torsdag, oktober 27, 2022

Trees on Drömstan

God förmiddag, denna torsdag!
Inte vilken torsdag som helst, det är lillsonen Thomas födelsedag idag. Hipp hipp hurra! 🎉

Rönnbärsträden från den ena sidan...

...och från den andra sidan.

Mina planer gick lite omkull igår. Först på eftermiddagen fixade jag 1,5 ärende åt MOD. Och det efter att ha sovit mig igenom förmiddagen. Vet inte varför tröttheten ibland flyger på sådär på morgonen efter frukost, ögonlocken bara faller igen. Jag har varit sådan sedan Covid19 i mars, kanske är det postcovid ännu? Fixade den roliga körövningen igår kväll ändå. sedan var det natti, natti.

Min plan för idag hade varit att ge mig ut på en egen utflykt, men jag väljer att vila mig i form och även läsa långa bloggar, som jag inte klarar av på kvällen. Jo, jag har fått en informationstid på Syncentralen i Skövde nu i november, så får jag se vad de kan ha för tips.

Lite sol tittar fram och lyser på höstlöven och det är faktiskt 13 grader varmt. Lär vara sommarväder!
Ljus och Kärlek🙏

10 kommentarer:

  1. Det är klokt att lyssna på kroppen och unna sig vilan när den behövs.
    Vilka härliga höstfärger på rönnen.
    Grattis till sonen och god torsdag till dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. LillaSyster2022-10-27 16:06

    Vilken färgprakt du bjuder oss på. Smart att lyssna på vad kroppen vill =) man har igen det. Ha en bra seneftermiddag - kanske blir det lite födelsedagsfirande?

    SvaraRadera
  3. svar Om jag skulle kommentera i En dörr på glänt så blir det samma lika som hos Dig alltså anonym.
    Nu har jag godkänt Dina kommentarer 🤗
    åsa

    SvaraRadera
  4. Funderar nu på vars min tidigare kommentar tog vägen 🤔
    Grattis till sonen 🥳
    Om Du fortsätter vara tröttare än normalt kanske Du ska kolla upp blodvärden och annat som kan påverka måendet.
    Kram 🤗 vi hörs väl ikväll åsa

    SvaraRadera
  5. Härlig färgprakt fortfarande!
    Man ska lyssna på sin kropp!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  6. Ja, nästan som på sommaren.
    Kan vara åldern som gör en helt plötsligt trött. Kan känna det också ibland.
    Hoppas att syncentralen kan hjälpa dej! Måste vara superjobbigt att inte se ordentligt. Räcker att det är lite dimmigt när man vaknar på morgonen, innan man fått igång blinkandet. Ha det fint och vila så mycket som du behöver . Kram

    SvaraRadera
  7. Vackra träd.
    Grattis till din son Thomas.
    Jobbigt med synen att inte kunna se ordentligt. Hoppas verkligen att du kan få den hjälp som du behöver.
    Tröttheten kan ju ha många orsaker, men kolla gärna upp detta med värden, du kanske kan få något som hjälper.
    Jag har läst om att Covid-19 kan ge sådana symptom.
    Krya på dig och var rädd om dig.
    Varm kram från Wiolettan

    SvaraRadera
  8. Så fint att du fått tid på Syncentralen i Skövde och där borde du kunna få mer stöttning i det vardagliga. Hoppas.
    Grattis till sonen!
    Vackra träd och så skönt att passa på att vistas ute nu så länge färgerna består.
    Önskar dig en skön kväll och att du haft en bra dag.
    Varm kram

    SvaraRadera
  9. Stort GRATTIS till sonen:-) Rönnbärsträdet är magnifikt. Så vackert. Det där med trötthet - det kan ju vara gråvädret som gör att man slocknar. Här var det soligt hela dagen idag, och då kände jag mig betydligt piggare än igår och i förrgår. Det kan vara psykologiskt, åtminstone för mig.
    Hoppas Syncentralen kommer upp med något vettig för dina ögon.

    SvaraRadera
  10. Grattis till sonen! Vackra bilder som vanligt här hos dig!
    Hoppas att allt ordnar sig vad gäller din syn och din trötthet; det låter så där om mina "postcovidare" också. De blir tröttare än s.k. normalt.
    Kram!

    SvaraRadera