onsdag, mars 23, 2022

Onsdagsmix 220323

Hej och god förmiddag! 
Nu har jag slut på alla foton i princip, eftersom jag inte varit ute och rört mig varken i naturen eller på stan på länge.

Denna bild tog jag i förrgår. Den är ifrån bersån. Det enda utelivet igår var balkongen i stor sol.

Jag låg här på soffan och mixtrade lite med min mobil och detta är ett panorama på mitt vardagsrum. Inte så märkvärdigt men vad ska jag hitta på? Idag måste jag gå ut en sväng, behöver handla. Jag är fortfarande hes och tröttmössa och behöver sparka igång mig. Någon körsång i kväll är det heller inte tal om.

Men, jag har namnsdag idag, så får köpa något extra gott.

Ljus och Kärlek🙏

Svar: Jo, jag jobbade med stenogram både på svenska, engelska och tyska! Var väldigt snabb. Visst kommer jag ihåg en hel del, ränderna går väl aldrig riktigt ur. Om inte, så ett bra hemligt språk👼

10 kommentarer:

  1. Du får helt enkelt göra det bästa av situationen och vila dig i form.
    Grattis på namnsdagen! Klart att du ska unna dig något extra då. Trevligt att se hur det ser ut i ditt vardagsrum. En liknande klocka finns hemma hos oss.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  2. Grattis på namnsdagen!
    Skönt att du inte är smittsam längre, men jobbigt med sviterna.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  3. Grattis på namnsdagen!
    Hoppas att du snart känner dig piggare så att du orkar med körsången. Jag har förstått att den är viktig för dig.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Grattis på namnsdagen!
    Vilket språkgeni!
    Vila på och krya på! Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis på namnsdagen 💐
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis på namnsdagen!
    Hoppas du snart blir bra och slipper både trötthet och heshet!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis på födelsedsan!
    På tal om stenografi - Tänk, va man jobbade med
    det på Handels. Sen förde jag dagbok på s-grafi.
    När jag plockade fram den många, många år senare,
    kunde jag inte förstå ett dugg. Men jag jobbade som
    sekreterre till chefen för en country club i Chicago,
    och fick god användning av min engelska stenografi.

    Jag gillar fotot från soffan. Rummet ser så ljust
    och trevligt ut. - Hoppas styrkan flyter tillbaka,
    så du kan ut och rulla på dina hjul. Kram!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  8. Stort GRATTIS på namnsdagen! Alltid nåt positivt i alla fall.
    Vilket stort och fint vardagsrum du har! Sedan fotar du ju mycket när du är ute. Så nåt måste du väl ha på lager. Eller så är du som jag - jag drar mig för att lägga upp arkivbilder. Jag föredrar att publicera åtminstone veckofärska foton. Varför? Ingen aning...

    PS. Nu är jag riktigt impad. Att stenografera på tre språk - WOW!!! DS.

    SvaraRadera
  9. Bra att du vilar dej i form, och stort Grattis så här i sista sekund på din namnsdag!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Sådana här vardagsbilder är trevliga. Kanske trevligare än vi förstår :-)
    Snön verkar vara borta hos er.

    SvaraRadera