lördag, juli 16, 2022

Lördagsmix


Gomorron säger jag till lördagen! Prognosen visar att denna dag kommer att bli lika fin som igår.

Jag gjorde inte så många knop mer än att jag lyssnade färdigt på "Sommarfesten" som utspelar sig i Skanör och Falsterbo. Det var en lättsam och klurig deckare.

Jag svarade i  telefonen också när de tyska campingvännerna ringde och berättade att de kommit fram till Byxelkrok på Öland med sin husvagn och var jättenöjda över sin campingplats och de stannar några veckor, De älskar Sverige somrar sedan ett 40-tal år tillbaka. Har nog sett mer av Sverige än gemene man och kan alla grusvägar. Sveriekartan är vältummad. Gillar allt från Trollforsen i norr till Österlen i söder.
.
Tar mig friheten att visa ekipaget. Aldrig förtält utan bara mer så här och de har hund.
 
Jag är inbjuden till Öland men jag tror inte. Det tar nästan en dag att åka buss Skövde, tåg Jönköping, tåg Alvesta, tåg Kalmar och sist buss Borgholm, sen bil ett par mil igen. Jag har gjort det men det var jobbigt i värmen. Tågen är också tyvärr ett stort osäkerhetsmoment numera.

Hej å hå, nu ska kaffehurran på! Det blir Gevalia idag.
Ljus och Kärlek🙏

20 kommentarer:

  1. Underbara rosenbilder, jag har några som blommar och doftar i trädgården nu.

    SvaraRadera
  2. Den andra bilden av rosorna är ljuvlig! De är alla fina men den tar priset idag, just nu. Roligt med vänner som hör av sig och berättar hur de har det, men jag förstår väl att du tvivlar på att ta tåget och dra iväg till Öland. Allt är så osäkert vad gäller kommunikationer mitt i allt.
    Ha en skön dag idag också!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vita rosor från Athen ♪♫♪♫ Trist med tågen som strular så. Njuter dagen!

      Radera
  3. Rosornas tid! Förstår att du inte vill ta dej till Öland, med alla byten. Även om du är planterat, så är det ligister långt för dej, även om du tar elcykel. Och så är det det där med batteriet också. Kram! Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snälla, förstår inte alltid dina kommentarer😂 Vad har ligister med mig .att göra? Att cykla elcykel till Öland är också otänkbart. Finns de som har extra batterier med sig (Gud vad tungt). Det är över 40 mil till Öland och Borgholm.🥰

      Radera
  4. Så många vackra rosor!
    Det verkar verkligen krångligt att ta sig till norra Öland!
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var inbjuden till svägerskan utanför Borgholm, men samma krångel, tyvärr.

      Radera
  5. Vilka vackra rosor du bjuder på i dag och så fint du har det på din balkong!
    Så härligt med Öland och vi gillade verkligen Byxelkrok. Vi köpte förtält men det känns onödigt när man inte stannar så länge så vi kommer förmodligen att komplettera med en markis vilket känns mer lagom. Trevligt med inbjudan till Öland men jag förstår om du tvekar för resan dit är ingen barnlek direkt.

    Önskar en fin lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är Öland härligt men jag får kanske ta en tur till Växjö senare i höst i stället🤗

      Radera
  6. Du har det mycket mysigt på din balkong - fint!
    Och det finns så många rosenbuskar som blommar och doftar även här hos oss nu <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så nöjd med min balkong nu!

      Radera
  7. Ja, att tågen ställs in är ju numera nästan obligatoriskt, inte värt risken tycker jag, trist är det verkligen.
    Mysig balkong har du ju där, betydligt större än våran tycker jag mig kunna ana på bilden...toppen.
    Ha en underbar lördag Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, balkongen är väldigt stor. Du ser bara halva på bilderna.

      Radera
  8. Läste kommentaren om ligister 🤔 undrar VAD❓
    Vädret är inte på vår sida, just nu +12 och tidvis regn.
    Ska strax bege mig ut på marknaden och träffa min Carina som är här över dan.
    Jag skjutsade ner Elin till jobbet kl 10 och sen sov jag ett par timmar så jag har inte varit direkt sällskaplig tidigare så då valde Carina att gå på marknaden i väntan på att jag skulle orka hänga med henne.
    Fina blommor 🤩
    Ha en bra lördag 🤗
    /åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår ju att det är flera felskrivningar men det blir så obegripligt, svårt att gissa.
      Kul att du kommer ut på marknaden. Kram

      Radera
  9. Gevalia mellanrost är min favvo också, min man måste ha zoegas skånerost, men det fixar inte jag! Har ni så fint väder? Här är det riktigt kallt ute, igår kväll vid stugan bara +12 grader, så elementen åkte på! Njut av värmen! Tjusiga rosor tackar vi för också!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gevalia är gott och det är de andra märkena också, när jag gett dem en chans. Tittar lite extra på priskonkurrensen numera.

      Radera
  10. Vilket kanoooonväder du har i Lidköping! Grattis!!! Härliga blommor. Så somrigt.
    Visst har dina tyska vänner även hälsat på dig i Lidköping för några år sedan. Vill minnas att du besökte dom i deras husvagn.
    Hoppas du delar med dig av det fina vädret och skickar lite sol norröver:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Dieter och Margot hälsade på här i Lidköping flera gånger. Efter hennes bortgång kom den ny fru in i bilden och de var här hos mig förra året en sväng. Dieter och Gisela.

      Radera