onsdag, april 27, 2022

Skies on Wednesdays 🌌

Himlar!
Jag börjar med en bild sedd inifrĂ„n KinnekulletĂ„get  Himlen var oskyldigt blĂ„.

NÀr jag anlÀnt till sonen och den fina ljusa lÀgenheten med Svampen i bakgrunden, sÄ var himlen fortfarande rÀtt oskyldig.

Lite morgondis pÄ lördagen. Dagen fylldes sedan med besök pÄ lekplatsen och fotbollsplanen plus besök uppe i Svampen.

Just med Svampen sĂ„ har jag gamla minnen. NĂ€r mina förĂ€ldrar och jag Ă„kte hemifrĂ„n VĂ„rgĂ„rda för att besöka mammas slĂ€ktingar i Sala sĂ„ lĂ„g Örebro bra till för ett fikastopp vid Svampen.

NÀr jag vÀntade pÄ SJ tÄget pÄ söndagen hade det fina vÀdret lagt av, sÄ det var mera nyanser av grÄtt Àn av blÄtt.

Thank God, att jag kÀnner mig normal igen, förutom en del sveda i ögonen. Denna utmattning vill jag inte ha Äter.

IgÄr besök hos tandlÀkaren och vi prövar en annan variant pÄ tandelÀndet. En del dyrare men jag fÄr avdraget mina första kostnader, sÄ det Àr OK.

TvÀttstuga och körövning inför Valborg stÄr pÄ schemat idag!

Ljus och KĂ€rlek🙏

5 kommentarer:

  1. Idag Àr skyn grÄ. Ganska gott! Variation behövs, och mest av alls behövs regn. FÄ se om det kommer nÄgot under dagen... Kram

    SvaraRadera
  2. HÀr Àr himlen inte lika vackert blÄ lÀngre men vi har kunnat njuta av mÄnga fina dagar ÀndÄ.
    Hoppas att det ordnar till sig med tanden. Lycka till med tvÀttstugan och körövningen.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  3. Är ocksĂ„ glad att du Ă€r "normal" igen. SĂ„ skönt att Ă„terigen kunna leva "pĂ„ riktigt" igen.
    Tycker din son har valt ett helt perfekt omrĂ„de att bo i. SĂ€mre utsikt kan man verkligen ha. Dessutom Ă€r det ju perfekt att kunna bjuda gĂ€ster pĂ„ en fika/en lunch uppe i Svampen. Den Ă€r ju faktiskt Örebros frĂ€msta sevĂ€rdhet:-)
    Bra att du slipper betala den första omgÄngen av tandelÀndet... Hoppas lösning nummer 2 Àr "hÄllbar". Ett inne-ord, men det passar perfekt i ditt fall tycker jag;-)

    SvaraRadera
  4. Inte mycket skies pÄ dom första bilderna men en himla hÀrligt blÄ himmel :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Himlen var oskyldigt blÄ... sÄ vacker sÄng av Ted GÀrdestad.
    Ja, nu fÄr du passa pÄ att fotografera himlen medan den syns för snart Àr trÀdkronorna gröna :-)

    SvaraRadera