju en sjÀlv som jag inte anvÀnt pÄ sisÄdÀr ett Är. Köpte till och med helt nya "klisterkuddar" som Àr oanvÀnda...

    HÀr var det en plusgrad och mulet idag. Ingen snö alls, och vindrutan pÄ bilen behövdes inte skrapas. Tackar för det;-)

    SvaraRadera
  8. SÄsom jag skrev ocksÄ pÄ Facebook, ett bra tema för Trees on Tuesdays!

    SvaraRadera
  9. Ett piano Àr ju roligt och att förstÄr att det Àr i bruk. (Har haft ett par stycken i mitt liv, men de vandrade vidare nÀr jag inte lÀngre spelade.
    Vad roligt att My blev sÄ glad och uppskattade julfirandet. SÄ viktigt.
    HÀrligt med en skridskotur. HÀr Àr inte isarna direkt bÀrande Ànnu. Men hoppas det blir bra is för jag Äker gÀrna lÄngfÀrdsskridskor.
    Fint att det blev sÄ lyckade dagar i Dalsland.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Spikmattan Àr en underbar uppfinning, jag har ocksÄ en sÄn! TENS-apparaten Àr ju ocksÄ sÄ skön för ryggen ,brukar ju lÄna hem en frÄn jobbet nÀr jag har besvÀr. Hade ju ont i ryggen igÄr, och var orolig för att det skulle bli vÀrre idag, men vÄr nya sköna sÀng gjorde gott för min rygg, idag Àr jag mycket bÀttre!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera