tisdag, maj 03, 2022

SELFIE nr 18 stafett 220503

 God morgon till en härlig ny dag🍀

Här har ni de tolv nyckelorden som gäller denna gång. Och sista bokstaven i första svaret är första bokstaven i svar nummer två, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till i Klimakteriehäxans ordlek! som nu har blivit en STAFETT i stället. 

Denna veckan har Primrose hand om ordleken! SÅ rolig och med olika svårighetsgrad, men inte omöjlig!

1.  Är du nöjd med ditt förnamn eller vad skulle du vilja heta istället ?  För tillfället är jag nöjd men har ibland velat haft mitt andra namn i stället, som är Elisabeth

2.  Bästa avslappnings metoden?  Handarbeta  

3. Bästa mellanmålet?   Arlas youghurt

4. Finaste semesterminnet?  Två veckor i Egypten

5. Vad irriterar dig?  När folk inte kan lyssna, utan bara deras budskap når fram

6. Favoritmat som barn?   Rotmos och korv

7.  Varför började du blogga?  Vi såg en artikel i Expressen 2006, där de började med bloggar och i samförstånd tog jag makens smeknamn på mig som både profil- och bloggnamn, alltså Geddfish

8.  Om du har djur varför? Om du inte har djur varför?  Inte lätt alltid att bo ensam och ha djur i lägenhet  

9. Om du inte bodde i Sverige i vilket land skulle du vilja bo? Danmark

10.  Morgonhumör?  Känner tacksamhet   

11.  Vilken hobby har du? Tror att stickning och lyssning av bok hör till

12.  Drömsemester?   Räcker gott med lite svemester, än så länge, får se tiden an

13  Tror du på ett liv efter detta?  JA, själen lever, skalet är borta

Nu grönskar det i dalens famn... idag njuter jag av solens glans.

Ljus och Kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. Ni är så duktiga på detta och löser det så bra. Jag började ju att blogga på expressen men sedan lade de ner privata blogga. Gav kanske inte dem så mycket. Yoghurt äter jag till frukost varje morgon utom på helgerna för då unnar jag mig en fralla. Min första bästa kompis hade samma förnamn som du har och hon var alltid så snäll så namnet står för vänlighet när jag tänker på det.

    Önskar dig en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vacker bild du satt ut. .-) Elisabeth är vackert ,-) Fint att ha som andra namn. Två veckor i Egypten, låter härligt så långt bort kommer jag aldrig att komma. Håller med, när folk inte kan lyssna! Kul att veta att Geddfish var din mans smeknamn på dig ,-) Rotmos korv o för mig korv eller fläsklägg, det var min favorit nummer två, jättegott! Danmark är tvåa för mig, mysigt land. På fråga 13 min extra fråga, säger precis som du!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Kul Att läsa dina svar. Vi valde mellan Egypten och Marocko, men det blev det senare.
    Rotmos så gott, både som barn och vuxen.
    Så det är därför ditt alias är Geddfish.
    Ha det fint, kul att selfisen fortsätter.

    SvaraRadera
  4. Man hänger på något sätt ihop med sitt namn, och vänjer sig vid det.
    Semesterminnen är oberoende av var man befinner sig och kanske mer beroende på sinnestämmning och resesällskap tycker jag.
    Viktigt att kunna lyssna! Ja, Sverige är ett semesterdröm så väl som något annat land. Vi uppskattar det man har i alldeles för låg grad.
    Frågan 13 instämmer jag helt med dig. Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Att blogga blev ju väldigt populärt där omkring 2006 och sedan försvann många fina bloggare in på Facebook och Instagram och sedan kom väldans många bort… jag tappade kontakten med flera.

    Bra gjort även denna vecka med selfie 👍

    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  6. Snyggt flätad selfie igen även om det var i en annan regi :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Jag förstår att du som troende även tror på en evigt levande själ. Jag blir inte ledsen om du har rätt...
    Jag har undrat var ditt bloggnamn kom ifrån, nu vet jag, kul! Egypten vore ett spännande resmål. Lite onödigt varmt bara, men det är väl svalare i pyramidernas katakomber? Rotmos åt man inte i Finland, konstigt nog, för vi äter ju alla dessa lådor till julen! Fint flätad selfie!, mina frågor kommer på måndag, välkommen då

    SvaraRadera
  8. Sista bilden är en drömbild:-)
    Nu äntligen förstår jag varför du kallar dig för Geddfish. Har velat fråga många gånger, men sen har jag alltid glömt bort det. Gillar absolut din "alias":-)
    Du som kan tyska har nog förstått att Gerd är ett killnamn i Tyskland. Så där kan det vara av fördel att använda Elisabeth - bara för att undvika konstiga blickar/kommentarer;-)
    Djur i lägenhet är djurplågeri, om det inte är guldfiskar i ett akvarium då. Men hundar och katter behöver kunna röra på sig mera än i en tvåa.
    En jättekul selfie. Den är verkligen du:-)

    SvaraRadera
  9. Så roligt att nu temat med "selfie" lever vidare. Och likaså att Primerose och Paula förslog en fortsättning genom en stafett.
    Roligt att läsa dina svar och det kändes som mycket av dig.
    Och nu vet jag också varför du har Geddfish som namn.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Ja, så kul att selfien fortsätter i annan regi! Å roligt att läsa dina svar, känner igen dej i dem!
    Ja, katt i lägenhet , det är inte riktigt rätt..så vi får njuta av andras katter, eller som du har, hundar att kela med ibland!
    Arlas yoghurt gillar jag också, och visst är det fint att få vakna på morgonen!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Skulle nog inte våga flytta till Danmark. Språksvårigheter ...
    Fin selfie!

    SvaraRadera
  12. Heisann, endelig et kommentarfelt som vi er vant med! Elisabeth er et vakkert navn. Ofte er mellomnavnene greie å ha om man vil ha litt forandring ;:OD). Korv er godt som turmat. Ellers er jeg veldig enig med de fleste svarene dine. Ha en fin dag ;:OD)

    SvaraRadera