söndag, november 20, 2022

Skyltsöndag 🔄 221120

God förmiddag till en ny skyltsöndag med BPJag sov helt vĂ€lförtjĂ€nt ett lĂ„ngt morgonpass.

TvÄ bilder i en. Skylten har varit med förut men detta Àr ett nytaget foto.

Skylt med inslÀppet av vaccinationer pÄ min vÄrdcentral NÀrhÀlsan Guldvingen.

GÄrkvÀllens goda middag blev "Vikingaskeppet Thorild" (tre sorters kött) med tillbehör, kaffe och blÄbÀrspaj.

Program: Louie berĂ€ttade om sina 75+ Ă„r med pumpor https://pumpkinpatch.se/ och Myra om vĂ€skor som sys till unga tjejer i Zambia.

Halva söndagen Àr gÄngen men sÄ blir det med trevligheter.
Ljus och KĂ€rlek 🙏

18 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat som vanligt och jag förmodar att det blev en god kvÀll i dubbel bemÀrkelse.

    Kram och god söndag nu!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och skyltar!
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag njuter av ledig söndag nu, lagom slö. Kram!

      Radera
  3. Gott i gottigottgott 😋
    HĂ€rliga tider strĂ„lande tider 👍
    Klart Du förtjĂ€nar sovmorgon denna söndag đŸ€—
    Ha en skön söndag kram Äsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr inte ofta som jag tar mig lÄng sovmorgon. Men skönt var det. Kram!

      Radera
  4. NÄn "clear day" blev det sannerligen inte hos mig ... grÄtt och snö, snö, snö ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Clear day here, until NOW. NU kom snön!

      Radera
  5. LillaSyster2022-11-20 17:49

    Fina hus pÄ första bilden och maten ser njutbar ut=) Ha en fin kvÀll.

    SvaraRadera
  6. Fin första bild, jag hajade till över den klara bilden med det fina huset. Maten ser mycket god ut. Bra skyltat idag igen Gerd.

    SvaraRadera
  7. Första skylten fick jag googla och lÀrde mig att det visst var en film/musikal med Barbra Streisand. Film och musik Àr mina svagaste grenar faktiskt. Vepan för vaccinationer liknar den Vaccin Direkt har hÀr i TÀby.
    Det ser ut som om du haft kul igĂ„r kvĂ€ll. Å dĂ„ fĂ„r man absolut ta en sovmorgon, speciellt om det har snöat drygt 10 centimeter under kvĂ€llen/natten.
    Kul att du ÀndÄ hann med en Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och lÀnken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ofta som jag tar sovmorgon, men idag var det gott, tack.

      Radera
  8. Fina skyltar och en trevlig kvÀll med ett intresssant program-
    NÄgon direkt klar dag har vi inte haft. AlltsÄ inte vÀdermÀssigt. En del snö. Men dagarna kan ju var klara pÄ annat sÀtt.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte sÄ klart idag heller, snön kom. Stor kram!

      Radera
  9. Mycket trevligheter denna söndag! Pumparecept skulle jag nog ha nytta av, brukar handla butternutpumpa ibland, tycker mycket om den ugnsstekt men sen tar fantasin slut. Budskapet pĂ„ engelska Ă€r klockrent. Och maten ser fantastiskt god ut. Önskar dig en skön vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det sĂ„ bĂ€st PaulađŸŒș

      Radera