torsdag, september 22, 2022

Alice, en älskad vovve

God morgon ifrån mig i Lisch, med en bild ifrån besöket i Gönäs, på vackra Alice. Hon ser så stor ut på bilderna men det är hon verkligen inte än, det är allt en valp med väldigt långa ben och långa öron. Pälsen är brun och mjuk som sammet.

Väldigt snäll och "kramig" vovve.

Jag skrattade gott när jag fick se henne skutta runt på tomten med de långa bakbenen. Det är ett uns Greyhound i henne, så hon kan springa bra.

Det blev en sen kväll igår igen. Jag var på In Chorus och övade, första gången sedan vårkonserten. På Tacksägelsedagen den 9 oktober ska alla kyrkokörer ha en konsert tillsammans. Gissa om jag får dela på mig, då jag är med i två körer samtidigt, men det får fixa sig. Utmaning!

Just nu skiner solen men det går åt det mulna hållet. Det blir en sväng ut ändå och så fortsätter en massa övningar av olika slag. Man kan lugnt säga "häcken full" nu ett tag.

Ljus och Kärlek🙏

24 kommentarer:

  1. Vilka ögon! Man bara smälter. Jag förstår att du har fullt upp, men ibland är det bara kul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon har så snälla ögon. Kram.

      Radera
  2. Jo Yes Alice är så fin 🤩 hon är ju typ samma greyster som Frost, gillar ju de långa benen och öronen på Alice, hon lär se kul ut när hon springer 😃
    Det är väl mer vorsteh i Alice än vad det är i Frost, vad jag ser på bilderna. I Frost är det Husky och Pointer. Men Frost tillhör ju en framavlad draghunds ras Skandinavien hound, jag vet inte om Alice oxå är tänkt som draghund?
    Kul att Du återigen får sjunga.
    Kom ihåg att det är Gör om mig ikväll 😃
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice är en Vorsteh, Pointer och minimalt Greyhound. Hon är familjehund och springer bra, inget jakt. Sen vet jag inget mer. Kul, ja, hon sprang som en känguru😂 sötnosen.
      Vad bra att du påminner mig om Gör om mig!

      Radera
    2. Jo, hon är draghund😀

      Radera
    3. Det är absolut inget jakt i Frost, han är avlad på att springa…
      En Scandinavianhound är vanligtvis familjekär, ibland är det en ”enmanshund” även om hunden älskar de flesta människor så far den en favorit.
      Kram åsa

      Radera
    4. Hon ser verkligen ljuvlig ut! ♥
      Kram

      Radera
  3. Så fin Alice är. Härliga ögon! Men visst ser hon "stor" ut.
    Roligt att körerna är i gång igen och trevligt att båse ses och sjunga tillsammans.
    Stor kram och trevlig torsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, många glädjeämnen. Stor kram!

      Radera
  4. Så fin bild på Alice men nog ser hon stor och gänglig ut :D
    Lite körigt med två körer men samtidigt så det fixar du säkert galant.

    Önskar en god torsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar utmaningar, så det fixar sig.
      Kram

      Radera
  5. Fina alice, sött som honung ju. :)
    Kyrkokörer har jag varit och lyssnat på ett par gånger när frugan var med där, inte så illa alls.

    Ha en fin afton Gerd. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice är ljuvlig och det gör sorgen mer barmhärtig efter Diego.

      Radera
  6. Så fin liten tjej, det är lätt att luras på hur stora/små hundar är genom bilder.

    SvaraRadera
  7. Måste nog vänja mig mot Alice. Hon har inte samma "utstrålning" som Diego, då det tar ett tag. Dessutom hade jag svårt att förstå att man kan ersätta en hund bara sådär med en annan hund på bara några dagar. Ja, ja jag vet att jag inte är en hundmänniska. Det hörs, eller hur;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, helt rätt BP. Finns ingen som Diego.
      Men i sorg och saknad så valde familjen att söka efter en helt annan ras och det var de inne på redan under Diegos sjukdomstid.
      Hon är absolut ingen ersättning, bara en kärlek och jag var den som puffade på.
      Nej, inte alls lätt att förstå. Diego är begravd under hans kära äppelträd och där stod jag och "pratade" med honom nyligen.

      Radera
  8. Alice är ett fint namn på en vacker valp-tik! Kloka ögon är på gång, fortfarande lite unga, nyfikna, naiva men snart så...Är glad för er skull att hon kom till familjen, släkten! Diego i gott minne förstås. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det. Diego var "sjuk" i två år men fick ett extra gott liv sista tiden och de ville inte skaffa någon ny då.
      Diego finns alltid i minnet💖
      Kram

      Radera
  9. Alice ser verkligen ut som en riktigt kramig vovve! Så fin! Utmaningar ät till för att övervinnas du fixar två körer galant!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att det ser ut som en stor, fin och mysig hund. Ögonen fastnade jag särskilt för. Härligt med en kramgo hund.
    Ja, med hösten kommer allehanda saker igång igen. För oss är det inte som vanligt ännu, men lite rörelse är det allt.
    Hoppas att du har en finfin fredag.
    Varm kram från Wiolettan

    SvaraRadera