onsdag, augusti 24, 2022

Onsdagsmix

God morgon, mitt i veckan!
Här kommer några eftersläntarebilder från Skogshyddan och dess vackra läge.

Färsk basilika, det är något som jag använder väldigt mycket i matlagning. Och att strö på färsk.

Här satt jag lite gott i bersån, när solen hade försvunnit från morgonsolsbalkongen. Jag har en underbar park att bo i, måste jag säga. Området har blivit väldigt populärt, från att ha varit mest pensionärer så har andelen småbarnsfamiljer ökat betydligt och det märks på ljudnivån ute. Barn skriker ganska så högt nuförtiden. Men det är liv och rörelse.

Och de som var små för några år sedan, de kör sina A-traktorer och bõrnar bäst som de orkar på parkeringen dag som natt. That´s it.

Jag önskar alla en ljuvlig dag, här är det verkligen solenergi och som mest 22 grader.
Ljus och Kärlek🙏

13 kommentarer:

  1. Det där stället ser ju helt magiskt ut =)
    Ha nu en bra onsdag - konstigt att det inte går att prata med ungdomarna om att de faktiskt stör andra nattetid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungdomarna vet att de stör och kommer polisen så sticker de. Men, de är inte kriminella iaf😀

      Radera
  2. Jag håller med LillaSyster om att stället är snudd på magiskt.
    Att ungdomar stör tycks höra till en viss tid av ungdomen. Märkligt nog men de vill höras och synas men ändå inte. Trotsålder ? Det är bra att de inte är kriminella. God chans att det går om just det beteendet.
    Ha en fin dag !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt det såg ut där och en njutbar plats.
    Det är så viktigt att bo i ett område som man trivs i. Sedan märker man tydligt när en generationsväxling börjar ske. Så var det i Slottstaden i Malmö som ett tag gick under namnet "Käppastaden". Numera bor där många yngre och jag tror en blandning är bäst. Ja, barn kan höras och en del mer än andra...

    Önskar en fin onsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Här får vi klara oss utan sol i dag, men det går bra det också!
    Ha det så gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Sol ute och sol i sinne 🤩 ser härligt ut där hos Dig och jag tror jag väljer liv omkring mig (åtminstone dagtid😜) i stället för tystnad…
    Ha en fin onsdag, kram åsa

    SvaraRadera
  6. Basilika använder vi ibland, kanske mindre än vi borde, gott det där ju.
    Men visst hörs barn mycket, jobbar ju på skola så jooooo, jag vet. ;) Haha.

    Ha det bäst nu Gerd.

    SvaraRadera
  7. Ja, vilken fantastisk sommar via har haft/har:-) Å din innergård är ju i klass med vår. Många platser att slå sig ned på för att njuta av solen. Du som verkar vara ganska ljudkänslig skulle nog inte trivas här. I grannhuset ligger en förskola och som du har sett så är innergården under "rekonstruktion".
    Här bor många äldre, men i de flesta ettor bor ungt folk mellan 20-35. En bra mix. För jag vill ju inte bo i ett äldreboende än. Vill ha en mix.

    SvaraRadera
  8. A-traktorer. Pest och pina. Speciellt som de är störande för andra än dem som hamnar bakom dem på vägen! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  9. När jag föddes bodde vi i ett hus som hette Skogshyddan! A-traktorer är inte så kul i trafiken, orsakar ofta häftiga inbromsningar som kan få vem som helst att bli helskraj.

    SvaraRadera
  10. Verkligen ett fint ställe Skogshyddan. Å en fin bild på dej i solen. Trist att bli störd nattetid av oljud :-(
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. De här bilderna blev jag glad för. Sådan grönska, så idylliskt, sommar och sol, och sedan som pricken på i:et, en glad Geddfish längst ner ❤

    SvaraRadera