lördag, december 11, 2021

Veckans bokmĂ€rke 🔖


Med min present frÄn barnen följde detta kort av Sofia Wistam. Det kan ocksÄ anvÀndas som bokmÀrke.

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan

FÀrdig för lÄngpromenad till Kyrkans gÄrd och adventmyset pÄ kvÀllen.

Vi satt med stora avstĂ„nd oss emellan. Årets första och nog sista lussebulle blev uppĂ€ten.

HemgÄng, promenad, för mig.

Min sÄ kallade Nobelmiddag utan att skÄla med Kungen. Men mitt lilla mys.

IkvÀll stundar gemenskap i Vasa Orden. Ett inköpt beprövat julbord med kock pÄ plats och musikskolans luciatÄg fÄr vi till oss i efterkapitlet. Ja, vi Àr ju under 100 personer och har stora hyrda lokaler. Alla vaccinerade och Àr man lite krasslig sÄ kommer man inte.

VÄr lilla snö Àr nÀstan borta, mulet och pÄ nollan och snöa ska det igen, sÄ hÀr behövs lite ljus och fÀrgklickar.
Ljus och KĂ€rlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Vilket fint smycket, perfekt till dig, och inspirerande bokmÀrke, jag har Àtit ett par lussekatter.

    SvaraRadera
  2. Ditt smycke Àr verkligen vackert <3
    Vilken trevlig lördagskvÀll som vÀntar!

    Kram och njut av dagen!

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen Ditt fina smycke 😍
    En mycket in present 💝
    Lussebullar Ă€r inget man Ă€ter för mĂ„nga av… jag har Ă€tit min ranson redan nu.
    Trevligt att Du Äter igen kommer ut och trÀffar folk, social gemenskap Àr viktig för att mÄ bra.
    Jo Ditt fejk bokmĂ€rke Ă€r helt rĂ€tt 👍
    Kram Ă„ ha en fin lördag đŸ€—

    SvaraRadera
  4. Trevlig lördagskvÀll pÄ gÄng dÄ, toppen ju.
    Lussebullar har jag Àtit mÄnga av sista dagarna, de tillverkas i hemkunskapen av idogt bakande elever.
    Pepparkakor gjorde vi i förrgÄr dÀr, nu Àter jag inte en pepparkaka till i Är och lussebullar fÄr andra Àta, jag Àr mÀtt ;)

    Ha nu en underbar kvÀll :)

    SvaraRadera
  5. Vackra ord pÄ kortet. VÀrt stt spara.
    Man kan inte isolera sig. Covid blir vi aldrig av med. SÄ vi fÄr s passa oss. Framförallt genom att vaccinera oss. Ha en fin kvÀll ! Kram

    SvaraRadera
  6. SÄ fint ditt halssmycke gör sig pÄ den snygga jumpern.
    Ha en skön lördag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Fint bokmÀrke, och bra val att sÀga Ja till ,-)
    SÄ vackert mamma barn halsband, sÄ fint.
    Din middag ser jÀttegod ut. Nobelmiddag absolut ,-) Ljus och fÀrgklickar behövs , snön regnar bort hÀr ocksÄ, tyvÀrr.
    Ha en fin fortsÀttning pÄ helgen. KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  8. Smycket Àr ju sÄ fint. FörstÄr att du tycker om det. SÄg nÄgra idag av dessa i Gamla stan. Och visst ska man sÀga ja till livet. Har nog alltid gjort det.
    Önskar dig en riktigt trevlig kvĂ€ll pĂ„ Vasa Ordern och skönt att allt Ă€r klart sĂ„ att alla kan sĂ€tta sig till dukade bord och vara gĂ€ster.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Ett perfekt bokmÀrke. Sofia Wistams smycken Àr annorlunda och vÀldigt vackra. Helt och hÄllet i stil med Efva Attling. Nydanande.
    Det ser ut som att det inte var sÄ vÀrst mÄnga pÄ Kyrkans GÄrd för adventmyset. Lika bra det i dagens tider, men jag vet inte om jag skulle kalla det för "mys" direkt.
    DÄ blir det sÀkert betydligt bÀttre ikvÀll. Njut!

    PS. Plusgrader, regn igÄr och all snö Àr borta. Jag tackar:-) DS.

    SvaraRadera
  10. Fint halsband! Och nÄn mer lussebulle kan du vÀl unna dig innan helgerna Àr slut?

    SvaraRadera
  11. SÄÄ vackert halssmycke! Dessutom ett perfekt bokmÀrke!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vad mycket trevligt du Àr med pÄ och vad fin du Àr.
    Jag gillar lussekatter och Àter en just nu medan jag ser och lyssnar pÄ Luciafirande frÄn TÀllberg och tittar in hos dig.
    Maten ser god ut och vackert porslin har du ocksÄ.

    SvaraRadera