söndag, maj 01, 2022

Skyltsöndag 220501 đŸ”„

God middag till en ny skyltsöndag med BP! Som dessutom startar en ny mĂ„nad, maj!

NĂ€r jag nyligen var i Örebro och vi var uppe i Svampen och fikade sĂ„ hittade jag nĂ„gra tavlor av Ulla. Hon tycker vi ska kika in pĂ„ hennes instagram Lidamo Design

En vy frÄn Resecentrum och PressbyrÄn i Lidköping.

Min goda middag i torsdags kvÀll dÀr jag Àven korkade upp ett födelsedagsvin som jag fick för fem mÄnader sedan.

IgÄr kvÀll, efter valborgsmÀssofirandet, sÄ stöp jag i sÀng vid 23-tiden men kunde inte somna med en gÄng pga hög musik frÄn parkeringen. Tidigt uppe i morse och gjorde mig i ordning för kyrkan. Efter tvÄ dagars social samvaro och nu sist kyrkkaffet sÄ Àr jag hemma igen och kÀnner att jag behöver strÀcka ut mig lite pÄ soffan, haha.

GÄrdagskvÀllen blev lyckad. Elden tÀndes strax innan vi började sjunga klockan 20.30 och det kom massor av folk. HÀr en liten försmak, fler bilder kommer frampÄ. Efter detta aftonbön i Skalunda kyrka.

Ljus och KĂ€rlek🙏

8 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat som vanligt. SÄ trevligt att det kom mycket folk och att kvÀllen blev lyckad.

    Kram och god 1:a maj

    SvaraRadera
  2. Det lĂ„ter som Du haft en bra ValborgsmĂ€ssofirande đŸ”„
    Tröttsamt med störande oljud under natten, dĂ„ vill man ju helst fĂ„ sova ostörd 😮
    Kyrkkaffe- det trodde jag var en förlegad historia ☕️ 🍰
    Fina tavlor 😍
    Ha en skön söndag ❤️
    Kram
    /Ă„sa

    SvaraRadera
  3. Efter sÄdana aktiviteter Àr det skönt att parkera sig i soffan, sÄ ska det vara.

    Ha nu en underbar kvÀll denna 1-maj.

    SvaraRadera
  4. LillaSyster2022-05-01 19:19

    Smart att ha majbrasan i en tunna. HÀr i stan har de elden pÄ en flotte i StÄngÄn, men det Àr nog 15 Är sedan vi senast var inne i stan och tittade pÄ Valborgsfirandet.

    SvaraRadera
  5. Er typ av majbrasa gillar jag, speciellt nu nÀr det Àr sÄ torrt i markerna. HÀr hade man vÀdjat om att folk skulle avstÄ frÄn att elda, men det finns ju alltid folk som inte lyssnar pÄ varningar.
    Ha en fin kvÀll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Utsmyckningen i Svampen - tavlan alltsÄ pÄminner om Picasso. Hennes Insta Àr riktigt bra, massvis med olika konstverk. JÀttekul!
    ÅssĂ„ blir jag vĂ€ldigt varje gĂ„ng jag ser att Sibylla lever Ă€n. Alla korvmojar har ju ersatts av thai-kiosker, men uppenbarligen inte alla. Bra dĂ€r. Detta sagt av en som nĂ€stan aldrig Ă€ter "en korv med bröd";-)
    Sedan skyltar du med att du skippat kolhydrater eller... Du som Àr sÄ smal behöver verkligen inte skippa potatis, ris eller nudlar;-)

    Tusen tack för lÀnken och din fina skyltning:-)

    PS. Det var en söt liten majbrasa i en tunna. VÄr hÀr i omrÄdet var "en riktig" sÄdan med ris pÄ hög om man sÀger sÄ. DS.

    SvaraRadera
  7. Vilken god tanke att elda i tunnan. SÄg liknande hÀr och det Àr ju mycket sÀkrare och hÀr avstod man ocksÄ att elda eftersom det varit torrt ett bra tag.
    Kul att Sibylla finns kvar!
    Fint med lyckade dagar som fylls av det du blir glad av.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej, god middag och vilken vacker tallrik! Jag har sedan nÄgra Är tillbaka börjat samla pÄ udda tallrikar. Köper pÄ loppis nÀr jag hittar nÄgon jag tycker om. Det kÀnns extra roligt att kunna kombinera tallrik och mat och kunna variera sig. Annars har jag fortfarande mormors gamla fina nötta servis som jag Àlskar.
    Tavlorna du visar Àr nÄgonting mellan mÄleri och teckningar, pigga och sÀtter fÀrg pÄ en vÀgg. Jag förmodar att det Àr sjÀlvportrÀtt, tittade in pÄ hennes sida och dÀr fanns mycket varierat skapande.
    Pepparmonstret vete sjutton om jag skulle ge mig pÄ, haha
    Ha en fin första vecka i maj

    SvaraRadera