torsdag, april 07, 2022

Trees on thursdays 🌳

God förmiddag! Ja, jag klarade körövningen igÄr, tack vare att jag fick skjuts. Jag Àr inte riktigt cykelfÀrdig pÄ kvÀllar med regn och kyla. NÀr jag kom hem föll jag pladask i sÀngen, trött men glad!

In Chorus ska sjunga pÄ mÀssan pÄ pÄskdagen och postludiet (postludium Àr efterspel och preludium förspel) blir en klassisk lovsÄng. Denna veckan har kyrkan flera pÄskvandringar för barn. Jag hamnade igÄr bredvid graven, nÀr vi övade. I Är var den mycket större Àn för tre Är sedan.

Graven igÄr.

Denna dag, ett liv. Jo, jag har sovit till 10.30. FĂ„r ta mig i kragen och gĂ„ och handla mat. Det har jag dragit pĂ„ i tre dagar nu och i stĂ€llet valt att snarka pĂ„ soffan.  

Nu ska jag starta en sen frukost. VĂ€dret Ă€r trĂ„ktorsdag men jag önskar Ljus och KĂ€rlek🙏

7 kommentarer:

  1. Att ta sovmorgon och Ă€ta sen frukost Ă€r min stĂ€ndiga melodi đŸŽ” đŸŽ¶
    Sedan blir det dessutom en tidig kvĂ€ll 😅 men det sĂ€gs att den som sover syndar inte 😃
    HĂ€rligt att Du kom i vĂ€g och fick sjunga 👍
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gott att fÄ sova ut! Liksom att fÄ sjunga ut! Kram

    SvaraRadera
  3. SÄ skönt att du kom ivÀg pÄ körövningen och att det gick bra.
    Sovmorgon Àr nog vad du behöver för att vila dig i form och ÄterfÄ krafterna. Sedan kÀnner man ibland att halva dagen har gÄtt. Samtidigt sÄ Àr det viktigt att sova klart.

    Kram och god torsdagskvÀll!

    SvaraRadera
  4. Bra med sovmorgon! SĂ„dana har jag dagligen under hösten och vintern. Å just nu med snöovĂ€der och minusgrader ser jag ingen anledning alls att Ă€ndra pĂ„ "schemat".
    Kul att du fick skjuts. Att cykla i detta grÀsliga aprilvÀder Àr "mÀnniskoplÄgeri" enligt mig.

    SvaraRadera
  5. Fint att du kom ivÀg till körövningen! Hoppas du fÄtt hem lite mat nu ocksÄ ;-)
    Ha en fin kvÀll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det Àr en fröjd att kunna sova tills man vaknar av egen kraft. En ynnest.
    Snart sjunger vÄrfÄglarna för er igen. Jag har förstÄtt att ni hade vÄrvÀder i mars men att vintern tog ett nytt grepp om er nu i april.
    Allt gott!

    SvaraRadera
  7. Ja, sÄ dÀr kala Àr trÀden Àven hÀr.
    Nu dÄ vÀrlden Àr upp och ner, och kall med krig och pandemi, skulle det vara skönt med lite sol och vÀrme.

    SvaraRadera