tisdag, juni 07, 2022

SELFIE nr 23 - sista stafetten

God morgon och välkommen till ordleken, kallad SELFIE! 

Här har ni de tolv nyckelorden som gäller denna gång. Och sista bokstaven i första svaret är första bokstaven i svar nummer två, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till i Klimakteriehäxans ordlek! som nu har blivit en STAFETT i stället. 

Denna sista vecka har Mrs Calloway hand om ordleken! SÅ rolig och med olika svårighetsgrad, men inte omöjlig.

  1. Bästa badet? I Carinas saltvattenpool

  2. Bästa utflyktsmålet? Läckö slott (när det kommer gäster. Själv tycker jag om alla Kinnekulles smultronställen)

  3. Bästa picnickorgen? Tomat, grillad kycklingklubba, liten flaska rött vin

  4. Bästa utomhusläsningsplatsen? Naturligtvis i solstolen på balkongen

  5. Bästa musiken - i - sommarkväll? Nu grönskar det...(i dalens famn)

  6. Bäst på grillen?  T-benstek med aromsmör

  7. Bästa sommarmotionen? Rejäla cykelturen

  8. Bästa huvudbonaden på sommaren? Nix, ingen

  9. Bästa sommarväskan? Någon av alla mina ryggor

10. Bästa sommarsällskapet? Rara familjen

11. Bästa sommarfågeln? Näktergalen (har hört den nästan till leda på Öland, men ändock)

12. Bästa sommarfrukten/grönsaken/bäret? Nog är det väl färska jordgubbar!

Kastanjeallén blommar fortfarande!

Min egen bild-SELFIE!

Ljus och Kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. Färska jordgubbar är inte dumt det :-) Snygga selfiesar både i ord och bild!

    SvaraRadera
  2. Heisann, ja - jordbær er noe av det beste som fins. Pass på hodet ditt i sommervarmen og solsteken, ta en hatt på .... ellers så har vi mye til felles. Ønsker deg en fin sommer ;:OD)

    SvaraRadera
  3. så fina svar! Läckö slott besökte vi förr i tiden på sommaren när barnen var små. cykling är så klart nyttigt. men - onyttigt att inte ha något på huvudet på sommaren. jag har skaffat solhatt för jag tycker att solen steker och tror att det beror på ett tunt ozonlager. ryggsäck använder jag endast vid resor. det finns inte mycket som slår jordgubbar. hoppas att du får en fin sommar. klura lite på en selfie om du får några lediga stunder!

    SvaraRadera
  4. Härligt med sommar, även i form av en SELFIE!

    SvaraRadera
  5. Färska jordgubbar, det är nog alla överens om.
    Läcker, det har jag ännu inte besökt, trots att jag bir i samma landskap ...och län.
    Får försöka ändra på det.
    Cykelturer... ja, det är toppen. Med eller utan el, beroende på sträcka.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  6. Kan nog instämma i de flesta av din härliga sommarsvar. Men jag har inte besökt Läckö Slott. Det finns mycket som återstår att se i vårt avlånga och vackra land. Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Bra gjort även denna vecka med en klurig selfie 👍
    Näktergalen har jag aldrig hört (vad jag vet).
    Sverige har många fina pärlor och under sommaren, med sol och blå himmel är ju allt perfekt 🤩
    Goaste picnic maten är nog hemgjorda pannkakor dom värms över elden i en ”klämmackor” av norrländskt tunnbröd med smör 😋
    Jag å min far åt många frukostar ihop i skogen… fina minnen.
    Ha en fortsatt fin tisdag, kram åsa

    SvaraRadera
  8. Den selfien fixade du galant!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  9. Snyggt löst även denna gång och dessutom härliga frågor.
    Jordgubbar tackar jag inte nej till men även blåbär och rabarber är gott. Precis som något på grillen så klart för det hör sommaren till.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  10. Känner väl igen dig på svaren! Och håller med om det mesta, vi tycker bägge om t-benstek! Läckö slott minns jag än idag fast det var bortåt 40 år sedan jag var där..
    Ryggsäck, en liten mjuk, så man har händerna fria, perfekt, inget på huvudet och jordgubbar, nickar och håller med. Det är cykelturen jag inte får till, pga mina dåliga vrister, en stor sorg. Men det är bara att tacka så länge fötterna bär dit jag vill.
    Ha en fin start på sommaren!

    SvaraRadera
  11. Vilken glad "riktig" selfie:-)
    Idag har vi förvånansvärt mycket gemensamt, bland annat vår älskade solstol på balkongen:-) Å t-bone steak har alltid varit en av mina favoriträtter från grillen - mums! Bär heller ingen huvudbonad, inte under vintern heller. Eller jo, en hoodie, men inga hattar/mössor.
    Valde också näktergal som fågel. Hittade ingen annan som började på "n";-) Jordgubbar - ja, de hör ju sommaren till:-)

    SvaraRadera
  12. En skönt somrig fläta. Och nu är det bara att ta sig an dessa både vackra och mindre vackra sommardagar på bästa sätt.
    Inte så många likheter denna gång men några fanns det. Och bokstäverna ska ju stämma.
    Ha det fint!
    Stor kram från vackra Öland.

    SvaraRadera