mÄndag, april 25, 2022

Glad mĂ„ndag đŸ„° 220425

Solig, glad mÄndagsmorgon! Titta, vilken fin utsikt som jag hade över helgen!

Jag Ă„kte ivĂ€g i fredags med vĂ€sttĂ„g, som gick över vackra Kinnekulle och direkt till Örebro. Just det tĂ„get gĂ„r inte sĂ„ ofta men Ă€r sĂ„ perfekt om det passar.

HĂ€r Ă€r vi inne pĂ„ lördagsgodis, nĂ„n seg orm tror jag Sally frossar pĂ„ 😁 och Lowe med sin portion i soffhörnet.

HĂ€r har vi lillebror Noah. Han var inte still en sekund. HĂ€r hĂ„ller han pĂ„ att backa in under soffan. Han sitter sjĂ€lv och ja, har Ă€r 8 mĂ„nader om en vecka, sĂ„ tiden gĂ„r fort. 

Vi var till lekparken och fotbolsplan alldeles nÀra Svampen, Àven fika uppe i Svampen.

Ja, det var min helg, sÄ hÀrligt roligt med lilla familjen.

Jag tror att min post covid Ă€r över ocksĂ„. KĂ€nde inget pĂ„ helgen. Idag Ă€r det 48 dagar sedan omikron började. 

TÄgresan hem blev en timme försenad och bÄde SJ och MTR fick stÄ still en bit frÄn Skövde pga obehöriga pÄ spÄren. Polisen fick komma och köra bort dem. Jag lÀste om att det blivit mer och mer vanligt. Folk chansar och genar, de klottrar, springer pÄ spÄren, inte klokt, ingen respekt för att det kan vara farligt.

Ha det fint, njut av dagen! Glad mĂ„ndag BloggvĂ€nnen Carita đŸŒ»
Ljus och KĂ€rlek🙏

11 kommentarer:

  1. Men mysigt med barnen :) hoppas allt Àr bra med dig fina Gerd kram

    SvaraRadera
  2. Tjoo sĂ„ det kan bli đŸ«  jag kan inte kommentera frĂ„n mitt Google konto 👎
    Din helg verkar varit mysig och hĂ€rlig med barnbarns-hĂ€ng 💖
    Kram
    /Ă„sa

    SvaraRadera
  3. HÀrligt att du frisknar till och att du fÄtt hÀnga med tre barnbarn!
    Var ute och gick över jÀrnvÀgsspÄr i gÄr. Kust till kustbanan. Inga poliser ute i skogen... Men vi gick bara rakt över spÄret... det behövs ibland. Kram

    SvaraRadera
  4. Verkligen fint stoff till ett glad-inlÀgg :-)

    Ha en fortsatt glad mÄndag!

    SvaraRadera
  5. DirekttĂ„g frĂ„n Lidköping till Örebro - perfekt ju! Alla tre ungar har "skjutit i höjden" om man sĂ€ger sĂ„. Å vilken fin lĂ€genhet! Utsikten Ă€r det verkligen inget fel pĂ„ - lĂ€ckert!

    SvaraRadera
  6. SÄ hÀrligt att du orkade Äka ivÀg och fick trÀffa barnbarnen!
    SÄ jobbigt med folk som inte tÀnker sig för och gör sÄ att ett tÄgetblir försenat.
    Ha det sÄ gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Vilken hÀrlig helg med nÀra och kÀra det blev! Barnbarnen Àr sÄ fina <3 Skönt att höra att du börjar kÀnna dig piggare för det var pÄ tiden.

    Kram och glad mÄndagskvÀll!

    SvaraRadera
  8. Vilken lyckad helg i Örebro. Och jĂ€tteroligt att trĂ€ffa de dina hĂ€r. Fint att du var sĂ„ pigg att det kĂ€ndes bra att ta en vĂ€nda- Och om tĂ„get inte Ă€r sent Ă€r det ju ganska smidigt att ta sig mellan Örebro och Lidköping.
    Ha en bra vecka.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Vilken hĂ€rlig helg du fick i Örebro! Å sĂ„ fint att fĂ„ trĂ€ffa den fina barnbarnen, vilka fantastiska ögon lilla Noah har!
    Ha en fin fortsÀttning pÄ veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  10. LillaSyster2022-04-26 07:16

    Ă…Ă„Ă„ vilken hĂ€rlig helg du haft och vad skönt att du Ă€ntligen Ă€r frisk =)

    SvaraRadera
  11. Jag ser att du haft en hÀrlig helg med barnbarnen. Skönt att du börjar kÀnna dig bÀttre. Kram

    SvaraRadera