torsdag, augusti 25, 2022

Torsdag sol och blå himmel

God förmiddag!

Gårdagen var jättefin och idag verkar det bli stor sol och knallblå himmel igen. Just nu 19 grader men det ska bli upp till 25, jag tackar och tar emot.

Bilderna är från bersån på gården, där jag slog mig ner efter att ha gått min handlingsrunda med matvaror och även ett par orkidéer fick följa med hem denna gången.

Inget speciellt har hänt här mer än att jag lyssnat färdigt på en bok och ska leta reda på en nu att sätta i öronen. 

Den utlästa var "Miraklet i Tunneberga" av Helen Stjernström, uppläsare Anton Körberg. Humor, spänning, fart, lite kul i skånsk miljö.

Ljus och Kärlek🙏

9 kommentarer:

  1. Underbart med den blå himlen. Kollar ut genom fönstret på personalrummet. Lika blått som igår. God torsdag!

    SvaraRadera
  2. Här var himlen blå ett tag i morse, men nu mulnar det alltmer. Vi får väl se vad det blir av det. Skapligt varmt är det i alla fall och det är man tacksam för.
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Sol och blå himmel är min favoritfärg och dessutom sommarväder med värme är ju så härligt 🥰
    Din berså verkar vara en trivsam plats 😃
    Kram, åsa

    SvaraRadera
  4. Skönt att sommaren fortfarande pågår och att vädret också visar på det. Fint med bersån som ombyte till balkongen.
    Önskar dig en fin torsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Det gäller att njuta av fina sensommardagar för sämre väder lär vara på gång.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
  6. LillaSyster2022-08-25 19:22

    Ja jag ser att du haft det lika blått som jag då jag kom ut från jobbet. Men nu börjar det att svalna av.

    SvaraRadera
  7. Samma härliga blå himmel även här, hela gårdagen och idag. Läste att det ska bli lika fint även imorgon. Helt underbart:-)

    SvaraRadera