onsdag, februari 16, 2022

Saxat en onsdag 220215

God morgon! Den här vyn utifrån min balkong ut mot parkeringen, Läckögrillen och Shell känner väl alla igen från min blogg? SOM, jag har klagat över oväsen.

Sen, så brann Läckögrillen och den attraktionen försvann men A-traktorerna har haft lika skoj ändå. De har sladdat, burnat, skjutit "skott" med tändningen, spelat fast rätt så lugnt ändå jämfört.

Nu tror jag allt löser sig självt. Läckögrillen byggs inte upp och Shell får flytta på sig till förmån för bostäder. Och det tackar jag för (även om jag missar min lilla sjöutsikt)!

Just nu så är det så att solen skiner
Men inte så pass att blåsten viner
Därför visar jag inga sura miner
Utan väljer att känna mig lite finer.

Ljus och Kärlek 🙏

11 kommentarer:

  1. Smart att bygga bort problemen tycker jag, vi har ett område på Hisingen här där man byggde bort en massa elände.
    Hoppas du får det lugnt i fortsättningen sedan då.
    Bara att gratulera. :)

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du slipper det som störde! Oj så många bostäder, likadant här, det byggs ,-))
    Här ska också problemen byggas bort, får se hur det går.
    Goda middagar du visade upp!
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Så skönt att det löser sig själv!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter som väldigt bra planer att bygga bostäder där i stället tänker jag. Dessutom så brukar bostäder behövas.

    Önskar en fin onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. A-traktorer...Ja, vad ska man säga ...ungdomarna ska förstås ha sitt roliga... men intecpå bekostnad av någon annans lugn och ro.
    Bostäder behövs! Kram

    SvaraRadera
  6. Blir förhoppningsvis lugnare nu.
    Sol här i morse, nu småregn.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Kanske blir det lugnare nu med fler bostäder här. Hoppas kan man. Sen är det ju inte så kul att bli inbyggd men kanske låter de dig ha den lilla sjöutsikten kvar. Hoppas.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Tråkigt att Du mister Din sjöutsikt men skönt Du slipper störas av den motorburna ungdomen dom stör.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det blir säkert bra, men det lär väl ta ett tag innan det där bygget sätter igång. Jag förstår att du ser fram emot att alla de där störande elementen försvinner.
    Trevlig onsdagskväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Hoppas det blir lugnare då, men trist med sjöutsikten som försvinner.
    Vilken fin poesi du avslutar med idag, tack för den!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Min första spontana tanke var "då har säkert någon tuttat på Läckögrillen" för att bli av med den på ett enkelt sätt. Bensinstationer är enklare att "eliminera" har jag förstått.

    Sedan kan jag inte låta bli att påminna om att oljud av byggmaskiner inte är att leka med heller. För det mesta för dom oväsen under dagtid, men om man jobbar under "tidspress" som man gjorde här i Täby med nya bostadsområden, så för dom ett himla oväsen även under nätterna.

    Som tur är tar det nuförtiden inte mera än max tre år att "smälla upp" nya "skokartonger". Å tre år kan du säkert stå ut med;-)

    SvaraRadera