onsdag, november 02, 2022

Onsdagsmix 🍁🍂🍁

God morgon!  Ett nytaget foto frĂ„n stan. HĂ€r har de flesta löven fallit för vinden. Ganska sĂ„ tomt en vanlig mĂ„ndag men idag Ă€r det torgdag och dĂ„ lĂ€r det vara full aktivitet.

Vad gjorde jag igÄr? Jo, jag tog mig en promenad till Kapp-Ahl, för att se om det var nÄgot nytt som lockade. Men nej, inget ropade Gerd pÄ mig, sÄ kassen förblev tom. Detta var andra gÄngen i rad, men nej, inget lockade mig av alla dessa beige och ljusblÄ fÀrger. Dessutom Àr en del i oversize och det passar inte en kort person, det blir som klÀnning!

Pratade lite med f.d. grannen Sonia. Vi diskuterade en del om A-traktorer och ovÀsen. Och om att Äka buss. Vi seniorer hÀr i Lidköping har förmÄnen gratis buss och tÄg (kommunen sponsrar frÄn 65 Är) med VÀsttrafik inom vÄr zon C och tillÀgget till annan zon Àr försumbart. Toppen!

IkvÀll blir det sÄngövning i Rackeby kyrka, inför musikgudstjÀnst i densamma pÄ lördag kvÀll. SÄ roligt!
MÄnga fasta punkter men dessa Àr sÄ roliga.

1) Internationella vegandagen. Äter du nĂ„got veganskt idag? Nej, jag Ă„t kött, potatis och sallad.
2) Fulhöst eller finhöst? Hur ser det ut utanför ditt fönster idag? Det Ă€r absolut inte fult ute, det drar nog mer Ă„t fint fortfarande.

Ljus och KĂ€rlek🙏

20 kommentarer:

  1. Nu Àr det tomt pÄ trÀden. Vackert? Nej... men det Àr som det ska sÄ hÀr Ärs och det Àr vackert nog. Ha en fin dag med hÀrlig sÄng! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gÄr den kala tiden till mötes.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Kul med sÄngövning, piggar upp en onsdag i november! Ha en fin dag! Kram frÄn Susjos!

    SvaraRadera
  3. God middag!
    Kul med körövning.
    Ha det fint och stora kramar!

    SvaraRadera
  4. Tycker att det Àr mer höst i dag hÀr hos oss men november Àr november.
    NÀr det gÀller Kapp-Ahl brukar jag sÀllan hitta nÄgot speciellt dÀr men allt Àr sÄ klart en smaksak.

    Önskar en god onsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej dÄ, Kapp-Ahl Àr inte min grej i allt men det ligger bredvid ICA och Willys, alltsÄ nÀra.
      Kram

      Radera
  5. Jaha, du har en onsdagsmix - jag har en onsdagsblandning. SÄ det kan bli! HÀr Äker alla med barnvagn eller rollator gratis och sÄ alla över 80 Är. Jag gillar verkligen att Äka buss och slippa köra sjÀlv.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sÄ det kan bli. Kommunen gÄr emellan och betalar seniorkort för alla över 65 Är hÀr. SÄ bra! Men inget om rullator eller barnvagn.
      Kram!

      Radera
  6. Vilodag. Inget bloggande.
    Kala trĂ€d… nakna, frusna i vĂ€ntan pĂ„ en ny vĂ„r.
    Vegetarisk Àr inget vi direkt vÀljer.
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni Àr vÀl en bit lÀngre i kylan komna, Sverige Àr ett lÄngt land.
      Vila pÄ och kram till dig!

      Radera
  7. LillaSyster2022-11-02 17:36

    Jo vissa av trÀden börjar att se rÀtt nakna ut nu.
    Vilken bra förmÄn för er att ha gratis buss.
    Ha en bra onsdagskvÀll =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Lidköpings kommun sponsrar fint.

      Radera
  8. SÄ bra att ni kan Äka gratis och vidare i regionen mot ett litet tillÀgg- Perfekt.
    Ja, höst Àr det förvisso. Men fina dagar och ganska varmt sÄ det Àr bara att ta detta till vara.
    Önskar dig en fin kvĂ€ll.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr en otroligt fint temperatur denna höst. IkvÀll lyste mÄnen sÄ vackert nÀr vi Äkte frÄn kyrkan. Kram.

      Radera
  9. Hej Gerd, jag kikar in hÀr i din blogg. Det var ett tag sedan nu. Jag önskar att allt Àr bra med dig. Jag Àr inte heller sÄ lÄng och lÀngtar efter att det snart ska bli omodernt med oversize-plagg. Ha en bra kvÀll och kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, det var lÀngesen!
      Det mesta Àr bra med mig, finns dock nÄgra skavanker och det blir vÀl sÄ med Ären.
      Kram!

      Radera
  10. Skoj att Lidköping har torghandel för att liva upp torget som ser lika dött ut som torget vid TÀby Centrum.
    H&M och KappAhl mÄ ha roliga klÀder, men de passar inte mig heller. Tycker inte heller att plaggen i Är Àr gjorda för smala och relativt kortvÀxta personer. Dessutom gillar jag inte höstens fÀrgskala.
    Grattis till kostnadsfria bussturer! Tror inte att SL (Stockholms Lokaltrafik) bjuder pÄ det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har torghandel varje onsdag och lördag Äret om och den Àr vÀlbesökt lÄngt vida!

      Radera