söndag, juli 17, 2022

Skyltsöndag 17 juli

God morgon till en ny skyltsöndag med BP!

Så har jag då hittat ytterligare två fotografiska elskåp, från den historiska vandringen av 15 bilder som man kan följa här i stan! De belyser hur livet såg ut i slutet av 1800- början av 1900-talet. Vid tillfälle kommer jag att gå den slingan.

Det första är marknad på Nya stadens stora torg och nedan är det några barn, vet inte mer om dessa.


Här tänkte jag osökt på AMA och jakten på en soffa Eskilstuna😁


Status mina ögonproblem: Ganska så på tillbakagång med svedan. Är fortfarande försiktig och restriktiv med skärmarbete, för det är där det spårar ur. Nytillkommet är ansiktsrodnad kvällstid vid skärmarbete. Kanske har tittat på för många elskåp? 😂 Skämt åtsido så kan allt detta vara allergi.

Finvädret försvann tillfälligt men jag skickar Ljus och Kärlek🙏

22 kommentarer:

  1. LillaSyster2022-07-17 11:38

    Du kanske har drabbats av Rosacea? Det ger ju både besvär med ögonen och rodnad.... kan ju vara värt att kolla upp så att du får rätt behandling snarast i så fall. Så fina elskåpen är. Ha en bra söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Själv tror jag att kinderna fått för mycket sol.

      Radera
  2. Så skönt att svedan i ögonen känns bättre men tråkigt med ansiktsrodnaden. Ser dock att du att du fått ett bra tips i kommentaren ovan så kanske är det läge att kolla upp det.

    Snyggt skyltat med piffade elskåp!

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det är rosacea. Jag har en slät hy inga utslag eller prickar och idag finns inget och ögonen är bättre.
      Elskåpen är fina, ja!

      Radera
  3. Alla elskåp borde väl användas för det ändamålet, kanske kan få samhället att sakta ner lite när man är ute och stressar runt på stan.

    Fint att ögonen är på bättringsvägen, läser också lillasysters tips, kanske kunde vara något?

    Ha en fin eftermiddag nu.

    SvaraRadera
  4. Men vad fint med detta på elskåpen. Bara ingen får för sig att förstöra dem. Hör i dagarna var det sönderslagning av bikupor bara några hundra meter ifrån mig på en skogsväg, folk har ingen uppfostran längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får verkligen hoppas elskåpen får vara ifred!

      Radera
  5. Detta var Åke som kommenterade ovan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, bra du skrev vem du är Åke!

      Radera
  6. Elskåpen är såååå fina, wow så mycket trevligare att titta på. Kanske den soffan är nåt för Ama, hihi!
    Sköt om dej och dina ögon!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de fina!
      Jo, jag är varsam med skärmarbetet och då funkar det bra.

      Radera
  7. Elskåpskonsten är väldigt fin reklam på många sätt, både för orten och för landet! Jag vet inte om något annat land än Sverige sysslar med sådant. Läckert är det.
    Tänkte också på detta med Rosacea...jag har det och känner igen det du går igenom. Ta reda på om det är det. Solen är oftast det som triggar igång inflammationen, som dessvärre är kronisk när man en gång har fått den men det finns bra hjälp. Hoppas ändå att du inte har rosacea.
    Var rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag känner jag inget i ansiktet. Jag tror det var solbränna faktiskt. Men allt är värt att kollas upp. Kram

      Radera
  8. Så konstigt att min morgontidiga kommentar inte kom med.
    Tråkigt med allergi. För visst kan det vara det. Kan nog komma när som helst i livet.
    Antar att mobiltext är för liten. Annars är ju den skärmen sannolikt inte lika "allergiframkallande". Skriver de flesta kommentarer...vilka då ibland blir anonyma.. på mobilen. Gör en del inlägg också.
    Fina elskåp. Skillnad mot de omålade grå.
    Önskar dej en fin kväll! Kram //Anna-Lena/55

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag bloggade först kl 10 i morse så morgontidigt fanns där inget, men rymden gör som den vill.
      Tack för din kommentar nu! Kram!

      Radera
  9. Först och främst grattis till att dina ögon känns bättre! Det var på tiden. Hoppas det fortsätter så:-)
    Absolut älskar dessa fotografiska elskåp. Trots att den första skylten är svartvit är den fin och piffar upp det annars tråkiga elskåpet. Andra fotografiet har ju ett gult inslag till vänster och ett rött/orange till höger. Snyggt gjort, spännande att titta på.

    Bäddsoffan skulle jag inte vilja ligga på;-) Åsså en bärsfärgad soffa - hahaha!

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  10. Vilken rolig idé att pryda fula elskåp men foton från gamla Lidköping och med förklaringar till dem.
    Skönt att ögonen är lite bättre och hoppas de fortsätter så.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Den där bärsa soffan har jag stött på, himla kul. Inte lätt att stava till beige...
    Elskåpen är jättefina, har man målat dem på plats eller är de ditklistrade? Måste vara rätt obekvämt att sitta på marken och försöka få till en vacker bild på skåpets yta. Klart att du ska utforska vidare och gå slingan!

    SvaraRadera
  12. Tråkigt med dina ögon. Hoppas på bättring.
    Gillar dessa elskåp.

    SvaraRadera