tisdag, oktober 18, 2022

Trees on Tuesdays 🌳🍁

God morgon! Eftersom rubriken Àr "trÀd" sÄ visar jag upp lindtrÀden i bostadsomrÄdet. Jag stod hÀr tidigt i torsdags morse och vÀntade pÄ bussen in till stan. Det var ganska fint vÀder, men nÀr jag kommit fram med tÄget till Kil i VÀrmland, sÄ regnade det. VÀdret Àr just "bÀst som det regnar, sÄ kommer det en skur".

IgÄr eftermiddag gick jag till Vaccina för att fÄ min femte Covid-19 spruta. Fint nÀr jag gick, regn pÄ tillbakavÀgen. Senare kÀmpade jag med cykeln i regnet till gospelövningen. Det, tillika med dÄlig utebelysning, gjorde det inte lÀttare. GnÀllet inom mig försvann nÀr vi började sjunga!
Ja, sÄ gick den glada mÄndagen - och jag log Ät lördagens roliga minnen.

HĂ€r Ă€r Sarahs enorma mĂ„rbackapelargon, fortfarande fin! 

Jag har sovit som nedklubbad, men nu startar jag dagen med att rensa upp hÀr hemma. Det ligger klÀder överallt sen helgen, sÄ Àr det.

Trevlig tisdag med ljus och kĂ€rlek🙏

9 kommentarer:

  1. Det Àr alltid en del att ta tag i nÀr man varit bortrest, men jag förstÄr att du haft det helt underbart. HÀrlig bild pÄ hela klanen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, klÀdbyten, sortering, you name it, ingÄr alltid efter en rolig resa.
      Kram!

      Radera
  2. HÀrligt med fina minnen att titta tillbaka pÄ. FörstÄr att ni hade roligt.
    Hoppas det inte blir för besvÀrliga biverkningar av vaccine.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, inga biverkningar mer Àn öm i armen.
      Kram!

      Radera
  3. KlĂ€der överallt Ă€r det typ jĂ€mt i Elins rum men jag Ă€r sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r mer vĂ€lstĂ€dat hos Dig 👍 tonĂ„rsrum verkar översvĂ€mmas av allt 😅
    VĂ€dret lĂ„ter inte helt optimalt att cykla omkring i… hur mĂ„r Din elcykel kan Du anvĂ€nda den?
    Minnen som gör en glad ska man vara rÀdd om.
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte anvÀnt min elcykel pÄ ett Är. Den Àr ganska sÄ framtung sÄ jag Àr lite skraj för balansen, men i regnvÀder blir man blöt vilket som.
      Kram

      Radera
  4. Bra att ha stÀd-energi. Och sÄng ger energi... det mÀrker Àven den jÀr musiklÀrarn. Ha det bra! Kram! //Anna-Lena

    SvaraRadera
  5. SÄ duktigt du kÀmpat pÄ i skitvÀdret! Bra jobbat dÀr! Det dÀr med dÄlig belysning lÀr ju bli "normalt" om jag förstÄtt det hela rÀtt. Man ska ju spara in pÄ gatubelysningen nu nÀr elen Àr sÄ dyr...
    BĂ€st att minnas Oktoberfesten i Kil tycker jag;-)

    SvaraRadera
  6. Bra med cykeln och smidigt att ta sig fram- Men helst utan regn.
    Trevligt med kören som piggar upp.
    Skönt att ha tagit spruta nr. 5 . Jag skulle ha gjort det för ett tag sen men doktorn ville att jag skulle vÀnta ett tag eftersom man ökat min smÀrtlindring.
    Vacker MĂ„rbackapelargon och den kan nog blomma ytterligare ett tag.
    Stor kram

    SvaraRadera