tisdag, september 20, 2022

Trees on Tuesdays 🌳 20 september

God morgon!
Startar med ett par bilder frÄn vardagslivet i GönÀs.
Kolla, vilken enorm MÄrbackapelargon, som Sarah har pÄ altanen!

NÄgra av hönsen trippade pÄ utealtanen, nÀr de trodde att ingen sÄg dem. I bakgrunden syns ankorna.

Det blev en lÄng dag igÄr. Jag gick upp klockan 05.00 och 06.45 drog vi ivÀg. Sarah skulle till jobbet i Karlstad och slÀppte av mig i Kil, dÀr jag tog tÄget ner mot TrollhÀttan. SJ Àr mÀstare pÄ att ha banarbeten överallt, sÄ hade jag valt att Äka till Karlstad sÄ hade det blivit ersÀttningsbuss Karlstad - Kil. Men sÄhÀr gick det ju toppen.

PÄ kvÀllen cyklade jag till Gospel och nu Àr det mÄnga övningar och konserter pÄ gÄng. NÀmner bara detta i förbifarten.

Idag ska jag ta en tur i Blogglandia hĂ€r ifrĂ„n mitt Blogghem. Just nu har jag "bara" tre tappade lĂ€nkar, Blogger lĂ€ste nog vad jag skrev igĂ„r, men Ă€n har de en del att jobba pĂ„, det Ă€r sĂ„ seeegt 😂

Ljus och KĂ€rlek 🙏

8 kommentarer:

  1. Det var verkligen ett praktexemplar mÄste jag sÀga men pelargoner brukar vara tacksamma. VÄra blommar fortfarande men börjar tackla av lite.
    SÄ trevligt med körövningar och konserter pÄ gÄng. Musik Àr glÀdje!

    Önskar en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var en maffig pelargon. SÄ mysigt det ser ut med de tvÄ hönorna. Först trodde jag det var dekorationsexemplar. Jag har med tappat en del lÀnkar. Det kommer och gÄr hÀr och det Àr jÀttesvÄrt att komma in pÄ min egen blogg. Kram

    SvaraRadera
  3. GÀller nog detsamma ang. tappade lÀnkar. Verkar lösa upp sig efterhand. FÄr testa att ta bort och lÀgga in i lÀslistan igen. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. SÄ knasigt att lÀnkarna försvinner men om de kommer tillbaka Àr det ju bra.
    En lÄng dag blev det för dig och fint att du kunde ta dig vidare frÄn Kil.
    FörstÄr att du haft fina dagar i VÀrmland.
    Pelargonen Àr verkligen vacker och roligt att den fortsÀtter att blomma sÄ fint.
    Roligt att körövningarna Àr i gÄng och likasÄ med konserter som vÀntar.
    Stor kram och trevlig tisdag

    SvaraRadera
  5. Hoppas du och Blogger fÄr ordning pÄ det som Àr i oordning. Hönsbilden Àr sÄ hÀrlig, de ser nÀstan busiga ut de dÀr tvÄ som spatserar över trÀdÀcket. Pelargonen Àr mycket fin!
    Trevlig fortsÀttning pÄ tisdagen- kram!

    SvaraRadera
  6. Sarahs mÄrbackor fÄr mig verkligen att skÀmmas över mina rabbar.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. FÄr jag nÄgon gÄng möjligheten att skaffa en gÄrd sÄ kommer höns att vara en naturlig del av min vardag, det och en tupp. ;)
    HÀrligt med alla konserter pÄ gÄng, jag gratulerar.

    Ha en fin kvÀll.

    SvaraRadera
  8. LillaSyster2022-09-20 20:32

    Coola hönor =) de kanske tar sig ett dopp nÀr ingen ser.
    Sjung bara sjung!,

    SvaraRadera