lördag, april 09, 2022

Veckans bokmĂ€rke 🔖 9 april

God förmiddag frÄn Lidköping! Jag Àr hemma och bjuder pÄ ett bokmÀrke. Det Àr Svenska Kyrkans info om jourhavande prÀst. Kostar inget och man kan vara anonym. Man ringer 112, chattar eller mailar.

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan!

Det hÀr föll ner igÄr. Inte sÄ farligt om jag jÀmför med andra stÀllen i Sverige, som fick rejÀlt och pÄ nÄgra stÀllen var det sÀkert kaos.

Men jag blev avbruten i mina tankar om att ringa och kolla om tĂ„get skulle fungera till Örebro. Det hade uppstĂ„tt sjukdom i familjen, sĂ„ jag packade inte fĂ€rdigt vĂ€skan utan tog kurs pĂ„ soffan. John Blund höll mig sĂ€llskap i flera timmar.

Idag Àr en annan dag. Jag ska bloggvandra om en stund. Ska bara vila lite först. Idag har jag haft covid och postcovid i 31 dagar.

Trevlig lördag med Ljus och KĂ€rlek🙏

10 kommentarer:

  1. Jag sov bort största delen av gÄrdagen;
    kÀndes skönt, och i dag fyller jag Är, 94!
    grannarna ska serenada mej kl. 1 har jag hört, sÄ jag hoppas de grÄ molnen försvinner.

    Hoppas innerligt att du blir helt ÄterstÀlld SNART. Kram, Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att krafterna Àr tillbaka helt snart. DÄ fÄr unna dig att vila dig i form. Samtidigt sÄ bli man ocksÄ lite piggare av att hitta pÄ saker. Det gÀller att hitta balansen.
    HÀr har vi fÄtt snö och hagel men inget som lagt sig vilket Àr skönt i alla fall. Nu vill jag ha vÄrvÀrme!
    Önskar en fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Att vila Àr nödvÀndigt denna lömska covid19 tar pÄ krafterna.
    Krya pÄ kram

    SvaraRadera
  4. riktigt fint bokmÀrke, hade fredagsmys i kyrkan med god pizza och prÀsten fixade en kopp cappuccino, rysligt kallt ett par dagar.

    SvaraRadera
  5. Men sÄ mycket snö ni fÄtt. Vi Àr verkligen lyckligt lottade som sluppit undan.
    Hoppas att du snart mÄr bÀttre!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. HĂ€r har jag lĂ€rt mig nĂ„t nytt iden. Trodde att 112 var ett nödnummer som ska anvĂ€ndas vid akuta nödsituationer. Visste inte att det gĂ€llde jourhavande prĂ€ster ocksĂ„. Svenska kyrkan börjar bli riktigt "modern". Å visitkortet Ă€r ju dessutom ett perfekt bokmĂ€rke.

    Har förstĂ„tt att Covid eller post-Covid kan sitta i lĂ€nge speciellt i form av trötthet. Det var nog lika bra att besöket i Karlskoga/Örebro inte blev av. Gissar att du inte hade orkat Ă€ndĂ„. DĂ„ Ă€r det bĂ€st att vĂ€nta tills Ă€ven du Ă€r hundra igen.

    PS. Vi hade lite tur den gÄngna veckan. Visst har det snöat som bara den, men det vita elÀndet smÀlte direkt. Hoppas det fortsÀtter sÄ. DS.

    SvaraRadera
  7. BlÄsigt hÀr idag. Snön Àr nÀstan borta igen! Det tackar vi för.
    Har hört flera som Àr trötta efter genomgÄngen covid. TÀnkte ta fjÀrde sprutan pÄ mÄndag. Vet inte om vi haft en slÀng av influensan..hör inte till som som har tester hemma...Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  8. Hej! Tusen tack att du uppmÀrksammade mig pÄ inslaget frÄn Carl Larsson-gÄrden pÄ SVT! Har nu kollat pÄ play och oj sÄ vackert jag bor, haha! Ja nu bor jag ju inte i hennes trÀdgÄrd men bara ett stenkast bort. Jag ska lÀgga in lÀnken i bloggen nÀsta vecka sÄ kanske nÄgra andra ocksÄ vill titta.
    Tror du mĂ„r bra av att ta tupplurer sĂ„ du snabbare fĂ„r orken tillbaka. Örebro vĂ€ntar sĂ„ gĂ€rna ett tag sĂ„ ni alla hinner bli friska!

    SvaraRadera
  9. Du fĂ„r fortsĂ€tta att vila dig i form! Kanske inte sĂ„ dumt att du inte kom ivĂ€g till Örebro, nĂ„gon ytterligare förkylning behöver du inte.
    Fint med jourhavande prÀst!
    Sköt om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vad trÄkigt att resan blev instÀlld... Men du behöver kanske vila dig i form.

    Krya pÄ!

    SvaraRadera