mÄndag, maj 09, 2022

Glad mĂ„ndag đŸ„° 220509

God morgon och nu Ă€r jag hemma igen. 

Plats nummer ett av fotona fÄr bli Diego, vovven i mitt hjÀrta, som börjar bli lite till Ären nu med nedsatt hörsel och syn, precis som MÄrrMÄrr haha. Han Àr lekfull och mÄr bra och det gör jag med.


Den hÀr lilla svarta kycklingen var först ut av alla Àggen i klÀckningsmaskinen, att göra entré till vÀrlden i lördags. SÄ spÀnnande att se. Jag var ju med om kycklingklÀckning förra Äret vid pÄsk ocksÄ.

HÀr kÀmpar den lille "Nugget 2.0" för att befria sig frÄn skalet. Pip, pip, pip.
NÀr jag Äkte hem nÀsta dag sÄ hade nio Àgg klÀckts.

KörsbÀrstrÀd, som ser ut att Àlska varandra.

Min covidtrötthet pÄgÄr men Àr lindrigare nu. Minskad skÀrmtid har ocksÄ gjort sitt. Tack, fina familjen, ni har förgyllt mina dagar!

Glad mĂ„ndag😀 BloggvĂ€nnen Carita đŸŒ»
Ljus och KĂ€rlek🙏

PS. HĂ€r kommer en lĂ€nk till att se och göra i Lidköping-Kinnekulle-LĂ€ckö DS.

7 kommentarer:

  1. SÄ roligt att du haft en trevlig resa och kul ocksÄ att fÄ se pÄ de smÄ kycklingarna. Vi hade ju höns pÄ Stenstugu. Och Diego Àr hur stilig som helst.
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilken hÀrlig helg du har haft tillsammans med nÀra och kÀra samt nyklÀckta kycklingar. Diego Àr hur fin som helst och bÀr Ären med den Àran. Sedan Àr det inte konstigt om han hör och ser lite dÄligt för det gör Miss E med.

    VÀlkommen hem och glad mÄndag till dig med!

    Kram

    SvaraRadera
  3. HÀrliga bilder och fina smÄ filmer!
    Skönt att fÄ njuta livet hos barn och barnbarn!
    Ha nu en ny fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för klĂ€ckningen đŸ€© att kycklingen piper innan den typ Ă€r ute ur Ă€gget Ă€r coolt đŸ€ đŸ„š
      Kram
      /Ă„sa

      Radera
  4. Han Àr sÄ fin, Diego!

    VĂ€lkommen hem igen :-)

    SvaraRadera
  5. Man blir ödmjuk inför livet nÀr man Àr med om en födsel eller som hÀr en klÀckning! Om flera fick chansen att umgÄs med djur skulle vÀrlden se annorlunda ut, det Àr jag helt övertygad om.
    Diego Àr ett fint namn pÄ en fin terrier.

    SvaraRadera
  6. Å hur mĂ€rker man att en hund hör respektive ser sĂ€mre... Ja, typisk frĂ„ga av en asfaltbonde.
    ÄggklĂ€ckningen - ja, den var ju vĂ€ltajmad i Ă„r ocksĂ„. Medge - det var dĂ€rför du Ă„kte till Sarah - nej, skojar bara;-)
    Minskad skÀrmtid Àr lika med piggare för dig alltsÄ. Det Àr precis tvÀrtom för mig. Jag piggnar till nÀr jag bloggar/kommenterar eller bara googlar. Tur att vi alla Àr olika...

    SvaraRadera