torsdag, november 17, 2022

Sprutan i armen💉

God morgon! Nu Àr jag pÄ hugget med tvÀttstugan. SÄ Àr denna dagen renad och fin.

IgÄr, ja det blev nÀstan heltid av mina tvÄ sysslor, för det kom annat trevligt emellan ocksÄ. KvÀllen blev sen efter roligt prat pÄ kören och nÀr jag kom hem sÄ dök jag i sÀngen.

Ett par tre bilder frĂ„n Torgbron. Älva Lidan frĂ„n Ă„ ena sidan och frĂ„n Ă„ andra sidag. PĂ„ cykelvĂ€gen hem frĂ„n sĂ€songsinfluensasprutan.


NÄgra ville se mina senaste köp. Svarta skrynklade cargobyxor och en mjuk brunorange tröja. Bilden blev som det blev igÄr kvÀll.

IkvÀll blir det en extra sÄngövning inför en hemlig grej.

Ljus och kĂ€rlek🙏

17 kommentarer:

  1. SÄ snygga klÀder! Skönt att du tagit influensasprutan, vi fÄr den pÄ jobbet, sÄ visst ska jag ocksÄ ta den, men nu blir det efter resan! Fina bilder frÄn din stad! Ha en fin dag! Kram Susjos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag föll för dessa klÀder, annars Àr jag vÀldigt svÄrflörtad. Ja, gott att ha tagit sprutan.
      Kram!

      Radera
  2. Det blev ju bra 👍 bra matchning đŸ€©
    Jag bestĂ€llde (mot bĂ€ttre vetande) stövlar pĂ„ nĂ€tet 😼‍💹 de ska jag skicka tillbaka dĂ„ mina fötter ogillar modellen.
    Kul Du har mycket om Dig och kring Dig 😃
    Ha en fin torsdag… missar Du Gör om mig ikvĂ€ll?
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mÄste prova bÄde klÀder och skor.
      Ja, jag missar Gör om mig 😔 gĂ„r ju att kolla sen om utifall.
      Kram.

      Radera
  3. SÄ fin du Àr! Jag skulle ocksÄ behöva köpa mig nÄgot nytt. Dels för att jag bara har jeans och de Àr för kalla att gÄ ute med nÀr det blir riktigt kallt.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, man behöver överdragsbyxor resp. överdragskjol nÀr det Àr kallt.
      Kram!

      Radera
  4. Snyggt! VÀldigt fin fÀrg pÄ tröjan.
    Gott att ha fĂ„tt sprutan. Maken har tagit. FĂ„ se om jag fĂ„r till det ocksĂ„ .Är egentligen inte sĂ„ influensarĂ€dd.. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, jag avskyr att bli sjuk sÄ jag vill mota Olle i grind, absolut. Denna sprutan har jag tagit varje Är sen 80-talet nÄn gÄng. Kram

      Radera
  5. Jag gick och fick min fjÀrde Covid-spruta idag. MÄste sÀga att i stort sett hela vÀntrummet och korridorerna var fullproppade med pensionÀrer som ville ha sin Ärliga influensa spruta. Tyckte lite synd om dom faktiskt. Jag kom nÀmligen 10 minuter före utsatt tid och sjuksköterskan tog mig i armen direkt och förde mig till sitt rum. Nej, det var inte poppis att glida förbi kön...

    Googlade faktiskt "cargobyxor" igÄr. Hade ingen aning vad det var för nÄt. Nu vet jag. Vid nÀsta besök i centrum ska jag hÄlla utkik efter dom. Helt mitt stuk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma för mig med sprutan. VÀntrummet fullt, ingen köordning, blandade folk med olika sprutbehov.
      Jag kan tĂ€nka mig dig i cargo👍 och mina Ă€r supersköna, resĂ„r i midjan. MARTA Ă€r mĂ€rket.

      Radera
  6. LillaSyster2022-11-17 19:21

    SpÀnnande med hemligheter=)
    Fina klÀder du köpt.
    Sjung bara sjung!

    SvaraRadera
  7. Har tagit spruta fem men vet inte om jag tar nÄgon influensaspruta nu. Har annan medicin som kanske inte Àr kompatibel med den. SÄ avvaktar tills jag fÄr besked. Tog influensasprutan förra Äret men hade aldrig tidigare tagit den.
    JÀttesnygg tröja och byxor och vÀldigt anvÀndbart.
    Roligt med trevligheter som dyker upp spontant och lika bra att ta sig an dem. KÀnner igen mig hÀr. Just hemkommen efter spontana trevligheter
    Fina bilder frÄn Torgbron.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag Ă€r SÅ nöjd med mina klĂ€dinköp, precis vad jag behövde. Jag kör inte med villhöver, utan behöver.
      Denna dagen gÄr för fort, knepigt, jag hade ju ingenting.
      Stor kram!

      Radera
  8. StÀmningsfulla bilder, sÄg Vem bor hÀr och din frisörs fina hem.

    SvaraRadera
  9. Fina bilder.
    Jag ska ta sprutor pÄ torsdag, sÄ dagen efter lÀr jag ligga helt dÀckad.
    SÄngövning för en hemlig grej, lÄter intressant.

    SvaraRadera