lördag, juni 04, 2022

Pingstafton 2022

God morgon, denna pingstafton! 
Jag hoppar bokmärket och koncentrerar mig på vackra bilder i stället. Här en vy över älva Lidan med kyrkan i bakgrunden.  

.

Bättre en fågel i handen...
Alldeles nära finns denna vattensprutande staty "Bättre en fågel i handen..."

En rolig nyhet för i år och idag är att motorklubben Roadmasters sökt tillstånd för 500 bilar för sin vårcruising i Lidköping. Deltagarna får betala en avgift som bl.a. ska gå till städning efter evenemanget. Ett märke sätts på bilen.

Denna pandemin har satt många saker på prov. Jag gillar ju riktigt fina bilar i organiserad form, men den har inte varit tillåten. I stället har de s.k. blöjraggarna invaderat och ställt till elände. Det är främst folk i sönderhoppade "pilsnerhäckar" som svinar ner och de är aldrig med när det är organiserat.

Solen strålar och naturen sprudlar i sin skönhet.
Jag önskar alla en Glad Pingst med Ljus och Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Önskar detsamma, en av favorithögtiderna.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr tycker jag att pingsthelgen passerar mer eller mindre obemärkt förbi sedan annandag pingst försvann. Tråkigt men så är det.

    Önskar i alla fall dig en fin pingstafton!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vackert vid älva! Hoppas din dag blir fin, här är det varmt, men det ser ut att bli ganska molnigt nu på eftermiddagen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Pingstafton hade jag ju missat totalt, är så inne på nationaldagen här att jag glömde av helt men så kan det gå ibland.
    Karavaner i raka led och ordning och reda är ju att föredra.

    Ha en jättefin lördagskväll nu.

    SvaraRadera
  5. Eftersom vi har jobbat med "roliga" och speciella tillbehör till racebilar, så har vi varit på otroligt många biljippon under åren - men nu har vi tröttnat helt. Inte ens när det är nåt här på ön så orkar vi åka dit och glo..... Ett tecken på att man börjar bli "lite till åren" kanske!?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Där fick jag mig några nya glosor till livs. Blöjraggare och pilsnerhäckar.
    Tror att jag förstår vad du menar...och undantag man sådana åk, så kan det vara kul att se gamla fina bilar. Glad Pingst! Kram

    SvaraRadera
  7. Så rogivande med Lidans porlande.
    Så skoj att Roadmasters fick tillstånd att cruisa. Genom att ta en avgift blir man ju automatiskt av med "slöddret". Så nu ser jag framemot en rapport från evenemanget. Så härligt att allt återgår till det nästan normala efter pandemin.

    SvaraRadera
  8. LillaSyster2022-06-04 21:16

    Glad pingst! Härlig fontän:) Ljuvligt ute idag. Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  9. Hoppas du haft en bra pingstafton. Somriga och fina bilder.
    Så bra med en avgift och hoppas den betalas. (Annars dryga böter???)
    Gamla bilar är ju speciellt men trist när det urartar.
    Strålande sol också i våra trakter idag och en ljuvlig dag.
    Njuter nu i kväll efter en härlig dag med döttrar på balkongen med bubbel och svenska jordgubbar därtill. Är det pingst så är det-
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Hoppas din dag var fin, så fint vid älva. Vi har avverkat denna dag på grönalund. Njut av kvällen kram www.yasminejohansen.com

    SvaraRadera
  11. Detsamma Gerd!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera