onsdag, april 06, 2022

Skies on Wednesdays

Idag bjuder jag på himmelskt. Jag hittade på ett nytt tema, bara för att jag ville.
Faktum är att jag glott rätt mycket på himlen. Önskar att jag skulle få lyckan att se norrsken, för det ska vara synligt även söderut ibland. Jag har sett fina bilder från Skåne.

Nu är det inte alltid som blotta ögat ser norrsken men kameran kan se mer, faktiskt är det så.

De översta bilderna är en vacker aftonrodnad.

Medans denna är en mörkerbild på natten efter. Här har kameran uppfattar två halvcirklar. Lite kul eller magiskt.

Igår hade vi stor sol här men idag är regnet tillbaka och vi får även snö till kvällen.
Förmodligen får jag skjuts till Kyrkans Gård så jag kan vara med och öva påsksånger. Jag var även med på gospel i måndags, men blev helt slut. Men den trötta får väl skärpa till sig.

Ljus och Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Jag har också hört talas om norrsken skulle kunna vara synligt även i Skåne men hos oss har det inte förekommit.
    Nu är himlen tråkigt grå och snöblandat regn står på dagordningen tydligen. Typiskt aprilväder.

    Önskar en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Har sett norrsken men då var det så lite men vackert, när det var mycket och många fotade då missade vi allt ,-) Men vacker aftonrodnad har du fångat och den magiska bilden med de magiska halvcirklarna, mycket vackert.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Trodde du menade skidor. Hade också passat denna snöiga onsdag
    Påsksånger är positiva och glada. Till skillnad mot fastlagens c-mollssånger. Iaf som jag kommer ihåg det, sen min tid i kyrkokör, så var det många som gick i den tonart. Ha det fint fortsätt krya på dej! Kram. //Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. Norrsken skulle det kunna bli här också stod det i GA, men inte har då jag sett till något. Hoppas det går bra med kvällens sångövningar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Bra idé med "Skies on Wednesdays". Då är det bara att beställa himmelsfenomen på alla veckodagar så att du har material till onsdagarna. Det är i alla fall roligare med onsdagshimlar än våra onsdagsmix/-blandning vi kört med ett tag. Väldigt kreativt av dig:-)
    Kul i alla fall att du tog dig till Kyrkans Gård för att sjunga. Du är precis som min bästis Yvonne. Hon klättrar på väggarna om hon inte får sjunga. Hennes första officiella uppträdande sker på lördag i Solna. Hon har ju lämnat stora kören i Rönninge och grundat en barbershop-kvartett med tjejer från Stockholm och Nyköping. Dom repar i olika lokaler både i Stockholm och Nyköping.

    PS. Dina himlar är fantastiskt fina. Å sista bilden med "regnbågarna"/"fartränderna av flygplanen" är sååå cool:-) DS.

    SvaraRadera
  6. Himlars så himmelskt det var här hos Dig 🤩
    Skönt Du mår så bra Du kan återuppta Dina intressen 👍
    Nu får Du se till att hålla Dig på Bättringsvägen ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder och visst är det fascinerande att se himlens färger och hur de ändrar sig. Fastnade extra för sista bilden och funderar på om det inte där också kan vara gatubelysningarna här som påverkar linsen så att två halvcirklar uppstår.Spännande är det.
    Norrsken är ju väldigt speciellt att se och om man inte håller utkik så ser man det ju inte.
    Skönt att du är piggare så att du kan vara med igen i körerna.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Himlen kan verkligen se fantastisk ut när den inte är grå!
    Det sista fotot är ju så fantastiskt!
    Hoppas du orkade vara med och öva påsksånger.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Den sista bilden är magiskt vacker och riktigt spännande.
    Himmelsk, helt enkelt.
    Ha det gott säger Karin som åter är med i bloggvärlden.

    SvaraRadera
  10. Himla fina himmelsbilder :-)

    Här verkar vädret äntligen ha skärpt till sig - sååå skönt!

    Ha en braig dag :-)

    SvaraRadera
  11. Det var inte alls illa med en ny utmaning, ett nytt tema. Vi har ju alla vår frihet att göra vad vi vill på våra bloggar. Aftonrodnaderna är mycket fina 🙏❤

    SvaraRadera