tisdag, april 26, 2022

SELFIE 17 Första och sista

Här har ni de tolv nyckelorden som gäller denna gång. Och sista bokstaven i första svaret är första bokstaven i svar nummer två, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till i Klimakteriehäxans ordlek! SÅ rolig och med olika svårighetsgrad, men inte omöjlig!

1. Före jobbet: Realskola och Handelsskola (sedan gymnasiestudier parallellt med jobb)

2. Efter examen: Ansökan om jobb

3. Före badsäsongen: Baddräktskoll

4. Efter påsk: Lägger ner alla påskprydnader

5. Före resa: Rotar igenom klädkammaren så att allt är rent

6. Efter resa: Tvättar kläderna och sorterar upp

7. Före fest: Prioriterar tid för att fina mig

8. Efter fest: Går hem till min lägenhet

9. Före insomnandet:  Tar alla mina tre sorters ögondroppar

10. Efter tv-kväll: Ro i min säng

11. Före val av film: Går sällan på bio eller ser film

12. Efter SELFIES:  Många järn i elden idag (plocka undan inför städet, sedan diskussion med tandläkaren om vad göra med eländet som uppstått)

Gårdagen var en fantastisk dag. Jag kunde utan att känna mig obekväm ta cykeln till Kyrkans Gård och gospelövningen igår kväll. Så ska det kännas.

Ljus och Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Så ra du fick ihop den här sista selfien! Och så roligt att det kändes rätt och lått att cykla iväg igår kväll. Du är uppenbarligen på G!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. jag har två påskpynt kvar på bordet...

    SvaraRadera
  3. Mitt Google konto funkar fortfarande inte. Märkligt. Jag försöker kommentera anonymt för det går icke med namn… då försvinner kommentaren.
    Bra gjort att fixa denna knepiga selfie 👍
    Skönt Du mår mer som vanligt ❤️
    Jag hoppas Du får god hjälp av tandläkaren.
    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  4. Härligt att du börjar piggna till ! Få se om jag får till någon Selfie så småningom... eller också har det redan blivit den sista... Kram

    SvaraRadera
  5. Du fick ihop den fint ser jag ,-)
    Kul som vanligt både att försöka fixa den själv och kika in och läsa som nu, din! ,-)
    Ha det fint och skönt att du mår mycket bättre, det tog sin tid eller hur.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Nån dag innan en resa tvättar jag "alla" kläder och sen införs klädrestriktioner. Det du smutsar ned nu, det får inte följa med på resan :-D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Snygg löst även denna gång!
    Så skönt att gårdagens cykeltur kändes bra. Ett gott tecken på att hälsan är som den ska.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  8. Stort GRATTIS att du äntligen verkar ha blivit av med Covids biverkningar. Det var på tiden!!!
    Korta och koncisa svar. Å att "fina" dig är ju såååå du:-)
    Vad har vi gemensamt då - jo, varken du eller jag tittar på film eller går på bio. Har faktiskt aldrig gjort, så det är INGET ålderstecken;-)

    SvaraRadera
  9. Snyggt jobbat ända in i kaklet! Så skönt att orken är tillbaka. Ögondroppar, ett kapitel för sig. Har prövat de flesta, nyligen läste jag mig till att varför man inte märker effekt är för att man inte begriper att man ska använda dem fyra gånger per dag! Jisses, det kommer jag aldrig att komma ihåg!
    Ja nu får vi abstinens...tråkigt, hoppas resten av veckan blir lika positiv som gårdagen

    SvaraRadera
  10. Roligt att läsa dina svar! Några av dem nickade jag igenkännande till. Trist att denna roliga ordfläta är slut. Aina har verkligen gjort det så bra och varierat. Och här får man ju tänka till en del. Piggar upp tycker jag.
    Skönt att du är så mycket piggare!
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. tråkigt utan måndagsövningen! jag kom inte med ifrån början så jag tror att jag ska komplettera med det jag missat. skönt att du känner dig bättre nu när våren håller på att komma på allvar. även om det ska bli kallt inatt. jag borde också ta mig ett enskilt samtal med min tandläkare. det blir inte roligt. framför allt kommer det att bli mycket dyrt. och det är inte säkert att det inte får göras om ganska snart igen. usch! hopas att ditt samtal blir billigare

    SvaraRadera