onsdag, oktober 26, 2022

Brynta köfte och en utläst bok

God morgon till en mulen onsdag med elva grader!

Dagen blev lång igår och inte mycket gjort förrän på eftermiddagen. Eller, jo, jag hann med en hel del improviserat. Jag tog en promenad med dramaten fram till stan. Fotade lite höstbilder, gick en affärssväng in på Åhléns och såg en snygg kofta, som jag inte provade, således inget köp. Gick in på Hemköp och handlade några få saker. Sedan in på bolaget och köpte lite vin, som jag smakade till maten. Jag lagade en HelloFresh meny, som var väldigt god och där maten räcker till tre måltider för mig, bra va? Brynta köfte jämförs med köttfärsbiffar.

Här gick jag i kastanjeallén och det slog mig, varför träden var så olika på respektive sida. Ena sidan hade höstlöv, medan andra sidan hade nakna träd, mycket konstigt.

En roman, med en frejdig blandning av humor, spänning och allvar. Med andra ord en bladvändare fast för min del en hörselsuccé. Tips från BP.

Jag får se vad min dag består av idag. I första hand får jag ta itu med de arbetsrelaterade uppgifterna, som behöver lösas idag.  I morgon är en annan dag.

Ljus och Kärlek🙏
Idag skulle mamma fyllt 114 år 💕

12 kommentarer:

  1. En bra tisdag får man väl säga. Smidigt när en rätt blir till tre måltider.

    Önskar en god onsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var så stor portion. Jag vilar mig lite i form idag.
      Kram!

      Radera
  2. De där måltiderna ser alltid så goda ut och visst är det bra att kunna laga flera mål på en gång. Tack för boktipset!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen god mat. Boken var också god.
      Kram!

      Radera
  3. Verkat ha varit en lyckad oktoberfest.
    Vad är en HelloFresh meny? Ser gott ut.
    Stora kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett matkasseföretag som heter HelloFresh med olika menyer.
      Ha det bäst och stor kram!

      Radera
  4. Bra när god mat räcker till fler måltider, är Din ”matkasse” beräknad på tre personer?
    Jag såg en kofta i skyltfönstret på vår lokala klädbutik som jag kanske skulle kunna tänka mig, men då måste jag vara inne på samhället innan butiken stänger kl 17 vilket jag sällan är… gör min mathandling i samband jag hämtar hem Elin kl 17.30
    Min tanke om träden vet Du redan 😜
    Ha en fortsatt bra dag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min matkasse är beräknad på två pers men ofta är det så rikligt med mat så det blir en matlåda.
      Kram

      Radera
  5. Tack för boktips.
    Kanske det varit mer sol och torka på ena sidan allén. Rena "killgissningen"... Kram! //Anna-Lena

    SvaraRadera
  6. Dum fråga: dessa Hell Fresh maträtter - är de färdiglagade eller måste du tillaga dom själv? Portionerna är otroligt stora, och då räcker det till tre måltider till dig som du skriver.
    Kul att du gillade Vargbyn. Fick boken av Paula som tyckte att jag borde läsa nåt annat än bara deckare. Jag gillade boken skarpt! Stort tack för länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HelloFresh får man laga till själv. Alltså kan jag moderera mina beställda två portioner tre ggr i veckan (ibland hoppar jag över någon vecka) och få över till en extra matlåda, så egentligen inte dyrt.
      Nu natti, efter en sen sångövning.

      Radera