torsdag, mars 24, 2022

TråkTorsdag* 220324 - visset

Den här bilden gör mig uttråkad. En SIFO-undersökning på 40 sidor med "miljoner" frågor.

Jag har inget emot att delta i undersökningar ibland, men detta landade i min brevlåda första sjukdagen, suck. 

Årets deklaration har jag fixat, den är ju dölätt för en vanlig panschis numera. Men jag har alltid deklarerat själv, även med försäljning av hus, jordbruk, företag m.m. Varit god man också, så nej, inga problem. 

Jag tycker vissna tulpaner är underbara konstverk! Bilderna är tagna med min mobil och det krävs lite precision för att få till bra zoom. Jag är kräsen där.


Det är inte tråkigare idag, tvärtom! Nej, jag har haft väldigt lång startsträcka varje dag nu i två veckors tid.  Förutom tröttheten så dras jag med svidande luftrör. Men igår - äntligen - så gick jag till affären och handlade för egen maskin. Saknar dock en hiss, men inget jag kan påverka. Jag får handla mindre och oftare, som innan pandemin. 

Jag köpte färdiggrillad kyckling och gottade mig med igår på min namnsdag. Ett gott rödvin till satt fint, det behövde jag. Idag ska jag nog göra grön ärtsoppa!

*Uppfinnare till temat är Kajsa-Lisa.

 Ljus och Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Jag är förvånad att sådana undersökningar inte kan fyllas i via nätet. Har också deltagit några gånger och det var en maffig lunta.
    Skönt att du ändå orkar lite mer nu.

    Kram och god ärtsoppedag!

    SvaraRadera
  2. Bilderna på tulpanerna är verkligen jättefina! Skönt att du verkar vara på bättringsvägen i alla fall, fortsätt att krya på!

    Jag tycker att grön ärtsoppa är godare än den vanliga, gula varianten.

    Ha en fin torsdag :-)

    SvaraRadera
  3. Det ser ut att vara en jobbig undersökning Sifo skickat iväg. Jag håller med Znogge - varför skickar de inte det via nätet. Slösa med en massa papper. Undrar hur många som kastar dem direkt i papperskorgen?
    Skönt att du vågat dig iväg och handla själv igen. Du är uppenbarligen på bättringsvägen. Fortsätt så!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Så skönt att du orkade gå och handla! Mina föräldrar hade covid samtidigt som oss och de var jättetrötta flera veckor efter!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, man blir galen av allt för långa enkäter, där också frågorna är långa och invecklade. Ofta slutar jag halvvägs. Men det finns också bra enkäter, och många kan ju göras via nätet.
    Vissnade tulpaner är konstverk!

    SvaraRadera
  6. Make fick samma undersökning! Mastodont! Tog flera timmar att fylla i.Hoppas att den är till nytta.
    Deklarationen, den var lätt. Och pengar tillbaka blev det också. Kram

    SvaraRadera
  7. Skönt att du är lite bättre. Men en god idé är det ju att du vilar dig i form. Kämpigt att inte ha hiss när man behöver. Men inget du kan påverka just nu.
    Grattis i efterskott på namnsdagen. Här är dagarna nu så fyllda med trevligheter och vackert väder att bloggläsningen inte är det jag mest prioriterar.
    Läckra bilder på tulpanerna! Gillade verkligen också färgen.
    Oj,vilken mastodonundersökning! Känns kämpigt! Men kanske är den till nytta för någon eller något.

    Önskar dig en fin torsdag.
    Varm kram

    SvaraRadera
  8. Många frågor… ha en fortsatt fin torsdag, om en timme börjar vårt program 😃
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det var väl ingen tråktorsdag, bortsett från de vissna tulpaner då. Du och de flesta fotobloggare älskar ju vissnar tulpaner. Där är vi inte överens.

    Vad gäller SIFO eller andra undersökningar så är jag faktiskt med i olika paneler. Älskar sådana "frågeformulär". Men jag för allt via mejl/nät. Tror du slipper 40 sidor med papper om du "anmäler dig" och ber om att få undersökningar via mejl.

    Det är fler som har fått sina deklarationer redan. Inte jag. Har dock inte kollat hos Skatteverket heller.

    Bra att du äntligen är på rätt (bättrings-)väg. Långdragen var Covid-sjukdomen hos dig som ju ändå hade tagit tre sprutor. Ibland kan man ju undra...

    SvaraRadera
  10. Precis som dig så har jag lätt för deklarationer. Tycker t.o.m. att det är kul att deklarera och ju knepigare desto roligare. Har alltid gillat det här med siffror...men nu för tiden är det tråkigt!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  11. Skönt att du blir bättre och bättre.
    Jag har inte fått någon deklarationsblankett ännu, måste undersöka detta.

    SvaraRadera