onsdag, juli 13, 2022

Jobbat lite grandđŸŒș.

Vilken underbar kanondag som det var igĂ„r! Frukost pĂ„ balkongen. HĂ€mtade paket pĂ„ ICA (ett paket som valsat runt i geografin via Early Bird och sist Bring), köpte jordgubbar, bara gottade mig i vĂ€rmen. Som steg upp till 25 grader🍓🍓🌞

Solen sken frÄn en blÄ himmel och jag begav mig ut till stan för att kolla fotolÀget. KÀnde ocksÄ att jag ville ha en sval dricka denna underbara dag. Sagt och gjort. Kom hem, helt dysvett och klev rakt in i duschen.

HÀr blev det lite svÄrt med fokus, av nÄgon anledning. SÄ bakgrunden blev i fokus, men det gjorde inget att blommorna blev lite diffusa. Wennerbergsbron.

HÀr Àr jag pÄ Torgbron och kollar av hur lekplatsen fortskrider.

Tusen tack för alla goda rĂ„d om mina svidande ögon. Det Ă€r inte sĂ„ enkelt att en ögonlĂ€kare kan bota detta. Han sĂ€ger bara, köp receptfria mjukgörande ögondroppar! Jag har frĂ„gat förr. 

Jag vilar mina ögon i form. Men igÄr gjorde jag nÄgra timmars MOD-arbete, ja jag prioriterade det.
Nu blir det frukost pÄ solig balkong. Det blÄser lite och Àr inte fullt sÄ varmt, det Àr lagom.

Ljus och kĂ€rlek🙏

18 kommentarer:

  1. Vilka underbara blommor vid det vackra vattnet!

    SvaraRadera
  2. SĂ„ fin första bilden Ă€r đŸ€© Ă€ven om de övriga bilderna oxĂ„ Ă€r fina sĂ„ Ă€r bild nr 1 min favorit đŸ€©
    VĂ€dret igĂ„r tĂ€nker jag inte klaga pĂ„… sĂ„ skönt att slippa frysa 😃
    Ögon Ă€r viktiga, klart Du ska prioritera det Du ”mĂ„ste” göra vid skĂ€rmen, Ă€ven om jag saknar Dig nĂ€r Du försvinner utan förvarning.
    Kram
    /Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, sĂ„ Ă€r det just nu. Det gĂ„r över. Nu tar jag det lugnt.đŸ„°

      Radera
  3. Underbara blommor du visar! Men det dÀr med ögonen lÄter jÀttetrist. Jag som sitter mycket framför bÄde TV och dator samt lÀser Ànnu mer skulle bryta ihop om dom inte funkade.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag inte kan avstĂ„ frĂ„n de medicinska dropparna sĂ„ vĂ€ljer jag att mĂ„na om synen, sĂ„ Ă€r detđŸ˜„

      Radera
  4. Fina sommarbilder Gerd, njutbara i kubik. Ibland Àr det svÄrt för kameran att hitta rÀtt fokus men det brukar bli bra ÀndÄ och det blev det ju.
    Livet Àr skönt nÀr det Àr sommarvÀder.
    Hoppas att dina ögon blir lite "lugnare" av sig vad gÀller rinnandet. SÄnt Àr jobbigt.
    En kram till en ljus o kÀrlek-mÀnniska!

    SvaraRadera
  5. Snyggt med bakgrundsfokus. Och hÀrliga sommarbilder. Skönt med nÄgra riktiga sommardagar... svensk sommar nÀr den Àr som bÀst! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
  6. En skön sommardag och alltid trevligt att komma ut en svÀng nÀr vÀdret Àr sÄ fint. Och att samla pÄ sig lite fina bilder Àr alltid trevligt det ocksÄ.
    Hoppas dina ögon blir allt bÀttre.
    Stor kram och trevlig onsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stor skillnad nÀr jag inte tittar pÄ skÀrmen. SÀkert allergi med torra ögon.

      Radera
  7. Vilken bra sommardag det blev och sÄ hÀrliga bilder. Det lÄter klokt att du lÄter ögonen fÄ sina vilopauser lite dÄ och dÄ. Dessutom sÄ blev det ju lite arbete i gÄr.

    Kram och ha en hÀrlig onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. GÄrdagen var fin. Idag blÄser solen bort!

      Radera
  8. SÄ vackra blommor. Hoppas att du fÄr hjÀlp med dina ögon.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Och hjÀlpen Àr nog bara vila och mjukgörande droppar.

      Radera
  9. Javisst har vi en hÀrlig sommar... i Är ocksÄ. HÀrliga bilder frÄn blomsterutsmyckningar i ditt fina Lidköping.
    Alla mÄltider intas pÄ balkongen hÀr med - underbart! En iskall öl eller ett glas vin till middagsmaten - det Àr semester det:-)

    PS. Hoppas och tror att dina ögon kommer mÄ bÀttre under hösten och vintern. Solljuset bidrar ju ocksÄ till att "trötta ut" ögonen. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ocksÄ tÀnkt tanken. Jag har 4 par olika solglasögon, men jag kan inte se bra med dem pga mitt synfel.

      Radera