torsdag, september 08, 2022

Tollered och Nääs Fabriker

God morgon torsdag och resterande goda minnen från min resa till Lena kommer här..

Vi gjorde en ny utflykt i söndags och promenerade då längs sjön i närheten.  Sjön heter Torskabotten, ett kul namn, men väldigt vackert där.



Här är då Nääs gamla fabriker. Kraftverk och ledningar.


Lena berättade historien så intressant, men jag lade inte namn på minnet. Jag var så fascinerad av allt.

HÄR kan du läsa ett av Lenas utförliga blogginlägg om fabriken.

En gofika igen på ett café på nyare delen av Nääs och det blev stora våfflor med sylt och grädde, muma!

Vi gick runt bland hotell, affärer och allt möjligt, där många människor samlats till weekend, kurser och liknande, men min kamera blev stilla. Här är i alla fall en länk till Nääs Fabriker Hotell.

Här sluts cirkeln med den första måltiden.

Här är sista måltiden, så gott alltihopa!

Sista frukosten för denna gången på den vackra altanen i solens sken.

Nu var min SPA-helg slut, tutut, och jag kom hem med buss, tåg, tåg och allt tog tre timmar. Vi ses igen!

Ljus och Kärlek🙏

14 kommentarer:

  1. Vilken trevlig helg du har haft. Och en bra guide fick du också. Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som en väldigt trevlig resa och du hade ju dessutom proffsguide. Det är trevligt att träffa bloggvänner!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vilka bra och härliga dagar ni hade tillsammans! Inte illa att ha en professionell guide med sig :D

    Önskar en god torsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha haft en toppenhelg. Sånt behövs lite då och då. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket ställe du varit på ! =)
    Bilden efter våfflorna.....vilken inspirationsbild.
    Måste lägga det här stället på minnet om det är så att man åker på det hållet.
    Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
  6. Så fina dagar ni fick tillsammans. Och du hade ju en perfekt guide med dig.Roligt att allt blev så lyckat. Ett trevligt avbrott förstår jag att det blev. TRakterna har jag besökt men det var dock ett tag sedan så roligt att komma tillbaka.
    Fina bilder!
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Så vackra bilder du har tagit. Jag gillar tanken, handlingen, om att ha grädden till våfflorna i ett glas för sig. Då tar man så mycket man önskar. Toppen.
    Ett toppeninlägg idag igen, något för dig och Lena att plocka fram nu och då, att minnas era fina dagar tillsammans.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vackra vyer där minsann, gamla byggnader är ett av mina stora intressen när det gäller foton, ju äldre desto bättre.
    Bryggan vid vattnet där, superbt fotat. :)

    Ha en fin kväll nu.

    SvaraRadera
  9. Härligt härligt härligt ❤️
    Kram åsa

    SvaraRadera
  10. En spa-resa med frossa i mat, gofika och vin. Ett spa helt i min smak:-) Helt fantastiskt fina bilder, även om kameran fick vila då och så.

    SvaraRadera
  11. Vilken trevlig helg ... och många fina bilder! Tack för det Gerd!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Förstår att du hade en underbar helg - med både kunnigt och trevligt sällskap och riktigt god mat.
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  13. Så roligt att läsa din upplevelser hos mig. Det var en toppen helg! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera