mÄndag, juni 06, 2022

Glad mĂ„ndag Annandag Pingst Sveriges Nationaldag 🇾đŸ‡Ș

God morgon, denna mÄndag! Solen skiner och det ska bli upp till fantastisk 24 grader! IgÄr kvÀll var det första gÄngen som jag kunde sitta ute pÄ balkongen och Àta middag utan att frysa.

IgĂ„r var det Pingstdagen och vĂ€nnen A och jag tjĂ€nstgjorde som kyrkvĂ€rdar. Vi delade upp vĂ„ra sysslor, sĂ„ att jag lĂ€ste bibeltexterna och tĂ€nde ljusen för de bortgĂ„ngna under TacksĂ€gelsen. A lĂ€ste förbönen och var med vid utdelandet av nattvarden. Ja, fler sysslor hade vi förstĂ„s. 

PrĂ€sten var sĂ„ fin i röd stola och mĂ€sshake över den vita alban. Annandag jul och pingstdagen plus annandag pingst Ă€r den liturgiska fĂ€rgen röd.

Glada bilder frÄn StadstrÀdgÄrden.

Vit pingstlilja och pingstaftonen var fÀrgen vit. En dag som mÄnga har konfirmerats under eller gift sig.

Mina yngsta barnbarn. Sally i bakgrunden och Noah, som kan stÄ och ser vÀldigt "vuxen" ut.

Glad mĂ„ndag😀 BloggvĂ€nnen Carita đŸŒ»
Ljus och KĂ€rlek🙏

10 kommentarer:

  1. Vilka hÀrliga bilder pÄ alla blommor!

    Ha nu en fin nationaldag :-)

    SvaraRadera
  2. Men oj, sÄ stor Noah redan har blivit. SÄ fort det har gÄtt.
    Vilka hÀrliga temperaturer du kan njuta av. HÀr Àr det mulet och runt 14 grader nu bara :-(

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Go morgon
    SÄ sitter jag hÀr med frulle och Nyhetsmorgon, det vanliga nÀr det Àr helg.
    Att vara kyrkvÀrd verkar vara en ansvarsfull sysselsÀttning.
    Det mÄste kÀnnas bra att vara delaktig och fÄ hjÀlpa mÀnniskor till bra möte i kyrkan.
    Ha en fin Nationaldag 🇾đŸ‡Ș
    Kram
    /Ă„sa

    SvaraRadera
  4. LillaSyster2022-06-06 12:54

    Oj sĂ„ stor han har blivit ♡ Ha nu en fortsatt bra nationaldag. Jag sitter och tittar pĂ„ pilfinkarna som badar i fĂ„gelbadet.

    SvaraRadera
  5. Oj, vad de vÀxer fort. Inte lÀnge sedan han kom till vÀrlden.
    Tiden gÄr ju fort ocksÄ.
    Kul att höra dina referat frÄn kyrkans vÀrld. Jag har ju ocksÄ befunnit mig dÀr... och tyvÀrr var det nog just tiden som kyrkogÄrd... nÄgot jag kÀnde mig extremt obekvÀm med... som "skrÀmde " bort mej.
    Men kul att kÀnna igen sig nÀr du berÀttar.
    Ha det hitta! Kram! Anna-Lena

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en riktigt fin nationaldag kram
    www.yasminejohansen.com

    SvaraRadera
  7. Det Àr ju ett hedersuppdrag det dÀr, fint.
    HÀr firades inte pingstdagen alls och inte dagens nationaldag heller, vi satsar pÄ nÀsta Är istÀllet. ;)

    Ha det bÀst.

    SvaraRadera
  8. Hoppas du har haft en riktigt fin nationaldag. Å grattis till 24 grader. Vi hade vĂ€l 20 och en del moln. Även jag satt ute sent igĂ„r kvĂ€ll, men med en jacka pĂ„. Annars hade jag no frusit;-)
    Bilderna fÄn Lidköpings StadstrÀdgÄrden Àr fantastiska:-)
    Å du har helt rĂ€tt. Noah ser otroligt vuxen och aningen skeptisk ut. Men han Ă€r himla söt med sina stora fina ögon:-)

    SvaraRadera
  9. Riktigt vackra blommor i en fin bÄge!
    Och glad mÄndag blir det med Nationaldag. Grattis Sverige!
    Och som kungen sa - vi ska inte ta freden för given.

    SvaraRadera
  10. Fina foton pÄ vÄr nationaldag, inte minst pÄ lilla Noah!
    HÀr har det blÄst idag och vi frös en del pÄ vÄrt nationaldagsfirande vid Brunnsviken, tur nog hade de filtar som vi kunde lÄna och linda in oss i!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera