måndag, januari 10, 2022

Glad måndag 10 januari med nisse

God och trevlig morgon!

Jag satt igår och tänkte att jag inte hade några glada bilder att visa och skulle till att fråga Sarah, för hon har alltid några stôlligheter med Diego, om inte annat. Döm om min förvåning, då hon förekom mig och frågade om jag ville ha bloggfoder 😂
Tack, Sarah!


Lilla My fick en nissedörr som första paket i sin julkalender.

Hon hade önskat sig en sån som julklapp (har ju aldrig fått några roliga julklappar nånsin). Jo, den här nissen skrev små lappar och berättade att han hette Gunnar, gillade pepparkakor och hade en syster. Gunnar hade lite bus för sig då och då. En dag hade han bytt ut ljusen i ljusstakarna mot morötter 😂 My var helt förstummad...

En annan dag hade Gunnar ritat på clementinerna.  

Lilla My fick en magisk julafton hemma hos min dotter Jessicas familj. "Pappa" Mathias älskade att sitta med och öppna paketen.

Vet ni vad? Jo, jag fuskade lite med bloggläsning igår. Jag var så inne i deckaren jag lyssnade på så jag var tvungen att lyssna färdigt. Det knyckte fem timmar av min dag. Kan man kalla det en bladvändare? Eller en ljudfilare? 😂

Jag önskar alla en glad måndag, som vännen Carita tycker att vi ska uppmärksamma. Idag är mina enda engagemang tvättstugan och att hämta ut ett paket från ICA. Det borde jag halka fram på.
Ljus och Kärlek 🙏

11 kommentarer:

  1. Så gott för lilla My att få ha det såsom alla barn borde ha det. Kan tänka mig att lyckan var stor. Vilket perfekt tema för en glad måndag <3

    Kram och glad måndag till dig med :D

    SvaraRadera
  2. Vilken söt nissedörr, men fy vilka otäcka ljus! ;-)

    Ha en fin och glad start på veckan!

    SvaraRadera
  3. Var det Mytomanen som fängslade dej så? Helt ok!
    Nissen hos Ava var också busig. Han hängde toalettpapper i julgranen och satte upp en del gosedjur i taket. Morötterna var kul. Ska tipsa nästa år! Glad måndag! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gav Nisses dörr i första luckan till syskonbarnen, men jag var ju inte så klurig att jag kom på att skriva lappar. Fyndigt med ljusen. Glad Måndag!

    SvaraRadera
  5. Blir rörd och glad när jag läser om hur bra Lilla Mys första riktiga jul var.
    Det var en riktigt bra Glad Måndag.
    kram

    SvaraRadera
  6. Lilla My har många roliga jular att se fram mot ,-)))
    Morötter i ljusstakar var himla kul ,-)))
    Musdörr med pynt, sött, En sån hade någon satt utanför mammas hus, flerfamiljshus, gulligt.
    Glada clementiner ,kul och en som hade ätit väl mycket bönor eller nåt ,-)))
    Förstår att det blev många glada skratt ,-)
    Ha det jättefint, och inte kan man sluta med en bok när det är som mest spännande ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. Nissedörr fick jag faktiskt googla. Det märks att vi inte har barn... Så skoj att Milla My ny äntligen får uppleva en "riktig" jul. Jag menar hon är ju åtta år, så hon är i äldsta laget att tro på nissar, men i hennes fall är det ju når helt annat.

    Ja, är man såld på en bok så är man. Mina balkongläsningar under sommaren brukar också ligga däromkring - tidsmässigt alltså.

    SvaraRadera
  8. Vilket fint inlägg på den glada måndagen! Blir varm i hjärtat av Lilla Mys fina jul!
    Så boken var bra, ska kanske läsa den på Nextory då!
    Ha en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nissedörren är ju jättesöt!
    Ja vad kallar man en bladvändare när det handlar om en ljudbok? Tål att tänka på, men härligt när man ramlar över sån läsning!

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att lilla My är en sådan glädjespridare och att hon uppskattar att finna glädje nu i det hon omges av.
    Visst är boken bra! Lätta att fastna i dessa bra böcker och det är ju gott om dem .
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Vilken fin historia❤! Så gulligt.

    SvaraRadera