måndag, juli 11, 2022

Glad måndag i rosenrött

.
God morgon, efter en tyst och fridfull söndag! Inga jänkareåbäken med brummande V8-motorer😁
I stället bjuder jag på rosor ifrån Kyrkans gård.
Rosor från min gård och detta är ett nytaget foto.

Söndagsmorgon klockan 04.06 var jag uppe och fick se detta här skådespelet. Himlen brann i uppstigningen och i bakgrunden hördes raggarlåtar

Till sist min outfit som kyrkvärd igår. Så fint att cykla iväg till ljudet av fågelkvitter, dock lite kyligt, så jacka på.

Vad gäller mina ögonbesvär så kör jag på med allergitablett och mjukgörande ögongel. Jag kan inte gå till doktorn och säga: hjälp mig, jag tål inte bildskärmen😂
  
Glad måndag😀 Ett tema, uppfunnet av Bloggvännen Carita 🌻
Ljus och Kärlek🙏

14 kommentarer:

  1. Glad måndag Gerd! :) Du är jättefin i din klädsel, en ljus och kärleksfull person däri.
    Du ger också rosor till andra idag så tack så mycket! Jag är på samma humör :)
    Himlen och raggarlåtar, så fint beskrivet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Glad måndag till dig med! Vilka härliga bilder och så fin bild på dig i din söndagsoutfit.
    Klart att du kan säga det till ögonläkaren för i dag behöver mer eller mindre alla kunna sitta vid en bildskärm. Hoppas att det bättrar sig i alla fall.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra rosor och fina kläder! Hoppas allergitabletterna hjälper för dina ögon. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk soluppgångshimmel. Tur att du var upp och kunde få en bild av den. Glad Måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. LillaSyster2022-07-11 15:07

    Stilig outfit=)

    SvaraRadera
  6. Joho Du kan visst säga till läkaren att Du har svårt att se när Du sitter och arbetar vid skärm eftersom Du arbetar ideellt med donationsfond eller vad det nu heter…
    Fin himmel och sköna rosor 🤩
    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  7. Vilka gladbilder, jag älskar färg ,-) Vackra rosor och vilken himmel, har aldrig sett den så röd! ,-) Raggarmusik till desutom ,-) Snygg kyrkvärd, ja en jacka behövs, dör det kan var riktigt kyligt rätt som det är!
    Hoppas det du sätter i ögonen hjälper, men tala om hur det är ,-) det finns kanske något som hjälper , många arbetar vi datorn, så det finns nog fler med samma problem, du arbetar väl vid datorn och det sociala är viktigt för hälsan det också! ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  8. Din brinnande himmel är den finaste himlen jag sett någonsin. Nu lär jag aldrig se ett liknande fenomen, då jag brukar sova "mitt i natten".
    Din outfit är såååå fin. Du ser ut som en liten skolflicka:-)

    SvaraRadera
  9. Fin kyrkvärd! Kolla med doktorn. Det finns kanske hjälp att få! Vacker morgonhimmel. En sådan missar jag alltid. Glad måndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  10. Är lite sent ute för en måndagshälsning, men önskar dig en Glad tisdag!
    Fina bilder - och så fin du är på bilden!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Men vars har Du tagit vägen?
    Blir orolig då mina stammisar försvinner…
    Ha en fin tisdag ❤️
    /åsa

    SvaraRadera
  12. WOW!!! Vilken läcker himmel!!!
    Ha en fin kväller :-)

    SvaraRadera
  13. Tur att du var uppe så tidigt och kunde fotografera den vackra himlen. Så fin bild på dig och fin fina outfit.

    SvaraRadera
  14. Vilken vacker morgonhimmel och glad måndag med fina bilder.
    Hoppas och önskar att dina ögon snart ska må bättre
    Stor kram

    SvaraRadera