tisdag, maj 31, 2022

SELFIE nr 22 - näst sista stafetten

 God morgon och välkommen till ordleken, kallad SELFIE. Sista dagen i maj, i morgon börjar sommaren!


Här har ni de tolv nyckelorden som gäller denna gång. Och sista bokstaven i första svaret är första bokstaven i svar nummer två, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till i Klimakteriehäxans ordlek! som nu har blivit en STAFETT i stället. 

Denna veckan har Ditte hand om ordleken! SÅ rolig och med olika svårighetsgrad, men inte omöjlig.

1. Stjärntecken där jag är född: Skytten

2. Något/någon som gör/gjort mig glad: Nära och kära (familjen har blivit ännu viktigare sedan jag blev solokvist och med pandemins begränsningar)

3. Uttråkad. Av vad? All TV-reklam

4. Styrka/egenskap hos mig som jag uppskattar: Modig (det har jag försökt träna mig på, för jag var blyg som liten)

5  Egenskap hos mig som jag är mindre förtjust i: Gnällig, kanske?

6. Något som intresserar mig. Garnnystan, fotografering, körsång, språkvård

7. Tid. Vad lägger jag gärna tid på? Det som gör livet gott att leva (familjen, vänner, resor)

8. Önskan/önskningar inför sommaren: Att vi får vackert väder så att det lockar till någon utomhusgrej

9. Något som känns somrigt: Jordgubbar från närodlat

10. Vad vill jag lära mig:  Tänka på att ibland vara tyst (inte prata i mun på varandra)

11. I en vänskap värdesätter jag: TilliT

12. Något jag kan rekommendera: Ta vara på Livet här och NU

Några tulpaner från Stadsträdgårdens oas.

Ljus och Kärlek🙏

16 kommentarer:

  1. Snyggt flätad selfie igen! Och det där sista är ju bara sååå sant :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin ordfläta! Och så fint du fick till det. Väldigt rolig läsning och roligt att du hängde på.
    Känner igen mig i det mesta, men vad gäller garnnystan lämnar jag dem därhän.
    Och visst är det så att livet pågår här och nu och det är ju vi själva som har huvudrollen.
    Önskar dig en skön tisdag.
    Varm kram

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder.
    Ja modig är något man får träna på, var själv blyg som barn.
    Du har många intressanta intressen, sjunga i kör ska vara ren glädje har jag hört, men då måste man ju kunna sjunga ,-) Där stoppar det mig, annars så!
    Familj o resor, ja det är viktigt, Tillit i vänskap, så viktigt. Och ta vara på livet ,-)
    Fin ordfläta ,-)
    Ha en skön sommar KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Instämmer helt i fråga 2. Och fråga 3! Och i de flesta andra frågorna också. Men jag tror absolut inte att jag är gnällig, utan tvärt om, ibland nästan för positiv. Det blir jag ofta när jag träffar personer som bara kan prata om negativa saker!
    Avslutningen med tulpanrabatterna är så fina! Älskar tulpaner!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  5. Prata i mun på varann. Hu !
    Ta till vara de dagar man har, det är viktigt. Kram

    SvaraRadera
  6. önskar att jag vore modig. förr var jag det. garnnystan kan jag bli väldigt upphetsad över. och så sätter jag igång något som sedan inte alltid blir klart. men roligt är det! jordgubbar är underbart. TV - reklam är förkastligt. förstår inte att vilket program som helst kan få avbrytas för reklam. vackert väder vore härligt i sommar. då blir det många bad med barnbarnen

    SvaraRadera
  7. Bra gjort Du löste veckans selfie på ett bra sätt 👍
    Kram

    SvaraRadera
  8. Och jo yes det var ju jag som blev anonym
    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  9. Tillit i relationer och jordgubbar på sommaren, ja det håller jag absolut med om. Och att ta vara på livet, när det pågår, inte vänta på pension eller nästa semester.

    SvaraRadera
  10. Bra jobbat där! Å himla fina bilder från din Stadsträdgård. Tycker den ser olika ut för varje år - Eloge till Lidköpings kommun där!
    Det är fler som är uttråkade av all tv-reklam. Jag menar hur många kisspauser à sju minuter behöver man under en timme när man kollar på en film/serie...
    Språkvård - ja var finns den nuförtiden? Korrekturläsare finns inte längre på något förlag. Så man hittar både ett och två stavfel i böcker och tidskrifter, för att inte tala om nätutgåvor. Det var definitivt bättre förr. Men frågan är om det är nån som bryr sig förutom vi gamla rävar;-)

    SvaraRadera
  11. Bra selfie där.

    Den där stadsträdgården går ju inte av för hackor, ja, möjligtvis för hackor då men i övrigt så nej. ;)

    Vackert.

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  12. Fina svar på en fin selfie!
    Underbara foton på tulpanerna!
    Ha det fortsatt finemang!

    SvaraRadera
  13. Visst börjar jag få en bra bild av dig som person, och pratglad är även jag. Tar ofta första kontakten och har alltid nåt fånigt att slänga käft om. Så många som retas på tv-reklam, jag ser ingen längre! Har helt slutat med linjär-tv, castar de program jag vill se via datorn till tvn och då har dom plockat bort det mesta av den irriterande reklamen! Jag hoppas du får en riktigt skön sommar med fina stunder med familjen och sång med kören.

    SvaraRadera
  14. Snyggt flätad ordselfie! Som alltid trevligt att läsa deltagarnas svar :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Underbara blombilder och trevlig Selfie.
    På nr 12 slår du huvudet på spiken, så sant och tankvärt.

    SvaraRadera
  16. Heisann, så underlig, flere av oss er tydeligvis folk som avbryter andres samtaler... er det fordi vi er så ivrige, har noe betydningsfullt på hjerte eller... hvorfor er vi sånn?
    Her må vi skjerpe oss alle sammen....
    I bloggverdenen har vi heldigvis ikke den muligheten!!!
    Ha fine sommerdager ;:OD)

    SvaraRadera