lördag, augusti 06, 2022

Färska bilder

Igår var jag ute på vift så därför blev det några nya bilder till idag. Ingen rolig vift men ett behövligt akutbesök på infektionsmottagningen på baksidan av vårdcentralen.

Här blev jag insläppt. Tur att jag orkade cykla, för sjuktaxi medges inte hur som helst. Det hade säkert gått nån buss, buss med väntetider både dit och hem, men nej, passade väl inte med feber.

En trevlig doktor Lisa undersökte mig och hon fann inga fel annat än en bonnaförkylning, utan tyckte jag såg väldigt pigg ut för att vara sjuk.Jag fick min hostmedicin som jag vet funkar, så det blir bra.  

Drömväder idag! Helt underbart med klarblå himmel.
Trevlig lördag med ljus och kärlek 🙏

21 kommentarer:

  1. Så skönt Gerd, att du vet vad som felas dig och att det var en rejäl bonnaförkylning som du har. Bättre det än coviden. Krya på dig fortsättningsvis! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, Karin! Tack, det går åt rätt håll!

      Radera
  2. Så skönt att det bara var en vanlig bonnaförkylning men även en sådan kan vara envis och ta på krafterna.

    Fortsatt krya på och kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med ålderns rätt så blir även en förkylning jobbig.
      Kram

      Radera
  3. Så skönt att det "bara" var en vanlig förkylning. Krya på dig! Kram Ingrid

    SvaraRadera
  4. Gott att veta att det bara var förkylning! Och att du ser pigg ut! Krya på! Kram

    SvaraRadera
  5. skönt att inte värre, mitt långtidssocker riktigt bra i går 🙂

    SvaraRadera
  6. Skönt att det inte var värre men kämpigt är det ju ändå. Och att cykla när man inte mår bra är ju kämpigt. Önskar dig fortsatt god bättring.
    Strålande sol här och jag är på väg mot Prideparaden. Verkligen en upplevelse att delta.
    Ha den bra lördag-
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, det går över, jag var mest rädd för kompl.
      Stor kram

      Radera
  7. Bra gjort att Du fixade att cykla 👍 ibland får man bita i det sura äpplet och i Ditt fall fanns inga andra val än ta cykeln till Vårdcentralen.
    Skönt det icke var nått annat än en förkylning, även om det kan vara tillräckligt svårt.
    Krya på Dig 🤗
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite darrigt att sitta på cykeln först. Idag har jag sovit hela dagen igen. Kram.

      Radera
  8. Tufft att du cyklade dit! Men smart att inte smitta på bussen. Fint att du fått din hostmedicin som hjälper dej! Krya på dig nu. Kram Susjos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nu har febern gått ner tack vare hostmedicinen. Kram

      Radera
  9. Bra att du fick komma på ett akutbesök. Ännu bättre att du "bara" har en "vanlig" förkylning. Sedan ska man ju helst inte se pigg ut när man går på läkarbesök, men jag har nog samma inställning som du - man vill inte se alltför risig ut och "piffar upp sig" för att göra ett gott intryck. Korkat egentligen, men jag brukar göra likadant.
    Läseri din kommentar att febern gått ned tack vare hostmedicinen. Win-win säger jag bara.
    Fint väder med blåsigt här till klockan 16. Sedan kom några miniskurar som var över på 10 sekunder...

    SvaraRadera
  10. Svar: bara klistrande är de böcker jag har läst i år.
    Fråga: har febern gått ner med hjälp av hostmedicin? Bra ifall det funkade 👍 vilken sorts hostmedicin fick Du?
    Kram åsa

    SvaraRadera
  11. Ja hej och hå 😜 boklistan är de böcker jag läst i år… så skulle det stå i förra kommentaren 😅
    /åsa

    SvaraRadera
  12. Skönt att det inte var så allvarligt. Hoppas att du blir kvitt förkylningen nu.

    SvaraRadera
  13. Även en "bonnaförkylning" kan vara väldigt jobbig, så det var bra att du fick komma akut och att du fick bra hostmedicin. Krya på dig nu!
    Kram

    SvaraRadera