torsdag, april 28, 2022

Trees on Thursdays 🌳 220428

Gomorron! Det verkar bli en strÄlande solskenstorsdag idag. Dock inte den goa vÀrmen som vi fick smaka över PÄsk.

Mina bilder pÄ olika trÀd kommer frÄn denna vecka. Detta första och det tredje Àr frÄn "ve Àlva" alltsÄ Lidan.

HÀr Àr trÀd och klockstapel frÄn FlÀmslÀtt stiftsgÄrd. Ja visst, ja. DÀr var jag i förra veckan.


IgÄr valde jag att ta en promenad till sÄngövningen och gick dÄ förbi detta brobygges reparation. Jag antar att det hör ihop med fixandet av strandpromenaden utmed VÀnern.

Det blev en fin kvĂ€ll. KörsĂ„ng höjer livskvaliteten och nu övade vi vĂ„rsĂ„nger inför Valborg, som firas ute pĂ„ Skalunda hög pĂ„ KĂ„lland, med efterföljande aftonbön i den lilla kyrkan. KlĂ€dkod: varma klĂ€der! Om det gĂ„r att anvĂ€nda eldkorg fĂ„r vindarna utvisa.

Vi lever hĂ€r och nu 💖 Jag Ă€r sĂ„ tacksam.
Ljus och KĂ€rlek 🙏

8 kommentarer:

  1. Varma klĂ€der Ă€r ett förnuftigt val till Valborg, att frysa in vĂ„ren Ă€r otroligt onödigt 😑
    Jag vet faktiskt inte om det blir nĂ„tt ValborgsmĂ€ssofirande hĂ€romkring, efter pandemin verkar mycket försvunnit 😞
    Fina bilder och det lĂ„ter bra att Du Ă€r ute pĂ„ promenad 👍
    Kram
    /Ă„sa

    SvaraRadera
  2. Nej, vi ska inte fira nÄn Valborg hÀr. Vi har gjort det en gÄng och det var vansinnigt mycket folk och inte speciellt vackert anordnat.
    Nej, vi ska sitta hemma och kura och vĂ€nta tills tisdagen infaller sĂ„ vi fĂ„r ta hand om vĂ„rt "dagisbarn", hunden Molton, igen. Idag var första dagen och just nu ligger Rolle och Molton och snusar i sĂ€ngen. Rolle skulle lĂ€sa, men Molton la sig PÅ hans mage sĂ„ han inte skulle kunna det. Han Ă€r visserligen liten, bara 7,5 kg, men man vill ju inte göra honom ledsen genom att putta ner honom. Man mĂ„ste ju stĂ€lla in sig lite den hĂ€r första dagen sĂ„ att det blir fler!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Ja ojsan! Det Àr ju Valborg alldeles snart. Snacka om att jag inte har hÀngt med i dagarna, dom susar liksom förbi i ett enda stort huj...

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. SÄ vackra bilder pÄ alla trÀd! Konstaterar Àn en gÄng att vÄren Àr senare hos dig för hÀr Àr det vÀldigt grönt pÄ mÄnga trÀd.
    Trevligt med sÄngövning och att sjunga ut tillsammans. NÀr det gÀller vÀdret pÄ Valborg vet man aldrig men det brukar vara ganska sÄ kallt Àr min erfarenhet.

    Kram och god torsdagskvÀll!

    SvaraRadera
  5. Sjunga vÄrsÄnger i kör, det Àr verkligen toppen. Brukar hÄ omkring och nynna altstÀmman till "Vintern ra..." och till :Sköna Maj" för mig sjÀlv pÄ Valborg! Ha det gott !

    SvaraRadera
  6. Vackra trÀd, men de kÀnns lite senare vad gÀller grönska Àn hos oss. Noterade just idag att nÀstan alla trÀd hade grön drÀkt. SÄ vackert. Och trÀd helt nÀra vatten Àr ju speciellt och med grön grÀsmatta, blommor och blÄ himmel-
    Trevliga dagar och kvÀllar vill vi ju helst uppleva och ta vara pÄ. Roligt att körsÄngen nÄ Àr i gÄng och blir ett extra glÀdjeÀmne.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. HÀr Àr det en kvÀllsgudstjÀnst innan Valborgfirandet pÄ Klinteberget, men jag lÀr nog hÄlla mig hemma. Det Àr ju sÄ in i bÀnken kallt i Är!
    Ha en fin kvÀll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Är det inte Thursday idag och inte Tuesday...
    Himla fina bilder. Och bron över Àlva ser ju sprillans ny ut.
    Nej, varmt Ă€r det verkligen inte. Bara att pĂ€lsa pĂ„ sig ordentligt pĂ„ lördag sĂ„ att ni inte fryser ihjĂ€l. Åt andra sidan brukar valborgsmĂ€ssoafton alltid vara svinkall, Ă„tminstone hĂ€r.

    SvaraRadera