lördag, november 19, 2022

Veckans bokmĂ€rke 🔖


God förmiddag med ett vackert bokmĂ€rke! 📚

Det strĂ„lande brudparet i bokmĂ€rkesform finns hemma hos hovleverantören Lena i Wales, tusen tack, för att jag fick fota!

Kanske hittar du ocksĂ„ bokmĂ€rken hos BPHannele eller Åsa.

Mina föresatser igĂ„r till att gĂ„ en ordentlig bloggvandring föll rĂ€tt sĂ„ snabbt. Det började bra, men sedan ringde vaktmĂ€staren pĂ„, dĂ„ jag hade anmĂ€lt ett par fel. Han satte Ă€ven upp kupan pĂ„ taklampan, lĂ€tt som en plĂ€tt, han hade inga balansproblem. I annat fall kunde jag ringt Fixarbrandis pĂ„ kommunen. 

I eftermiddag ska jag klĂ€ upp mig till tĂ€nderna igen 😁Det Ă€r Ă„ter VasaOrdensfest. Förutom gemenskap, god mat och dryck sĂ„ bjuds vi pĂ„ ett intressant program. 3 plusgrader idag och snövarning utfĂ€rdad. Det blĂ„ser frisk bris.

Grattis alla Elisabetor, inkl. mig. Elisabet har namnsdag idag!
Ljus och kĂ€rlek🙏

22 kommentarer:

  1. Tackar, för jag heter Elisabet ocksÄ och grattis till dig.
    Ha en riktigt trevlig fest med dina vÀnner i VasaOrden!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klokt av dig att ringa vaktmÀtaren, kliva pÄ stege med darrande ben undviker jag ocksÄ om jag Àr ensam hemma... Vilket fint bokmÀrke, kul att klÀ upp sig ibland, önskar en fin kvÀll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. kom pĂ„ att bĂ„de jag och svĂ€rdottern har namnsdag 🙂

      Radera
    2. Nej ingen hit att kliva pÄ stege och titta upp i taket.

      Radera
    3. Grattis pĂ„ era namnsdagar💐

      Radera
  3. Vilket fint bokmÀrke som det Àr hög igenkÀnning pÄ!
    Skönt att fÄ vissa saker fixade.
    DÄ fÄr jag önska dig en god och festlig lördagskvÀll!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis pÄ namnsdagen ocksÄ sÄ klart!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det var ett vackert om gammaldags romantiskt bokmÀrke!
    Tack för gratulationerna, mitt andra namn Àr Elisabeth och hon har namnsdag Àven i Finland i dag :-)

    SvaraRadera
  6. Grattis! BrudparsbokmÀrken, det hade jag. Med glitter. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Vilket sött bokmÀrke du fick av din hovleverantör. Lena verkar ocksÄ gÀrna spara pÄ "gamla" saker.

    Kul att du nu kan se igen i ditt rum. Jag sa ju att fastighetsskötaren troligen skulle vara glad att hjĂ€lpa till. Å det var han ju. DĂ„ vet du det för framtiden:-)

    Hoppas du har en toppen kvÀll med VasaOrden. Hoppas dock att du klarat dig frÄn 10 centimeter snö som vi fick under eftermiddagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, ingen snö igÄr och inget idag förrÀns precis NU!

      Radera
  8. Vackert bokmÀrke verkligen.
    Ibland behöver man ju lite hjÀlp, sÄ Àr det ju.
    Fint att det ordnade sig dÀr dÄ, bra fastighetsskötare finns det ju för det mesta att tillgÄ.
    Stegar ska man vara försiktiga med, absolut.

    Ha nu en fin afton pÄ festen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint att fÄ lite hjÀlp ibland, Àven om sjÀlv kan vÀldigt mycket sÄ vÄgar inte alltid sjÀlv balansera.

      Radera
  9. Grattis pÄ namnsdagen!SÄ bra att vaktis kom och kunde bistÄ med en del praktiska bestyr.
    Och önskar dig ocksÄ en riktigt trevlig och rolig festkvÀll.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, festkvÀllen blev utmÀrkt! Varm kram!

      Radera
  10. Kul med det bokmÀrket. De övriga du publicerat kÀnner jag igen, men har glömt bort detta. SÄ roligt att du visar mina bokmÀrken, kÀnns som de kommer till lite nytta.
    Hoppas du hade trevlig igÄr kvÀll.
    Hör av mig.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. SĂ„pass toppen att ha dig som bokmĂ€rkesleverantör. Älskar dessa gammaldags bokmĂ€rken! Kram!

      Radera