tisdag, april 12, 2022

SELFIE nr 15 - På´n igen!

Här har ni de tolv nyckelorden som gäller denna gång. Och sista bokstaven i första svaret är första bokstaven i svar nummer två, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till i Klimakteriehäxans ordlek! SÅ rolig och med olika svårighetsgrad, men inte omöjlig!

1. Min utsikt hemifrån: Vänervattnet (om jag har tur)

2. Älskad LP:  Tommy Körberg (Judy min vän från 1969)

3. HusmanskostGryta på marinerat lamm

4. Stilikon:  Måste vara Coco Chanel

5. Tidigt eller sent: Läggningen är tidig (uppstigning numera sen)

6. Smycke: Guldring

7. Favoritgodis:  Geisha (choklad)

8. Aldrig på min tallrik: Abborre (köper aldrig och fiskar inte heller)

9. Där har jag faktiskt varit: Egypten

10. Konstnär: Nog nytt namn för er Gunilla Larborn (min klasskamrat i grundskolan i Vårgårda, bor i Danmark sen många år)

11. Hörvärt: Näktergalen sång

12. Efterrätt: Glasstårta Vienetta 

Tisdag idag och tvättstugerejset. Solen skiner just nu. Igår blev gospelträningen avbokad då körledaren var förkyld. Jag gick till Kapp-Ahl med tre kassar utsorterade och rena kläder för återvinning och så hittade jag en gul (!) tröja som påfyllning, man ska ju inte gå tomhänt hem.

Ljus och kärlek🙏

14 kommentarer:

  1. Coco Chanel. dräkten går nog aldrig ur tiden. Geisha är gott, men jag gullar nästan allt godis. Kram

    SvaraRadera
  2. Chanel, glass och fågelsång blir aldrig omodernt. Fast koltrasten slår näktergalen, i min värld! Körberg sjunger förvånansvärt bra nu igen, efter att nästan ha varit död. Fantatiskt det också. Tack för en fin selfie!

    SvaraRadera
  3. Snyggt löst även denna gång! Wienetta fanns alltid hemma när växte upp så jag tror nästan jag har förätit mig på den! Körberg har en fantastisk röst och dessutom så täcker jag att han har blivit trevligare med åren ;-)

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  4. Bra selfie även denna vecka med kluriga svar 👍
    Nyss vaknat och försöker finna energi att fixa brunch 😜
    Såg solen en kort stund.
    Tommy Körberg sjunger bra 🎵 🎶 men jag har aldrig gillat honom, har tyckt han varit otäck på nått vis…
    Näktergal har jag aldrig hört.
    Vienetta är dock ingen favorit.
    Ha en fin tisdag ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tommy körberg har ju gått från klarhet till klarhet genom sin karriär.
    Fantastisk sångare det där.

    Fin grej att kunna lämna sina kläder till återvinning, snart dags för en rensning här med.

    Ha en underbar kväll. :)

    SvaraRadera
  6. Men sä fantastiskt att kunna se vattnet från Vänern så där utanför fönstret. Vad beror turen på?

    SvaraRadera
  7. Snyggt jobbat med ordflätan! Och fint den tiden på året när du kan se delar av Vänern.
    Och Chanel är ju en verkligt fin stilikon.
    Tommy Körberg har vi sett "live" en hel del och minns honom så väl från musikalen Chess i både London och i Stockholm
    Hoppas du nu blir allt piggare dag för dag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Dessa selfies - så kul att läsa!
    Jag hinner sällan delta själv.
    Har också varit i Egypten, och Geisha är gott!

    SvaraRadera
  9. Tommy är en fantastisk sångare. Snygg Selfie och lamm så gott, var längesen jag lagade det- kan bli snart=)

    SvaraRadera
  10. Vilken färgstark och rolig konstnär din kompis är! Väner-utsikt är inte fel! Geisha känner jag igen sedan barndomen i Finland, namnam. Egypten låter spännande, du besökte förstås några pyramider? Köpte en minilammstek idag och tänkte laga en gryta i påsk. Gillar lammkött, både tvåbenta och fyrbenta...
    Ha en skön och ljuvlig påskhelg!

    SvaraRadera
  11. En spännande selfie! Jag hade singeln med Tommy Körberg och hans Judy min vän, på b-sidan sjöng han "Drömmen om Elin". Hade tänkt mej Coco Chanel också som stilikon, men hon passade inte in med mina bokstäver, fast du fixade det bra! Just ja, den där glasstårtan har jag glömt bort, finns den kvar att köpa tro?
    Ha en fin kväll önskar nattugglan!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vi hade en härlig solig och varm dag idag. Hoppas du hade samma tur:-)
    Vad gäller selfien har vi ingenting gemensamt alls idag. Undantag lammgrytan. Tur att det är Påsk om några dagar, då ska det ätas lamm. Det finns ju många som inte gillar smaken av lamm. Nåt jag inte kan förstå alls.
    En gul tröja - det var otippat! Men jag har sett att gult är inne denna vår. Så du är helt moderiktig:-)

    SvaraRadera
  13. Både ditt val av godis och efterrätt kan jag med lätthet trycka i mig jag med :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  14. Blev nyfiken på Gunilla Larblom så jag kikade in där först, vilka färger, hon hade sin egen stil, den gillade jag ,-)) Djurbilder de konstverken var jättebra, Söta läckra koftor i olika storlekar, Och annat, fina galgar och skor som hon fixat o dekorerat. ! Kul att få se.
    Egypten måste ha varit intressant resemål! Och chokladen Geisha är gott ,-) Tommy Körberg sjunger otroligt bra! Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera