onsdag, juni 01, 2022

Skies on Wednesdays 1 June

God förmiddag - sov länge idag - till mina skyar och himlabilder för denna veckan!

Detta foto är från Vårmarknaden i fredags. Soligt, däremellan regnskurar. Men dagen var visst lyckad.

21.44 i torsdags kväll, fotat genom mitt sovrumsfönster.

21.37 i måndags kväll, fotat på samma vis.
 
21.41 i måndags kväll. Det var alltså en märklig kväll och jag tog många kort, eftersom himlen ändrar sig så snabbt.

Idag är det studenternas dag i Lidköping med utspring klockan 15.00. Därefter tågar studenterna under musik av Musikskolan genom staden och ut till Stadsparken och DINA-scenen. Sedan blir det fordonskavalkad. Jag lär väl få höra den och jag unnar verkligen studenterna denna fina festliga dag!

Ljus och Kärlek🙏

8 kommentarer:

  1. Tröttnar aldrig på att fota himlen. Vilket skådespel det är. Så skönt med lång sovmorgon. :-)

    SvaraRadera
  2. Himmelskt 🤩
    Studentspring… blir nog livat 😃
    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  3. Redan student! Här dröjer det en och en halv vecka tills det är dags. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  4. Så himla vackra bilder!
    Vilken härlig dag och kväll för studenterna. Visst unnar man dem det. Firandet har ju varit avslaget i ett par år nu.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  5. Dina kvällsbilder är himmelskt fina. Vilka färger - helt underbara foton.
    Vi hade också utsläpp på ett gymnasium idag. Vi hamnade mitt i kön (såklart) där fyra lastbilar med flak intog huvudvägen efter klockan 14. Å vilken tur de hade med vädret!

    SvaraRadera
  6. Väldigt vackra kvällsbilder och så roligt att se hur snabbt himlen ändrar färg och skepnad.
    Hoppas och önskar att det blir en fin studentdag både väder och upplevelsemässigt.
    En fin försommarkväll kunde vi njuta av i Stockholm. Har dock inte sett studenter här ännu. Men det kommer väl nästa vecka.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Med en sådan utsikt från sovrumsfönstret blir det väl
    svårt att somna, skulle jag tro. Du har verkligen
    fångat den allra vackraste kvällshimlen. Tack!
    Ciao, Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra skyar! Gillar näst sista bilden allra bäst :-)

    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera