söndag, juni 05, 2022

Skyltsöndag 220605 Pingstdagen

God tidig morgon till en ny skyltsöndag med BP

Jag är strax på väg till mitt kyrkvärdsuppdrag denna pingstdagsmorgon. Ska bara inta lite frukost, klä på mig, sedan cyklar jag iväg i finvädret. Den liturgiska färgen är idag röd, altarblommorna är vita pingstliljor.

Bilden är nu ifrån veckan. Träffpunkt STADIUM.

Det här är från mitt närområde. En ambulans kommer smygande och ger vård i hemmet och sedan åker patienten vidare till sjukhuset. Effektivt och bekvämt.

Ja, frigående potatisar...

Tänker på Stockholm Marathon där elitgruppen sprang fel igår, haha.

Jag var ute på stan tidigare på eftermiddagen och det var kolugnt.

Så här såg det ut på parkeringen utanför mitt kl 21.00 igår. Man åker ju runt och det finns två ställen till som samlingspunkter i stan. Nej, det var städat, snygga bilar, såg bara två rishögar.

Vid 22 eskalerade det hela så flera poliser kom på plats och fick spärra av området, tack och lov. Men jag somnade sött.

Nu säger jag ett soligt hejdå med ljus och kärlek🙏

13 kommentarer:

  1. Ha en fin dag! Går bra att cykla en dag som denna. Väldigt vackert ute nu... Störande inslag på sen kvällstid... Ohyfsat! Bra att polisen gör sitt jobb. Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat! Ha nu en härlig pingstdag :-)

    SvaraRadera
  3. Go morgon
    Jag hoppas Din dag varit bra, cykla i sol kan ju vara skönt i stället för kall nordanvind.
    Sitter framför tv:n, äter frulle och kollar Nyhetsmorgon och lyssnar på Tove Styrke, skräms lite över antioxidanter i vitaminer kan hjälpa cancer att växa snabbare.
    Fria radikaler låter otäckt.
    Bra skyltat 👍
    Ha en fin pingstdag 🤗
    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  4. Då önskar jag dig en fin dag och lycka till med uppdraget. Skönt att kunna cykla dit.
    Tråkigt när saker går överstyr men inte helt ovanligt tyvärr.

    Kram och god pingstdag!

    SvaraRadera
  5. Fint skyltat, hoppas din dag varit bra!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du haft en bra dag.
    Och så skönt att det inte blev så mycket oväsen av bilar och annat och att polisen tog sig en titt. Brukar lugna.
    Log gott åt Loppisskylten. Frigående potatis verkar spännande.
    Undrar vad frukt&plant kan vara.
    Trevlig kväll!
    Njuter på balkongen i skön kvällssol och lyssnar med lurar på partiledardebatten.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. LillaSyster2022-06-05 21:35

    Du får köpa några frigående och tala om hur de smakade =) Vilken härlig dag det varit. Nu hoppas vi att sommaren är här för att stanna. Kul skyltat!

    SvaraRadera
  8. Vilket ovanligt hus Stadium huserar i. Love it - nästan en liten kulturkrock. Så läckert!
    Ambulanser vill man helst inte ser i sitt bostadsområde, men det händer. Här också.
    Loppisskylten med frigående potatis, frukt och plant! Så exotiskt! Hoppas att du lyckades "fånga in" några - hahaha:-)

    Du verkar ha blivit mera tolerant (eller mindre gnällig) vad gäller ljudnivån på bilträffen;-) Minns att du blev vansinnig förut. Ja, ja, med åldern blir man ju visare och njuter av stunden. Känner (nästan) igen mig här. Skulle hemskt gärna bevittna en cruising här, med eller utan rishögar. För just rishögarna brukar vara de finaste bilarna året efter...

    Tusen tack för din fina Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  9. Den där med frigående potatisar tog priset!
    Bra skyltat!

    SvaraRadera
  10. Mycket blandat på den där försäljningen! Trevligt :) Hoppas det går bra för patienten... För en tre år sedan fick jag åka i en likadan... (blodförgiftning) låg 7 dygn på plåsterkåken...

    SvaraRadera
  11. Hahaa - ja, läste också "frigående potatis" men det fanns väl inte plats för "hönsen" och så räknar dom med att vi förstår ändå :-)

    SvaraRadera
  12. Jag ger inte många poäng till skyltmakaren som säljer både ägg från potatis och frukt&plant....? Jag tror att hen missbedömde antal bokstäver som skulle passa in på underlaget, pappret räckte helt enkelt inte till. Jag tror cruisingen i Falun avlöpte lugnt, har inte hört något annat.
    Nu är första hela sommarveckan här, hoppas du njuter!

    SvaraRadera
  13. Snyggt skyltat! Frigående potatisar ... den var bra!
    Fart och fläkt hos dig med cruising och musik!
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera