torsdag, mars 03, 2022

LĂ€get 🙏



God morgon!
IgÄr blev det premiÀr för balkongnjutning. AlltsÄ Ärets första solstolssittning! Visserligen med tjock tröja och filt över, men gud, sÄ hÀrligt. LÀste tidningen och sedan blev det en skön tupplur.

Nu skiner solen precis lika mycket men det Àr kyligare. Ska testa en till stund i solstolen. DÄ börjar livet knoppas hos mig, haha.

Idag ska tandsköterskan ringa till mig om en ny tid. Jag pratade med tandlÀkaren i förra veckan och hon hade en idé om min lösa tand, som verkar vÀrt att testa.

Japp, nu fÄngar jag dagen. Först en god frukost. Sedan utegÄng. Jag ska se om det finns nÄgra pengar kvar i bankomaten. Jag har aldrig nÄgra pengar i varken plÄnbok eller portmonnÀ.

Ljus och KĂ€rlek🙏

9 kommentarer:

  1. SĂ„ mysigt att du har kunnat sitta ute och njuta av solen ☀️
    Denna tid av Äret Àr ljuvligt att se blommor titta upp/ knoppa sig och fÄglar kvittra.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja nu kanske man skulle bukra upp med lite kontanter. Det hamstras ju bÄde hÀr och dÀr.... och kontanter har man ju aldrig i vanliga fall.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Kontantlöst samhÀlle, Sverige Àr vÀl bÀst i vÀrlden pÄ att inte anvÀnda kontanter.
    Det lÄter skönt med tupplur pÄ balkongen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. SÄ gott med en tupplur pÄ balkongen! Satt en stund pÄ altanen igÄr. Inget riktigt lÀge att falla i sömn.Lite för kallt.
    Har jobbat idag! BlÄste kallt nÀr jag kÀnde pÄ vÀdret! Ser bÀttre ut inifrÄn.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  5. Det lÀt som en verkligt behaglig stund dÀr pÄ balkongen och vÄrsolen kan vÀrma riktigt skönt faktiskt.
    Önskar dig en fin torsdagskvĂ€ll nu!

    SvaraRadera
  6. Vi har ju likadana solstolar - bara en sÄn sak:-) Har dock inte invigt min Àn, dÀremot var det fjÀrde dagen i rad jag satt pÄ en vanlig stol i solskenet. Ingen vinterjacka, bara munkjacka och lÄngbyxor sÄklart. Helt underbart och rekordtidigt för min del i alla fall.

    Skönt att tandlÀkaren har kommit fram till en lösning för din "onda" tand.

    PS. Ska du "preppa" kontanter? Jag har alltid kontanter pÄ mig, just i fall av strömavbrott till exempel. Sedan Àr det bra för dricks ocksÄ hos frissan exempelvis. DS.

    SvaraRadera
  7. HĂ€rligt med balkongnjutning!
    Hoppas du fÄr det idag igen :-)

    SvaraRadera
  8. SÄÄÄ hÀrligt att du kunde njuta en stund i solen.
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
  9. Det ser vĂ„rigt, ljust och fint ut pĂ„ bilderna!! HĂ€r Ă€r det ocksĂ„ soligt och vĂ„rkĂ€nslor, men vi har bara varit ute en pyttliten skvĂ€tt eftersom vi till slut dragit pĂ„ oss den dĂ€ringa coviden ... Önskar en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera